Projekt információk

Rövid összefoglaló a projektről

A „Szeged elektromos tömegközlekedés fejlesztése projekt” az Európai Unió támogatásával, a Kohéziós Alap társfinanszírozásával valósul meg, melynek kedvezményezettjei Szeged Megyei Jogú Város Önkormányzata és a Szegedi Közlekedési Kft. A projektet a Szeged Pólus Fejlesztési Nonprofit Kft. irányítja.

Projekt célja
Az Európai Unió közlekedéspolitikája a fenntartható mobilitás jegyében ösztönzi a környezetbarát közforgalmú közlekedést. Szeged város egyik stratégiai célja vonzó, színvonalas közösségi közlekedés kialakítása, a mindennapi utazás gyorsabbá, kényelmesebbé tételével a személygépjármű használat visszaszorítása, ezzel pedig élhető környezet biztosítása a város lakóinak.

A projekt elemei

A projekt mérföldkövei 
Előkészítő szakasz: 2006-2008
Pályázat benyújtása: 2008. április
Kivitelezés megkezdése: 2008. július
Támogatási szerződés aláírása a Magyar Kormánnyal: 2008. szeptember
Európai Uniós határozat a pályázat támogatásáról: 2009. április
A projekt megvalósításának várható befejezése: 2013. december

A projekt fontosabb költségtételei
 

A projekt összköltsége 29,5 milliárd forint. Az Európai Unió Kohéziós Alapja és a Magyar Állam által biztosított vissza nem térítendő támogatás mértéke a projekt elszámolható költségének mintegy 86,3%, azaz 25 milliárd forint. A projekt költségvetésében a Szeged Megyei Jogú Város Önkormányzat által saját forrásként biztosított összeg közel 4 milliárd forint.

További információt a Projekt menüpont alatt talál.

Vissza a lap tetejére

A projekt jelenlegi helyzete

2012. január

Megvalósult fejlesztések:
2008. július – október
• Anna-kúti csomópont korszerűsítése

2008. november – 2009. április
• A Csáky utcai troli telepen új szerviz csarnok építése és a trolibuszmosó felújítása

2008. december – 2009. május
• Rózsa utcai áramátalakító állomás kiépítése

2009. július – 2010. március
• 1-es villamos Boldogasszony sugárúti (Aradi vértanúk tere-Szent Ferenc utca) szakaszának felújítása
• Körforgalom kiépítése a Boldogasszony sugárúton a Szent Ferenc utcánál

2009. július – 2010. május
• 1-es villamos Kossuth L. sugárúti (Rókusi vasútállomás-Anna-kút közötti) szakaszának felújítása
• Többsávos, jelzőlámpás speciális körforgalom kiépítése a Kossuth L. sugárúton a Rókusi csomópontban

2009. december – 2010. augusztus
• A 8-as trolibusz vonal meghosszabbítása (Dugonics tér - Klinikák között)

2009. december – 2010. augusztus
• 10-es trolibusz vonal kiépítése

2009. június – 2010. december
• A Pulz utcai villamos járműtelep rekonstrukciója

2010. május – 2011. február
• 3-as villamosvonal felújítása

2011. február – 2011. augusztus
• 4-es villamosvonal felújítása (az Anna-kúttól a Murányi utcáig)

2011. március – 2011. augusztus
• Az Újszegedi hídfő rekonstrukciója

2011. október
• Az új villamos prototípusának leszállítása

2009. szeptember – 2011. december
• A tápellátás korszerűsítése keretében az új áramátalakító állomások építése

2011. április – 2011. december
• Az Indóház tér rekonstrukciója

2011. június – 2011. december
• Az 1-es villamos belvárosi (Anna-kút-Aradi vértanúk tere közötti) szakaszának rekonstrukciója

2009. december – 2011. december
• 2-es villamos szárnyvonalának (Rókusi csomópont-Csongrádi sugárúti végállomás közötti) kiépítése


2012-ben zajló fejlesztések:
• Hét B+R (bike&ride) rendszerű kerékpártároló kiépítése
• Az új trolibusz prototípusának szállítása

• Az összes új villamos üzembe áll

• Az utastájékoztató rendszer telepítése

2013: Az összes új trolibusz üzembe áll



Vissza a lap tetejére