imageRókusi csomópont
imageA projekt bemutatása

imageTudta-e, hogy
  • a Rókusi csomópontban a gépjárművek soha nem keresztezik egymás vagy a villamosok útját, ezzel csökken a balesetveszély kockázata?

  • 1879-ben Werner Siemens mutatta be egy berlini kiállításon az első olyan villanyhajtású vasutat, mely az áramot áramszedő segítségével egy erre a célra épített vezetékből nyerte?

  • A B+R parkolókat elhelyezésüket tekintve úgy építik meg, hogy a helyközi és távolsági tömegközlekedési forgalmat szolgálják ki?

Szegediek „színezték ki” a város új trolibuszait

Piros színű lesz a város 13 trolibuszból álló új járműflottája – egy szavazáson így döntött a szegediek többsége. Szavazni december közepéig – személyesen, levélben vagy interneten – lehetett. A három szín – piros, zöld és sárga – közül végül a piros nyert. A város közel 3 milliárd forint értékű járműflottáját a gyártó 2014 szeptemberére szállítja le, a prototípus viszont már jövő nyáron megérkezik.


Mint már annyiszor, ez alkalommal is szegediek dönthették el, hogy a következő években, évtizedekben milyen színű trolibuszok fussanak majd a város útjain.

Önjáró járművek 
A pályázat alapfeltétele volt az is, hogy a trolik önjárók legyenek, azaz meghibásodás vagy áramszünet esetén akkumulátor segítségével tovább tudjanak menni, így akár 5-7 kilométert is képesek lesznek megtenni felsővezeték használata nélkül.

A szegediek nem először nyilváníthattak véleményt egy-egy fejlesztés, beruházás kapcsán. A fürdőt Napfényfürdőnek, a harmadik Tisza-hidat Móra hídnak, az új tudományos-művelődési központot Szent-Györgyi Albert Agórának, azaz Szegórának hívják, a gyönyörű, modern PESA-villamosok pedig napfénysárgán róják útjainkat – ez mind a szegediek választása, döntése volt. Most ismét a városlakókat invitálta játékra, szavazásra Botka László polgármester. 

„A leendő trolibuszoknak már ismerjük a műszaki paramétereit, tudjuk, hogy alacsonypadlósak és klimatizáltak lesznek, sőt „önjáró” funkciójuk is lesz, de mi van a „legfontosabb” kérdéssel, a járművek színével?! Nos, ebben az ügyben ismét a szegedieké a választás” – írta Szeged polgármestere a szavazás kezdetén.

A város a szegedi tömegközlekedés-fejlesztési nagyprojekt keretében összesen 13 egyedi külsejű, új típusú trolibuszt rendelt az Ikarus-Škoda Konzorciumtól egyenként 800 ezer eurós – nagyjából 228 millió forintos – áron. Ez a 29 és fél milliárd forintos összköltségvetésű elektromos tömegközlekedés-fejlesztési nagyprojekt utolsó nagy beruházása. 

Az új járművek karosszériája a konzorcium magyar tagjánál, a Magyar Autóbusz Kft. üzemében készül, a hajtásrendszert a cseh partner, a Plzen városában működő Škoda Electric a.s. cég gyártja le. A járművek 100 százalékban alacsonypadlósak lesznek, csuklósak, 18,75 méter hosszúak és 2,55 méter szélesek. Klímaberendezéssel szerelik fel a vezetőfülkét és az utasteret is.

 

Forgalmi változások

Péntektől garanciális javítás a jelzőlámpás körforgalomban >>

Az őszi iskolaszünetben, október 24. és november 2. között a kivitelező garanciálisan javítja a burkolatba épített világító fényeket a Kossuth L. sgt.-Vásárhelyi Pál utcai jelzőlámpás körforgalomban. A javítás alatt a jelzőlámpák nem működnek, egysávos körforgalmi rend lesz érvényben. Kérjük az autósokat, hogy fokozott figyelemmel közlekedjenek a körforgalomban, különös tekintettel a villamosra!

2014. október 21.

Június 16-tól javítják a Kossuth Lajos sugárúti tömegközlekedési sáv burkolathibáit >>

Szeged, június 10. – Június 16-tól az 1-es villamosvonal Kossuth Lajos sugárúti szakaszán vágányzónán belüli útburkolati javítások kezdődnek, amely során a tömegközlekedés rendje ideiglenesen megváltozik. A garanciális javítás keretében zajló munkálatok várhatóan augusztus elejéig tartanak majd. Kérjük, közlekedjenek figyelmesen!

2014. június 12.
Hírek

Meghívó Szeged új tömegközlekedési térképeinek sajtóbemutatójára >>

Szeged elektromos tömegközlekedés fejlesztése projekt sajtótájékoztatójára Szeged elektromos tömegközlekedés fejlesztése projekt keretében elkészült Szeged aktuális tömegközlekedési térképe hagyományos és sematikus változatban is.

2015. november 02.

SAJTÓKÖZLEMÉNY 10. 07 >>

LEZÁRULT A NAGYPROJEKT

Szeged, október 7. – A Szeged elektromos tömegközlekedés fejlesztése projekt 2008 nyarán kezdődött és most sikeresen zárul. A projekt szakmai tartalmát teljes mértékben sikerült megvalósítani, sőt az eredeti célkitűzésekhez képest több mint egy milliárd forint értékben többletberuházások is megvalósultak.

2015. október 28.

SAJTÓKÖZLEMÉNY 09. 30 >>

ÜZEMBIZTONSÁGOT NÖVELŐ, KIEGÉSZÍTŐ BERUHÁZÁSOK VALÓSULTAK MEG

Szeged, szeptember 30. – A Szeged elektromos tömegközlekedés fejlesztése projekt keretében üzembiztonságot növelő, kiegészítő beruházások valósultak meg a 13 új járműből álló trolibuszflotta leszállítása óta eltelt időszakban, egyrészt a projekt maradék pénzforrásainak felhasználásával, másrészt a Kormány által jóváhagyott többlettámogatási összegből.

2015. október 28.