imageRókusi csomópont
imageA projekt bemutatása

imageTudta-e, hogy
  • az elektromos tömegközlekedés fejlesztési projekt keretében a megállóhelyeket úgy alakítják ki, hogy a mozgássérültek is akadálymentesen, rámpán keresztül közelíthessék meg?

  • a Rókusi csomópontban a körpályán a javasolt haladási sebesség 40km/óra, erre a sebességre tervezték ugyanis a folyamatos haladást biztosító zöldhullámot?

  • Szegeden 1908. október 1-jén indult útnak az első villamos?

Megérkezett a kilencedik SWING Szeged

2012. május 23.

Szeged, 2012. május 23. – Május 22-én, kedden éjfélkor megérkezett Szegedre a kilencedik SWING Szeged villamos. Ezzel határidőre megérkezett a teljes új járműflotta. Az ünnepélyes avatásra május 26-án 15 órakor kezdődő rendezvényen kerül sor a Széchenyi téren.

A város új, SWING Szeged típusú villamosflottájának kilencedik tagja is megérkezett Szegedre május 22-én, kedden éjfélkor. Az eddigiekhez hasonlóan ez a jármű is tréleren tette meg a több mint ezer kilométeres utat a gyártó PESA Bydgoszcz SA gyárából, Varsó és Brnó érintésével. A túlméretes szállítmány négy országon át többnyire csak éjszaka közlekedhetett. A napokban megkapja a 108-as pályaszámot, ezután elkezdődik a hivatalos átvételi eljárás, majd próbajáratot teljesít a város vonalain. A forgalmi engedély megszerzése után a többi Swing Szegedhez hasonlóan utasokat fog szállítani a 2-es villamosvonalon. 

Az új villamosflottát a szombaton délután 3 órakor villamosparádéval és ünnepséggel avatják fel a Széchenyi tér Vár utca felőli oldalán.

2009. október 22-én rendelte meg a város a 9 új, alacsony-padlós járművet 16 millió euró (megközelítőleg 4,5 milliárd forint) értékben. A lengyel gyártó a prototípus szállítását 24, az összes jármű leszállítását pedig 32 hónapra vállalta. A prototípus 2011. szeptember 29-én érkezett meg, majd 2012. januártól követte a flotta többi tagja. A SWING Szeged típusú szerelvények 100 százalékban alacsonypadlósak, 30,1 méter hosszúak és 5 részből állnak. 3 forgóvázzal, 6 oldalajtóval, 1 vezetőfülkével rendelkeznek, 209 utas befogadására alkalmasak 40 ülőhellyel. A legkorszerűbb technológiával készülnek, légkondicionáló és utastájékoztató rendszer is működik rajtuk.

 

Forgalmi változások

Péntektől garanciális javítás a jelzőlámpás körforgalomban >>

Az őszi iskolaszünetben, október 24. és november 2. között a kivitelező garanciálisan javítja a burkolatba épített világító fényeket a Kossuth L. sgt.-Vásárhelyi Pál utcai jelzőlámpás körforgalomban. A javítás alatt a jelzőlámpák nem működnek, egysávos körforgalmi rend lesz érvényben. Kérjük az autósokat, hogy fokozott figyelemmel közlekedjenek a körforgalomban, különös tekintettel a villamosra!

2014. október 21.

Június 16-tól javítják a Kossuth Lajos sugárúti tömegközlekedési sáv burkolathibáit >>

Szeged, június 10. – Június 16-tól az 1-es villamosvonal Kossuth Lajos sugárúti szakaszán vágányzónán belüli útburkolati javítások kezdődnek, amely során a tömegközlekedés rendje ideiglenesen megváltozik. A garanciális javítás keretében zajló munkálatok várhatóan augusztus elejéig tartanak majd. Kérjük, közlekedjenek figyelmesen!

2014. június 12.
Hírek

Meghívó Szeged új tömegközlekedési térképeinek sajtóbemutatójára >>

Szeged elektromos tömegközlekedés fejlesztése projekt sajtótájékoztatójára Szeged elektromos tömegközlekedés fejlesztése projekt keretében elkészült Szeged aktuális tömegközlekedési térképe hagyományos és sematikus változatban is.

2015. november 02.

SAJTÓKÖZLEMÉNY 10. 07 >>

LEZÁRULT A NAGYPROJEKT

Szeged, október 7. – A Szeged elektromos tömegközlekedés fejlesztése projekt 2008 nyarán kezdődött és most sikeresen zárul. A projekt szakmai tartalmát teljes mértékben sikerült megvalósítani, sőt az eredeti célkitűzésekhez képest több mint egy milliárd forint értékben többletberuházások is megvalósultak.

2015. október 28.

SAJTÓKÖZLEMÉNY 09. 30 >>

ÜZEMBIZTONSÁGOT NÖVELŐ, KIEGÉSZÍTŐ BERUHÁZÁSOK VALÓSULTAK MEG

Szeged, szeptember 30. – A Szeged elektromos tömegközlekedés fejlesztése projekt keretében üzembiztonságot növelő, kiegészítő beruházások valósultak meg a 13 új járműből álló trolibuszflotta leszállítása óta eltelt időszakban, egyrészt a projekt maradék pénzforrásainak felhasználásával, másrészt a Kormány által jóváhagyott többlettámogatási összegből.

2015. október 28.