Bemutatkozott Szeged új trolibuszának prototípusa
Szeged, 2013. szeptember 20. – Bemutatkozott péntek délben a sajtónak Szeged új trolibuszának prototípusa. A Széchenyi téren péntek 16 óráig a szegediek is megtekinthetik a járművet.
Bemutatkozott péntek délben a szegedi városháza előtt Szeged új trolibuszának prototípusa. A médiának a gyártó Ikarus–Skoda Konzorcium képviseletében Nádas Levente gyártási üzletfejlesztési igazgató mutatta be a járművet. Ezt követően a sajtó munkatársai dr. Botka László, Szeged Megyei Jogú Város polgármesterének vezetésével fel is szállhattak az új Ikarus–Skoda Tr187-es típusú trolibuszra. A Széchenyi téren péntek 16 óráig a szegediek is megtekinthetik a járművet.
Szeged elektromos tömegközlekedés fejlesztése projekt keretében Szeged város 13 új, alacsonypadlós trolibuszt rendelt 2011 januárjában a tendernyertes Ikarus–Skoda Konzorciumtól egyenként 800 ezer eurós (nagyjából 228 millió forint) áron. A cégtársulás tagjai: a székesfehérvári Magyar Trolibusz Kft. és a csehországi Plzen városában működő Skoda Electric a. s. A Ikarus-Skoda Tr187-es troli prototípus gyártása idén márciusban kezdődött. Az új járművek karosszériáját a Magyar Autóbusz Kft. gyártotta le Székesfehérváron, a villamos berendezés beszerelésére és beüzemelésére a cseh partnernél, a Škoda Electric a.s. cégnél került sor. Az elkészült Ikarus-Skoda trolibusz prototípusa 2013. július 31-én érkezett Szegedre. Az új trolibusz kategóriájában a legmagasabb színvonalat képviseli; A járművek 100 százalékban alacsony padlósak, csuklósak, 18,75 méter hosszúak, 2,55 méter szélesek és 124 utast szállítanak. Klímaberendezéssel szerelik fel a vezetőfülkét és az utasteret is. A trolik önjárók, azaz meghibásodás vagy áramszünet esetén akár 7 kilométert is képesek megtenni felső vezeték nélkül, a legkorszerűbb lítiumionos akkumulátorok segítségével. A szegediek szavazatai alapján az új járművek színe piros.
A járműnek először a kötelező vizsgákon kell megfelelnie, hogy megszerezze a típusbizonyítványt az ősz folyamán. Várhatóan december végén utazhatnak majd rajta a szegediek, amikorra a tervek szerint két újabb jármű is a városba érkezik. A flotta többi járművét egy év alatt folyamatosan szállítja le a magyar-cseh gyártó konzorcium.