A hatodik Ikarus-Skoda trolibusz is forgalomba áll ezen a héten Szegeden
Szeged, 2014. február 4. – Tegnapi nappal a Szegedi Közlekedési Kft. átvett további négy új Ikarus-Skoda trolibuszt, így immáron hat piros csuklós trolibusz áll az utasok rendelkezésre. Az új járművek rövidesen forgalomba állnak.
Az új Ikarus-Skoda trolibuszok prototípusa még december 20-án, a 10-es trolibuszvonal megnyitásával állt forgalomba, rövidesen pedig követte a második jármű is. Február 3-án további négy Ikarus-Skoda Tr187-es trolibusszal gyarapodott a Szegedi Közlekedési Kft. állománya. A T-452-455-ös pályaszámú járművek műszaki vizsgájukat január utolsó hetében tették le. A próbafutások végeztével, és az átvételt követő adminisztrációs ügyintézést követően a héten a négy jármű szintén bekapcsolódik az utasszállításba.
2014 során további hét új trolibusz kerül leszállításra, ezek szerelése különböző fázisban van jelenleg. Már a tizedik jármű vázgyártása folyik az Ikarusnál, miközben a Skodánál Plzenben a hetedik kocsi végszerelése tart.
Szeged elektromos tömegközlekedés fejlesztése projekt keretében Szeged város 13 új, alacsonypadlós trolibuszt rendelt 2011 januárjában a tendernyertes Ikarus–Skoda Konzorciumtól egyenként 800 ezer eurós (nagyjából 228 millió forint) áron. A cégtársulás tagjai: a székesfehérvári Magyar Trolibusz Kft. és a csehországi Plzen városában működő Skoda Electric a. s. A Ikarus-Skoda Tr187-es troli prototípus gyártása idén márciusban kezdődött. Az új járművek karosszériáját a Magyar Autóbusz Kft. gyártotta le Székesfehérváron, a villamos berendezés beszerelésére és beüzemelésére a cseh partnernél, a Škoda Electric a.s. cégnél került sor. Az elkészült Ikarus-Skoda trolibusz prototípusa 2013. július 31-én érkezett Szegedre. Az új trolibusz kategóriájában a legmagasabb színvonalat képviseli; A járművek 100 százalékban alacsony padlósak, csuklósak, 18,75 méter hosszúak, 2,55 méter szélesek és 124 utast szállítanak. Klímaberendezéssel szerelik fel a vezetőfülkét és az utasteret is. A trolik önjárók, azaz meghibásodás vagy áramszünet esetén akár 7 kilométert is képesek megtenni felső vezeték nélkül, a legkorszerűbb lítiumionos akkumulátorok segítségével. A szegediek szavazatai alapján az új járművek színe piros.