Elkészült a Szegedre szánt első Ikarus-Skoda trolibusz kocsiszekrénye
Szeged, 2013. május 22. – Elkészült Székesfehérváron a szegedi Ikarus-Skoda troli prototípusának kocsiszekrénye, melyet tegnap Csehországba, Plzen-be szállítottak, hogy ott sor kerüljön a villamos berendezés beszerelésére.
A Szegedre szánt Ikarus-Skoda troli prototípusának gyártása márciusban kezdődött a székesfehérvári ipari parkban. Most elkészült az Ikarus-Skoda Tr187-es trolibusz típus első példányának kocsiszekrénye – mondta Csanádi Zoltán, a Szeged Pólus Nonprofit Kft. projektigazgatója. Helyükre kerültek a belső burkolati elemek, ülések, kapaszkodók; valamint elkészült a vezetőállás is. A trolibuszt villamos berendezésének beszerelésére és beüzemelésére május 21-én Csehországba, Plzen-be vitték. Ezzel párhuzamosan elkezdődött Székesfehérváron a második járműváz gyártása is.
A Szegedi Közlekedési Társaság részére épülő Ikarus-Skoda trolibusz a hazai autóbusz gyártók egyik legmagasabb műszaki színvonalú járműve lesz. Az eddig kiszivárgott fotók nyomán a nagyközönségtől pozitív visszajelzéseket kaptunk a jármű dizájnos megjelenéséről.
Az új szegedi troliflotta prototípusa a tervek szerint 2013 augusztusában érkezik meg Szegedre, ahol a kötelező vizsgák után várhatóan idén ősszel utazhatnak majd rajta a szegediek. 2013 augusztusát követően a flotta többi 12 járművét egy év alatt folyamatosan szállítja le a magyar-cseh gyártó konzorcium.
Szeged Megyei Jogú Város 2011 januárjában új, 13-tagú troliflottát rendelt a tendernyertes Ikarus–Skoda Konzorciumtól egyenként 800 ezer eurós áron a Szeged elektromos tömegközlekedés fejlesztése projekt keretein belül. A cégtársulás tagjai: a székesfehérvári Magyar Trolibusz Kft. és a csehországi Plzen városában működő Skoda Electric a. s. A prototípus augusztusra várható, a flotta utolsó tagja a tervek szerint 2014 szeptemberében érkezik. Szeged új trolibusza kategóriájában a legmagasabb színvonalat képviseli. A járművek 100 százalékban alacsony padlósak lesznek, csuklósak, 18,75 méter hosszúak, 2,55 méter szélesek és 124 utast szállítanak. Klímaberendezéssel szerelik fel a vezetőfülkét és az utasteret is. A trolik önjárók lesznek, azaz meghibásodás vagy áramszünet esetén akár 7 kilométert is képesek lesznek megtenni felső vezeték nélkül, a legkorszerűbb lítiumionos akkumulátorok segítségével. A szegediek szavazása alapján az új járművek színe piros lesz.