imageRókusi csomópont
imageA projekt bemutatása

imageTudta-e, hogy
  • a Rókusi csomópontban kizárólag annak a sávnak a prizmái világítanak, melyek szabad jelzést kaptak?

  • a Rókusi csomópontban a körpályán a javasolt haladási sebesség 40km/óra, erre a sebességre tervezték ugyanis a folyamatos haladást biztosító zöldhullámot?

  • a Rókusi csomóponti, kiemelkedően nagy forgalmú kereszteződés átépítésével a lehető legnagyobb áteresztőképességű, szintbeli csomópont jött létre, amely jelentősen lerövidíti az áthaladás idejét?

Forgalomkorlátozás a Tisza Lajos körút középső szakaszán

2011. május 12.

Szeged, május 12. – A 4-es villamosvonal rekonstrukciója keretében a tervek szerint folytatódik a tömegközlekedési sáv felújítása a Tisza Lajos körút középső szakaszán. Megerősítik a Centrum megálló burkolatát és befejezik a vágányzóna aszfaltozását. A munkálatok a tömegközlekedés korlátozásával járnak. Kérjük, közlekedjenek figyelmesen!

A 4-es villamosvonal rekonstrukciójához kapcsolódóan a kivitelező MTV4 Konzorcium egy hónappal ezelőtt elkezdte felújítani a közös tömegközlekedési sávot a Tisza Lajos körút középső szakaszán, a Mérey utca és a Gogol utca között. A munkálatokat május 14-én szombaton és 15-én vasárnap folytatják. Cserélik az aszfalt kopóréteget a Gutenberg utca és a Gogol utca közötti szakaszon, valamint elkészül az eredetileg is későbbre tervezett szakasz: megerősítik a Centrum megálló burkolatát. A Centrum megállónál a külső sínszál és a vágányzóna szegélye között bazaltbeton burkolat készül. Emiatt május 14-én  és 15-én vágányzár lesz érvényben a villamosvonal Dugonics tér és Mérey utca közötti szakaszán.

A munkálatok miatt a Tisza Lajos körút ezen szakaszán kerülni kell majd az autósoknak. Gépjárművel a Gutenberg utcából nem lehet majd balra kanyarodni a Tisza Lajos körútra. A tömegközlekedés ezen a két napon a gépkocsik sávját használja. Terelések lépnek életbe.

A 3, 3F és 4 jelű villamosok ideiglenesen a Dugonics tér és a külső végállomásuk (Vadaspark, Fonógyári út, Kecskés) között közlekednek. 3-4-8 jelű pótlóbuszok viszik az utasokat Tarján és a Klinikák végállomás között. A 8 jelű trolibusz a Rókus II. számú iskola és a Kálvin tér között közlekedik. A járat Kálvin tér és Klinikák közötti szakaszát a 3-4-8 jelű pótlóbusz helyettesíti. A 10, 20, 3-4-8 jelű autóbuszok az Anna-kút irányában kihagyják a Dugonics tér és a Centrum közös villamos-autóbuszmegállót, mert az autóbuszok sem hajthatnak rá a villamospályára. A Dugonics tér felé a Centrum megállóhely kimarad; az autóbuszok a közúti sávban közlekednek. A 74 és 83 jelű autóbuszok a Mars tér irányában ugyancsak kihagyják a Dugonics tér megállót. 

Május 16-án hétfőn üzemkezdettől a tervek szerint június 6-án hétfőn üzemzárásig – a bazaltbeton szilárdulása miatt – a Centrum megállót gumikerekű járművek nem használhatják. A 3, 3F és 4 jelű villamosok zavartalanul közlekednek. A 3-4 jelű pótlóbusz, a 8 jelű trolibusz, a 10 és 20 jelű autóbusz mindkét irányban kihagyja a Centrum megállóhelyet. Ajánlott átszállóhely: a Dugonics tér megállóhely. A forgalmi rend teljes egészében várhatóan június 7-én kedden áll helyre. 

A kivitelezés előrehaladtával várható további változásokról folyamatos tájékoztatást adunk. Bővebb információ: www.ujpalyan.hu. Kérjük, közlekedjenek figyelmesen!

A 4-es villamosvonal felújítása a 2012-ig európai uniós támogatással megvalósuló, 29,5 milliárd forint értékű Szeged elektromos tömegközlekedés fejlesztése projekt része. Kivitelezés munkáit a nemzetközi közbeszerzési tenderen az MTV4 Konzorcium nyerte nettó 2,35 milliárd forintos ajánlatával; a cégtársulást a budapesti székhelyű Magyar Aszfalt Kft. vezeti, tagja a Tóth T. D. Kft. és VIV Zrt. A kivitelező elbont és újjáépít 5452 méter villamosvágányt és felsővezetéket, valamint 4 kitérőt. Felújítja a megállókat és a kapcsolódó közműveket, korszerű forgalomtechnikát telepít. Megépít 8740 négyzetméter aszfaltutat, 100 négyzetméter terelőszigetet és 4000 négyzetméter járdát. A 4-es villamosvonal a Tarján végállomás és az Anna-kúti csomópont között újul meg. Ezzel párhuzamosan a kivitelező átépíti a Glattfelder tér közlekedését; a Tisza Lajos körút ezen szakasza pedig faltól falig újjászületik. A körúton végig tömegközlekedési sáv lesz, térburkolattal látják el a járdákat és végig zöld szigeteket alakítanak ki.

Forgalmi változások

Péntektől garanciális javítás a jelzőlámpás körforgalomban >>

Az őszi iskolaszünetben, október 24. és november 2. között a kivitelező garanciálisan javítja a burkolatba épített világító fényeket a Kossuth L. sgt.-Vásárhelyi Pál utcai jelzőlámpás körforgalomban. A javítás alatt a jelzőlámpák nem működnek, egysávos körforgalmi rend lesz érvényben. Kérjük az autósokat, hogy fokozott figyelemmel közlekedjenek a körforgalomban, különös tekintettel a villamosra!

2014. október 21.

Június 16-tól javítják a Kossuth Lajos sugárúti tömegközlekedési sáv burkolathibáit >>

Szeged, június 10. – Június 16-tól az 1-es villamosvonal Kossuth Lajos sugárúti szakaszán vágányzónán belüli útburkolati javítások kezdődnek, amely során a tömegközlekedés rendje ideiglenesen megváltozik. A garanciális javítás keretében zajló munkálatok várhatóan augusztus elejéig tartanak majd. Kérjük, közlekedjenek figyelmesen!

2014. június 12.
Hírek

Meghívó Szeged új tömegközlekedési térképeinek sajtóbemutatójára >>

Szeged elektromos tömegközlekedés fejlesztése projekt sajtótájékoztatójára Szeged elektromos tömegközlekedés fejlesztése projekt keretében elkészült Szeged aktuális tömegközlekedési térképe hagyományos és sematikus változatban is.

2015. november 02.

SAJTÓKÖZLEMÉNY 10. 07 >>

LEZÁRULT A NAGYPROJEKT

Szeged, október 7. – A Szeged elektromos tömegközlekedés fejlesztése projekt 2008 nyarán kezdődött és most sikeresen zárul. A projekt szakmai tartalmát teljes mértékben sikerült megvalósítani, sőt az eredeti célkitűzésekhez képest több mint egy milliárd forint értékben többletberuházások is megvalósultak.

2015. október 28.

SAJTÓKÖZLEMÉNY 09. 30 >>

ÜZEMBIZTONSÁGOT NÖVELŐ, KIEGÉSZÍTŐ BERUHÁZÁSOK VALÓSULTAK MEG

Szeged, szeptember 30. – A Szeged elektromos tömegközlekedés fejlesztése projekt keretében üzembiztonságot növelő, kiegészítő beruházások valósultak meg a 13 új járműből álló trolibuszflotta leszállítása óta eltelt időszakban, egyrészt a projekt maradék pénzforrásainak felhasználásával, másrészt a Kormány által jóváhagyott többlettámogatási összegből.

2015. október 28.