imageRókusi csomópont
imageA projekt bemutatása

imageTudta-e, hogy
  • a Kossuth Lajos sugárút és a Rókusi körút találkozásában nem hagyományos körforgalom épült, hanem egy kör alakú, jelzőlámpás csomópont?

  • Szeged rendelkezik – Budapest után – az ország második leghosszabb villamosvonal hálózatával?

  • a fejlesztés keretében 4,8 km új villamospálya épül és 18,3 km meglévő vonal újul meg?

SAJTÓKÖZLEMÉNY 10. 07

LEZÁRULT A NAGYPROJEKT

Szeged, október 7. – A Szeged elektromos tömegközlekedés fejlesztése projekt 2008 nyarán kezdődött és most sikeresen zárul. A projekt szakmai tartalmát teljes mértékben sikerült megvalósítani, sőt az eredeti célkitűzésekhez képest több mint egy milliárd forint értékben többletberuházások is megvalósultak.


LEZÁRULT A NAGYPROJEKT

Szeged, október 7. – A Szeged elektromos tömegközlekedés fejlesztése projekt 2008 nyarán kezdődött és most sikeresen zárul. A projekt szakmai tartalmát teljes mértékben sikerült megvalósítani, sőt az eredeti célkitűzésekhez képest több mint egy milliárd forint értékben többletberuházások is megvalósultak.

Ez a komplex, számos részterületre kiterjedő fejlesztést magában foglaló projekt 29,887 milliárd forintból valósult meg, melynek 86,3%-át, több mint 25 milliárd forintot vissza nem térítendő támogatás formájában az Európai Unió Kohéziós Alapja és a Magyar Állam fedezte.

Első terepmunkálatai 2008-ban kezdődtek. A fejlesztés részeként teljes hosszában megújult az 1-es villamosvonal, részben a 3-as és 4-es vonal, és létesült egy új szárnyvonal, a 2-es. Meghosszabbodott a 8-as trolibusz vonal, és létesült egy új, a 10-es vonal. Átépültek fontos közlekedési csomópontok: az Anna-kúti csomópont, a Kossuth L. sgt. - Rókusi körúti csomópont, a Boldogasszony sgt. és a Szent Ferenc utca kereszteződése, a Glattfelder tér, a Belvárosi híd újszegedi hídfője és az Indóház tér. Megújult a Csáky utcai trolibusz telep, a Pulz utcai villamosremíz, valamint az áramellátó hálózat is. Jelentősen bővült a járműflotta: 9 új, alacsonypadlós villamos és 13 új, alacsonypadlós trolibusz érkezett Szegedre és állt forgalomba.

Elkészült 8 darab ún. B+R kerékpártároló a trolibusz- és villamos-végállomások közelében. A villamosok és trolik karbantartásához szükséges célgépek érkeztek és megújult az utastájékoztató rendszer.

A projektben sikerült jelentős megtakarítást elérni, ezért mintegy nettó 670 millió forint értékben további beruházások történtek: az eredeti 10 trolibusz járművön felül további 3 trolibusz vásárlására került sor; illetve padok, esőbeállók telepítése és járdaszakasz építése valósult meg a 2-es villamosvonal Európa ligeti végállomásánál; beszerzésre került egy sínvályú takarítógép, valamint elkészült a Csongrádi sgt.-Makkosházi körúti csomópontban a felsővezeték rekonstrukciója és a 4-es villamosvonal József Attila sugárúti megállóiban a térvilágítás kiépítése. A még rendelkezésre álló uniós pénzforrások kihasználásával a projekt utolsó időszakában üzembiztonságot növelő, kiegészítő beruházásokra is sor került, melyek
összértéke nettó 370 millió forint.

A projekt célja vonzó, színvonalas közösségi közlekedés biztosítása, hogy a mindennapi utazásokat gyorsabbá, kényelmesebbé tegye, és az autóhasználattal versenybe szálljon. A fenntartható mobilitás jegyében kiemelten fontos szempont volt a környezetbarát megoldások alkalmazása és az esélyegyenlőség

biztosítása is.

Forgalmi változások

Péntektől garanciális javítás a jelzőlámpás körforgalomban >>

Az őszi iskolaszünetben, október 24. és november 2. között a kivitelező garanciálisan javítja a burkolatba épített világító fényeket a Kossuth L. sgt.-Vásárhelyi Pál utcai jelzőlámpás körforgalomban. A javítás alatt a jelzőlámpák nem működnek, egysávos körforgalmi rend lesz érvényben. Kérjük az autósokat, hogy fokozott figyelemmel közlekedjenek a körforgalomban, különös tekintettel a villamosra!

2014. október 21.

Június 16-tól javítják a Kossuth Lajos sugárúti tömegközlekedési sáv burkolathibáit >>

Szeged, június 10. – Június 16-tól az 1-es villamosvonal Kossuth Lajos sugárúti szakaszán vágányzónán belüli útburkolati javítások kezdődnek, amely során a tömegközlekedés rendje ideiglenesen megváltozik. A garanciális javítás keretében zajló munkálatok várhatóan augusztus elejéig tartanak majd. Kérjük, közlekedjenek figyelmesen!

2014. június 12.
Hírek

Meghívó Szeged új tömegközlekedési térképeinek sajtóbemutatójára >>

Szeged elektromos tömegközlekedés fejlesztése projekt sajtótájékoztatójára Szeged elektromos tömegközlekedés fejlesztése projekt keretében elkészült Szeged aktuális tömegközlekedési térképe hagyományos és sematikus változatban is.

2015. november 02.

SAJTÓKÖZLEMÉNY 10. 07 >>

LEZÁRULT A NAGYPROJEKT

Szeged, október 7. – A Szeged elektromos tömegközlekedés fejlesztése projekt 2008 nyarán kezdődött és most sikeresen zárul. A projekt szakmai tartalmát teljes mértékben sikerült megvalósítani, sőt az eredeti célkitűzésekhez képest több mint egy milliárd forint értékben többletberuházások is megvalósultak.

2015. október 28.

SAJTÓKÖZLEMÉNY 09. 30 >>

ÜZEMBIZTONSÁGOT NÖVELŐ, KIEGÉSZÍTŐ BERUHÁZÁSOK VALÓSULTAK MEG

Szeged, szeptember 30. – A Szeged elektromos tömegközlekedés fejlesztése projekt keretében üzembiztonságot növelő, kiegészítő beruházások valósultak meg a 13 új járműből álló trolibuszflotta leszállítása óta eltelt időszakban, egyrészt a projekt maradék pénzforrásainak felhasználásával, másrészt a Kormány által jóváhagyott többlettámogatási összegből.

2015. október 28.