imageRókusi csomópont
imageA projekt bemutatása

imageTudta-e, hogy
  • Szeged épülő 2-es villamos vonala lesz Magyarország első, valódi füvesített villamospályája?

  • az új, Rókusi jelzőlámpás csomópontban a belépés előtt kell sávot választani, mert a körpályán belül szinte mindenütt záróvonal van?

  • a Rókusi csomópontban a körpályán a javasolt haladási sebesség 40km/óra, erre a sebességre tervezték ugyanis a folyamatos haladást biztosító zöldhullámot?

Forgalomkorlátozás a József Attila sugárút és a Brüsszeli körút kereszteződésében

2011. május 13.

Szeged, május 13. – A 4-es villamosvonal rekonstrukciója a tervek szerint május 15. vasárnaptól a József Attila sugárút és a Brüsszeli körút kereszteződésében folytatódik. A pályazóna felújítása előreláthatólag két hétig tart. A munkálatokra két ütemben kerül sor félpályás útzár mellett. Kérjük, közlekedjenek figyelmesen!

A 4-es villamosvonal rekonstrukciójához kapcsolódóan a kivitelező MTV4 Konzorcium a vágányzóna felújítását folytatja május 15. vasárnap reggeltől a József Attila sugárút Brüsszeli körúti csomópontjában. A rövidebb forgalomkorlátozás érdekében a felújítást előregyártott elemekkel végzik. A munka két ütemben történik egy-egy hét félpályás útlezárás mellett.

Az első ütemben május 15. vasárnap reggeltől egy hétig a kereszteződés Tarján felőli oldalát zárják le. A második ütemben május 22-én vasárnap reggeltől egy hétig a csomópont belváros felé eső része lesz munkaterület.

Az átépítés alatt a kereszteződés valamennyi irányban járható marad, a nagykörút forgalma azonban egy-egy sávra szűkül. A terelés ideje alatt a jelzőlámpák végig működnek. Az ideiglenes forgalomtechnikát – útburkolati jelek, táblák, jelzőlámpa átállítása – május 14-én szombaton éjjel telepítik.

A kivitelezés előrehaladtával várható további változásokról folyamatos tájékoztatást adunk. Bővebb információ: www.ujpalyan.hu. Kérjük, közlekedjenek figyelmesen!

A 4-es villamosvonal felújítása a 2012-ig európai uniós támogatással megvalósuló, 29,5 milliárd forint értékű Szeged elektromos tömegközlekedés fejlesztése projekt része. Kivitelezés munkáit a nemzetközi közbeszerzési tenderen az MTV4 Konzorcium nyerte nettó 2,35 milliárd forintos ajánlatával; a cégtársulást a budapesti székhelyű Magyar Aszfalt Kft. vezeti, tagja a Tóth T. D. Kft. és VIV Zrt. A kivitelező elbont és újjáépít 5452 méter villamosvágányt és felsővezetéket, valamint 4 kitérőt. Felújítja a megállókat és a kapcsolódó közműveket, korszerű forgalomtechnikát telepít. Megépít 8740 négyzetméter aszfaltutat, 100 négyzetméter terelőszigetet és 4000 négyzetméter járdát. A 4-es villamosvonal a Tarján végállomás és az Anna-kúti csomópont között újul meg. Ezzel párhuzamosan a kivitelező átépíti a Glattfelder tér közlekedését; a Tisza Lajos körút ezen szakasza pedig faltól falig újjászületik. A körúton végig tömegközlekedési sáv lesz, térburkolattal látják el a járdákat és végig zöld szigeteket alakítanak ki.

 

Forgalmi változások

Péntektől garanciális javítás a jelzőlámpás körforgalomban >>

Az őszi iskolaszünetben, október 24. és november 2. között a kivitelező garanciálisan javítja a burkolatba épített világító fényeket a Kossuth L. sgt.-Vásárhelyi Pál utcai jelzőlámpás körforgalomban. A javítás alatt a jelzőlámpák nem működnek, egysávos körforgalmi rend lesz érvényben. Kérjük az autósokat, hogy fokozott figyelemmel közlekedjenek a körforgalomban, különös tekintettel a villamosra!

2014. október 21.

Június 16-tól javítják a Kossuth Lajos sugárúti tömegközlekedési sáv burkolathibáit >>

Szeged, június 10. – Június 16-tól az 1-es villamosvonal Kossuth Lajos sugárúti szakaszán vágányzónán belüli útburkolati javítások kezdődnek, amely során a tömegközlekedés rendje ideiglenesen megváltozik. A garanciális javítás keretében zajló munkálatok várhatóan augusztus elejéig tartanak majd. Kérjük, közlekedjenek figyelmesen!

2014. június 12.
Hírek

Meghívó Szeged új tömegközlekedési térképeinek sajtóbemutatójára >>

Szeged elektromos tömegközlekedés fejlesztése projekt sajtótájékoztatójára Szeged elektromos tömegközlekedés fejlesztése projekt keretében elkészült Szeged aktuális tömegközlekedési térképe hagyományos és sematikus változatban is.

2015. november 02.

SAJTÓKÖZLEMÉNY 10. 07 >>

LEZÁRULT A NAGYPROJEKT

Szeged, október 7. – A Szeged elektromos tömegközlekedés fejlesztése projekt 2008 nyarán kezdődött és most sikeresen zárul. A projekt szakmai tartalmát teljes mértékben sikerült megvalósítani, sőt az eredeti célkitűzésekhez képest több mint egy milliárd forint értékben többletberuházások is megvalósultak.

2015. október 28.

SAJTÓKÖZLEMÉNY 09. 30 >>

ÜZEMBIZTONSÁGOT NÖVELŐ, KIEGÉSZÍTŐ BERUHÁZÁSOK VALÓSULTAK MEG

Szeged, szeptember 30. – A Szeged elektromos tömegközlekedés fejlesztése projekt keretében üzembiztonságot növelő, kiegészítő beruházások valósultak meg a 13 új járműből álló trolibuszflotta leszállítása óta eltelt időszakban, egyrészt a projekt maradék pénzforrásainak felhasználásával, másrészt a Kormány által jóváhagyott többlettámogatási összegből.

2015. október 28.