imageRókusi csomópont
imageA projekt bemutatása

imageTudta-e, hogy
  • a 2-es villamos szárnyvonal az útkereszteződések kivételével teljesen füvesített pályával épül?

  • az energiaellátó állomások korszerűsítésével az áramkimaradások lehetősége minimálisra csökken, valamennyi állomás teljesen távvezérelhető és távfelügyelt lesz?

  • Magyarországon csak Budapesten, Szegeden és Debrecenben építettek ki trolibusz-hálózatot?

Elindul a SWING Szeged próbajárata

2011. november 18.

 

A napokban kezdte meg a város új, SWING Szeged típusú villamosflottájának prototípusa 10 ezer kilométeres próbafutását. A jármű utasok nélkül közlekedik az 1-es és 2-es villamosvonalon.

A város új, SWING Szeged típusú villamosflottájának prototípusa újabb sikeres járműszemlén van túl. Az elmúlt egy hónapban, az éjszakai próbafutások során a fékberendezések végső hangolását végezték el a lengyel PESA Bydgoszcz SA gyár szakemberei. 

A jármű 10 ezer kilométeres próbafutásának megkezdése előtt a megrendelő és későbbi üzemeltető Szegedi Közlekedési Kft. és a Nemzeti Közlekedési Hatóság járműszemlét kezdeményezett. A vizsgálat 2011. november 16-án, szerdán sikerrel zárult. Az SZKT szakembereit megnyugvással tölti el, hogy a hatóság a jármű beüzemelésének folyamatát megfelelőnek találja. Azok a problémák, amelyeket más magyar városokban tapasztaltak, a szegedi prototípusnál nem jelentkeztek.

A SWING Szeged megkezdte a típusengedély megszerzéséhez kötelezően előírt 10 ezer kilométeres próbajáratát a szegedi 1-es és 2-es jelzésű villamosvonalon. A jármű utasok nélkül közlekedik, előbb terhelés nélkül, később homokzsákokkal megrakva teljesít. A típusengedély megszerzése után, várhatóan a jövő év elején állhat forgalomba az első SWING Szeged a város vonalain. A flotta többi, 2012 első félévében érkező tagjának forgalomba állításához már nem lesz szükség ilyen hosszú procedúrára.

2009. október 22-én rendelte meg a város a 9 új, alacsony-padlós járművet 16 millió euró (megközelítőleg 4,5 milliárd forint) értékben. A lengyel gyártó a prototípus szállítását 24, az összes jármű leszállítását pedig 32 hónapra vállalta. A SWING Szeged típusú szerelvények 100 százalékban alacsonypadlósak, 30,1 méter hosszúak és 5 részből állnak. 3 forgóvázzal, 6 oldalajtóval, 1 vezetőfülkével rendelkeznek, 209 utas befogadására alkalmasak 40 ülőhellyel. A legkorszerűbb technológiával készülnek, légkondicionáló és utastájékoztató rendszer is működik majd rajtuk. A SWING Szeged prototípusa határidőre elkészült, 2011. szeptember 30-án érkezett meg Szegedre a nemzetközi tendert nyert lengyel cég, a PESA Bydgoszcz SA gyárából. Az ünnepélyes átadásra 2011. október 5-én került sor. A flotta többi nyolc tagja előreláthatólag jövőre érkezik meg; a gyártó februártól májusig havonta 2-2 darabot szállít.

 

Forgalmi változások

Péntektől garanciális javítás a jelzőlámpás körforgalomban >>

Az őszi iskolaszünetben, október 24. és november 2. között a kivitelező garanciálisan javítja a burkolatba épített világító fényeket a Kossuth L. sgt.-Vásárhelyi Pál utcai jelzőlámpás körforgalomban. A javítás alatt a jelzőlámpák nem működnek, egysávos körforgalmi rend lesz érvényben. Kérjük az autósokat, hogy fokozott figyelemmel közlekedjenek a körforgalomban, különös tekintettel a villamosra!

2014. október 21.

Június 16-tól javítják a Kossuth Lajos sugárúti tömegközlekedési sáv burkolathibáit >>

Szeged, június 10. – Június 16-tól az 1-es villamosvonal Kossuth Lajos sugárúti szakaszán vágányzónán belüli útburkolati javítások kezdődnek, amely során a tömegközlekedés rendje ideiglenesen megváltozik. A garanciális javítás keretében zajló munkálatok várhatóan augusztus elejéig tartanak majd. Kérjük, közlekedjenek figyelmesen!

2014. június 12.
Hírek

Meghívó Szeged új tömegközlekedési térképeinek sajtóbemutatójára >>

Szeged elektromos tömegközlekedés fejlesztése projekt sajtótájékoztatójára Szeged elektromos tömegközlekedés fejlesztése projekt keretében elkészült Szeged aktuális tömegközlekedési térképe hagyományos és sematikus változatban is.

2015. november 02.

SAJTÓKÖZLEMÉNY 10. 07 >>

LEZÁRULT A NAGYPROJEKT

Szeged, október 7. – A Szeged elektromos tömegközlekedés fejlesztése projekt 2008 nyarán kezdődött és most sikeresen zárul. A projekt szakmai tartalmát teljes mértékben sikerült megvalósítani, sőt az eredeti célkitűzésekhez képest több mint egy milliárd forint értékben többletberuházások is megvalósultak.

2015. október 28.

SAJTÓKÖZLEMÉNY 09. 30 >>

ÜZEMBIZTONSÁGOT NÖVELŐ, KIEGÉSZÍTŐ BERUHÁZÁSOK VALÓSULTAK MEG

Szeged, szeptember 30. – A Szeged elektromos tömegközlekedés fejlesztése projekt keretében üzembiztonságot növelő, kiegészítő beruházások valósultak meg a 13 új járműből álló trolibuszflotta leszállítása óta eltelt időszakban, egyrészt a projekt maradék pénzforrásainak felhasználásával, másrészt a Kormány által jóváhagyott többlettámogatási összegből.

2015. október 28.