imageRókusi csomópont
imageA projekt bemutatása

imageTudta-e, hogy
  • a Rókusi csomópontban a gépjárművek soha nem keresztezik egymás vagy a villamosok útját, ezzel csökken a balesetveszély kockázata?

  • az 1-es és 3-as villamosvonal belvárosi szakaszán is füves vágány lesz?

  • az energiaellátó hálózathoz szükséges áramellátó kábelek kiépítésével lehetővé válik a nagyobb áramfelvételű és sebességű járművek használata?

Változik a forgalmi rend a József Attila sugárút és a Makkosházi körút kereszteződésében

2011. április 29.

Szeged, 2011. április 29. – A 4-es villamosvonal rekonstrukciója keretében a tervek szerint május 2-án, hétfőn a második ütemmel folytatódik a pályazóna útburkolat cseréje a József Attila sugárút és a Makkosházi körút kereszteződésében. Változik a forgalmi rend. Kérjük, figyelmesen közlekedjenek!

A 4-es villamosvonal rekonstrukcióját végző MTV4 Konzorcium két ütemben cseréli az útburkolatot a pályazónában a József Attila sugárút és a Makkosházi körút kereszteződésében. Az első ütem elkészült, a második ütemet a tervek szerint május 2-án, hétfőn reggel kezdi a kivitelező. Ezért a forgalomterelés rendje változik a csomópontban.

A második ütemben a csomópont belváros felőli oldalát zárja le a kivitelező, itt lesz a munkaterület. A félpályás útzár – a burkolat megfelelő szilárdulása érdekében – várhatóan ezen a szakaszon is egy hónapig tart. A csomópont forgalmát továbbra is jelzőlámpák irányítják. Az új forgalomtechnikát május 1-jén, vasárnap éjszaka alakítja ki a kivitelező.

A kereszteződésben – kevesebb sávon – minden eredeti irány járhatóvá válik, az algyői helyközi buszjárat visszatér eredeti útvonalára. 

A kivitelezés előrehaladtával várható további változásokról folyamatos tájékoztatást adunk. Bővebb információ: www.ujpalyan.hu. Kérjük, közlekedjenek figyelmesen!

A 4-es villamosvonal felújítása a 2012-ig európai uniós támogatással megvalósuló, 29,5 milliárd forint értékű Szeged elektromos tömegközlekedés fejlesztése projekt része. Kivitelezés munkáit a nemzetközi közbeszerzési tenderen az MTV4 Konzorcium nyerte nettó 2,35 milliárd forintos ajánlatával; a cégtársulást a budapesti székhelyű Magyar Aszfalt Kft. vezeti, tagja a Tóth T. D. Kft. és VIV Zrt. A kivitelező elbont és újjáépít 5452 méter villamosvágányt és felsővezetéket, valamint 4 kitérőt. Felújítja a megállókat és a kapcsolódó közműveket, korszerű forgalomtechnikát telepít. Megépít 8740 négyzetméter aszfaltutat, 100 négyzetméter terelőszigetet és 4000 négyzetméter járdát. A 4-es villamosvonal a Tarján végállomás és az Anna-kúti csomópont között újul meg. Ezzel párhuzamosan a kivitelező átépíti a Glattfelder tér közlekedését; a Tisza Lajos körút ezen szakasza pedig faltól falig újjászületik. A körúton végig tömegközlekedési sáv lesz, térburkolattal látják el a járdákat és végig zöld szigeteket alakítanak ki.

 

Forgalmi változások

Péntektől garanciális javítás a jelzőlámpás körforgalomban >>

Az őszi iskolaszünetben, október 24. és november 2. között a kivitelező garanciálisan javítja a burkolatba épített világító fényeket a Kossuth L. sgt.-Vásárhelyi Pál utcai jelzőlámpás körforgalomban. A javítás alatt a jelzőlámpák nem működnek, egysávos körforgalmi rend lesz érvényben. Kérjük az autósokat, hogy fokozott figyelemmel közlekedjenek a körforgalomban, különös tekintettel a villamosra!

2014. október 21.

Június 16-tól javítják a Kossuth Lajos sugárúti tömegközlekedési sáv burkolathibáit >>

Szeged, június 10. – Június 16-tól az 1-es villamosvonal Kossuth Lajos sugárúti szakaszán vágányzónán belüli útburkolati javítások kezdődnek, amely során a tömegközlekedés rendje ideiglenesen megváltozik. A garanciális javítás keretében zajló munkálatok várhatóan augusztus elejéig tartanak majd. Kérjük, közlekedjenek figyelmesen!

2014. június 12.
Hírek

Meghívó Szeged új tömegközlekedési térképeinek sajtóbemutatójára >>

Szeged elektromos tömegközlekedés fejlesztése projekt sajtótájékoztatójára Szeged elektromos tömegközlekedés fejlesztése projekt keretében elkészült Szeged aktuális tömegközlekedési térképe hagyományos és sematikus változatban is.

2015. november 02.

SAJTÓKÖZLEMÉNY 10. 07 >>

LEZÁRULT A NAGYPROJEKT

Szeged, október 7. – A Szeged elektromos tömegközlekedés fejlesztése projekt 2008 nyarán kezdődött és most sikeresen zárul. A projekt szakmai tartalmát teljes mértékben sikerült megvalósítani, sőt az eredeti célkitűzésekhez képest több mint egy milliárd forint értékben többletberuházások is megvalósultak.

2015. október 28.

SAJTÓKÖZLEMÉNY 09. 30 >>

ÜZEMBIZTONSÁGOT NÖVELŐ, KIEGÉSZÍTŐ BERUHÁZÁSOK VALÓSULTAK MEG

Szeged, szeptember 30. – A Szeged elektromos tömegközlekedés fejlesztése projekt keretében üzembiztonságot növelő, kiegészítő beruházások valósultak meg a 13 új járműből álló trolibuszflotta leszállítása óta eltelt időszakban, egyrészt a projekt maradék pénzforrásainak felhasználásával, másrészt a Kormány által jóváhagyott többlettámogatási összegből.

2015. október 28.