Hagyták pihenni a vágányokat
Délmagyarország, 2009. november 23.
Két hónapot csúszik a szegedi 1-es villamos pályakorszerűsítése akkor, ha a város által engedélyezett, módosított határidőt betartják az építők. Korábban a kivitelező hosszított műszakot, hétvégi munkát ígért. Végigmentünk a vonalon, és láttuk, hogy nem tartja be ígéretét.
Búskomor szombat délelőtti ködben a Rókusi végállomásról indultunk, két munkás és egy markoló forgolódott az Izabella híd alatti méteres munkagödör sarában. A Pulz utcai vájatban végig őszi avarba burkolt csönd honolt. A Kossuth Lajos sugárúti kanyarban az árok szélén széthagyott csődarabok, kábelek jelezték: valamilyen közművek várnak cserére. A Károlyi-kollégium előtti csatatéren két zöld mellényes férfi mért, kettő az építkezést irányító projektvezetővel tartott seregszemlét. A sugárút szürke csöndjében néhol a kerítés mentén fedeztünk fel aszfaltbontó és villanyoszlop-szerelő csapatokat.
A nagykörúti saroknál – itt már síndarabok is fekszenek pár napja a betonalapon – ifjú apukák játszottak gyerekekkel a pihenő munkagépeken. A kereszteződésben alvállalkozónak látszó kabátosok tanakodtak.
A Hősök kapujától – bemutattuk pár napja – sínrögzítő vasvázban nyugszanak a vágányok a Boldogasszony sugárúton. Hagyták is pihenni ezeket a Liliom utcáig – és tovább is néma csönd.
Alvállalkozónak látszó kabátosok támaszkodtak a szerszámjaikra a Boldogasszony sugárúton.
Fotó: Frank Yvette
Egyedül a Szent Ferenc utcai munka frontján küzdött tucatnyi piros munkaruhás és zöld mellényes építő. Mellettük három nagy gép fúrta, harapta, rakodta az aszfaltot, másik három hordta, terítette az új vágány alapjába valót.
Visszafelé tegnap, ebéd előtt indultunk az Indóház téri végállomásról az 1-es villamos vonalán. Ugyanaz volt a felállás, mint szombaton, de a Szent Ferenc utcán kívül még a Hősök kapuja előtt is nagy erők vonultak föl. Három betonkeverő ontotta az anyagot. A Kossuth Lajos sugárút árva gödrei mentén is, csakúgy, mint előtte nap, dolgozgattak – a járdákon. A nagykörforgalom felé viszont elnéptelenedett a környék, a gödörben egy, csak egy mérőlegény ücsörgött, őrizte az állványát tanácstalanul.
Amit a feladat követel
Csúszik az 1-es villamosvonal felújítása, a megrendelő önkormányzat követelése szerint – írtuk a napokban – a villamosnak január 15-étől ismét járnia kell, az egész építkezést pedig február végére kell befejezni – különben ketyeg a napi 10 millió forintos kötbér. A kivitelező A-Sz-E Konzorcium erre a hétre ígért választ: hogyan hozza be a késést. Korábban az építést irányító projektvezető, Lukács Zsolt azt nyilatkozta: folyamatosan, tehát hosszított műszakban és hétvégente is 120 ember dolgozik kint és a háttérben, ahogy a feladat megköveteli.