imageRókusi csomópont
imageA projekt bemutatása

imageTudta-e, hogy
  • az energiaellátó állomások korszerűsítésével az áramkimaradások lehetősége minimálisra csökken, valamennyi állomás teljesen távvezérelhető és távfelügyelt lesz?

  • a Rókusi csomópontban a körpályán a javasolt haladási sebesség 40km/óra, erre a sebességre tervezték ugyanis a folyamatos haladást biztosító zöldhullámot?

  • A B+R parkolókat elhelyezésüket tekintve úgy építik meg, hogy a helyközi és távolsági tömegközlekedési forgalmat szolgálják ki?

A város bekeményített - februárig adott engedményt

2009. november 19.

 

Délmagyarország, November 19.

Nagy csata van az 1-es villamos vonalának építési határideje körül: a kivitelező az eredeti tervhez képest plusz három hónapig még építene, csak jövő áprilisban fejezné be a munkát – december vége helyett. Az önkormányzat most bekeményített: február végére el kell készülnie minden szakasznak, különben kötbérez.

 

Az 1-es villamos Boldogasszony sugárúti új pályájának és a Szent Ferenc utcai körforgalomnak az eredeti átadási határideje november 15-e volt. E szerint az autósok hétfőn visszakaphatták volna a sugárutat. Két hete megírtuk: az alapozást minőségi kifogás miatt nem vette át az önkormányzat, újra kell csinálni, csúszik a befejezés. Tegnap két szakaszon, a Hősök kapuja és a Vitéz utca között, valamint a Liliom utcánál láttuk, hogy fektetik a síneket.

A Kossuth Lajos sugárúton és a rókusi nagykörforgalomnál december vége volt az eredeti határidő. Ha minden az eredeti menetrendben haladt volna, ezen a részen is látnánk már a vágányok nagy részét, és hogy a jelzőlámpás körforgalom lámpáit, peronjait építenék. De itt is messze van még a munka vége; az alapozásnál tart a kivitelező A-Sz-E Konzorcium. Tegnap délelőtt nem láttunk teremtett lelket sem a gödrök mentén. A rókusi csomópontban mintha két hónapja helyben járnának: a közműveket cserélik.

– A kivitelező jelentős határidő-módosítást kért, jelezte, hogy a Boldogasszony sugárutat december végére, a Kossuth Lajos sugárutat február 15-ére, a teljes beruházást április elejére tudja befejezni. A megrendelő város nevében a kivitelezést felügyelő mérnök felülvizsgálta, fennállnak-e a módosítás feltételei, vagyis van-e a kivitelezőtől független oka a késésnek. A jelentésből kiderült, hogy a kivitelező kérése nem megalapozott – jelentette be tegnap Botka László polgármester.

 Több csúszást nem fogad el az önkormányzat a villamospálya építésénél.
Fotó: Karnok Csaba

- Álláspontunk az, hogy a teljes Boldogasszony sugárútnak december 4-ére el kell készülnie. Az 1-es villamos közlekedését legkésőbb január 15-én helyre kell állítani, tehát a Kossuth Lajos sugárúton is közlekednie kell. Az egész építkezést február 28-áig be kell fejezni, nagykörforgalommal, járdákkal, kerékpárutakkal, útburkolattal együtt. Ennyi határidő-módosítást indokolnak a külső tényezők: a rendkívül pontatlan közműtérképek, a városházától független szakhatósági engedélyek késése, és olyan nem önkormányzati ingatlanok kései átadása munkaterületnek, mint a MÁV-é és a SZVSE-é. Több csúszást az önkormányzat nem fogad el, ha a beruházás mégsem készül el az új határidőkre, a város érvényesíti a szerződésben foglalt napi 10 millió forintos kötbérigényét.

- A minőséget továbbra is szigorúan ellenőrzik a szakembereink, hibás teljesítés nem befolyásolja a határidőt. Bármilyen, a Boldogasszony sugárúti rossz alapozáshoz hasonló hiba javítása a kivitelező felelőssége, annak költségei őt terhelik.

A kivitelező a jövő héten nyilatkozik

Miért nem halad az építkezés, amikor ugyanaz az A-Híd Építő Zrt. vezeti az 1-es villamosvonalon dolgozó A-SZ-E Konzorciumot, amelyik a párhuzamosan zajló Pulz utcai villamosremíz-korszerűsítéssel naprakészen tartja a határidőket? Nem érzi kínosnak az 1-es vonalon kialakult helyzetet? Mit tesz a késés lefaragása érdekében? – ezeket a kérdéseket szerettük volna feltenni Orosz Károlynak, az A-SZ-E Konzorcium vezetőjének, az A-Híd Zrt. híd- és mélyépítési igazgatójának. Elmondta: mivel a részletekről még egyeztet a várossal, a jövő hét elején áll rendelkezésünkre részletes tájékoztatással.

Forgalmi változások

Péntektől garanciális javítás a jelzőlámpás körforgalomban >>

Az őszi iskolaszünetben, október 24. és november 2. között a kivitelező garanciálisan javítja a burkolatba épített világító fényeket a Kossuth L. sgt.-Vásárhelyi Pál utcai jelzőlámpás körforgalomban. A javítás alatt a jelzőlámpák nem működnek, egysávos körforgalmi rend lesz érvényben. Kérjük az autósokat, hogy fokozott figyelemmel közlekedjenek a körforgalomban, különös tekintettel a villamosra!

2014. október 21.

Június 16-tól javítják a Kossuth Lajos sugárúti tömegközlekedési sáv burkolathibáit >>

Szeged, június 10. – Június 16-tól az 1-es villamosvonal Kossuth Lajos sugárúti szakaszán vágányzónán belüli útburkolati javítások kezdődnek, amely során a tömegközlekedés rendje ideiglenesen megváltozik. A garanciális javítás keretében zajló munkálatok várhatóan augusztus elejéig tartanak majd. Kérjük, közlekedjenek figyelmesen!

2014. június 12.
Hírek

Meghívó Szeged új tömegközlekedési térképeinek sajtóbemutatójára >>

Szeged elektromos tömegközlekedés fejlesztése projekt sajtótájékoztatójára Szeged elektromos tömegközlekedés fejlesztése projekt keretében elkészült Szeged aktuális tömegközlekedési térképe hagyományos és sematikus változatban is.

2015. november 02.

SAJTÓKÖZLEMÉNY 10. 07 >>

LEZÁRULT A NAGYPROJEKT

Szeged, október 7. – A Szeged elektromos tömegközlekedés fejlesztése projekt 2008 nyarán kezdődött és most sikeresen zárul. A projekt szakmai tartalmát teljes mértékben sikerült megvalósítani, sőt az eredeti célkitűzésekhez képest több mint egy milliárd forint értékben többletberuházások is megvalósultak.

2015. október 28.

SAJTÓKÖZLEMÉNY 09. 30 >>

ÜZEMBIZTONSÁGOT NÖVELŐ, KIEGÉSZÍTŐ BERUHÁZÁSOK VALÓSULTAK MEG

Szeged, szeptember 30. – A Szeged elektromos tömegközlekedés fejlesztése projekt keretében üzembiztonságot növelő, kiegészítő beruházások valósultak meg a 13 új járműből álló trolibuszflotta leszállítása óta eltelt időszakban, egyrészt a projekt maradék pénzforrásainak felhasználásával, másrészt a Kormány által jóváhagyott többlettámogatási összegből.

2015. október 28.