imageRókusi csomópont
imageA projekt bemutatása

imageTudta-e, hogy
  • a Rókusi csomópontban a gépjárművek soha nem keresztezik egymás vagy a villamosok útját, ezzel csökken a balesetveszély kockázata?

  • a fejlesztés keretében 9 db vadonatúj alacsonypadlós villamossal és 10 db alacsonypadlós trolibusszal bővül a szegedi járműpark?

  • a Rókusi csomópontban a gépjárművek soha nem keresztezik egymás vagy a villamosok útját, ezzel csökken a balesetveszély kockázata?

Vasárnaptól épül a 10-es trolivonal Csongrádi sugárút és nagykörút kereszteződésében

2010. május 28.

2010. május 28., Sajtóközlemény
Szeged, 2010. május. 28. - Vasárnap üzemkezdettől építik az új 10-es trolivonal felső vezetékét Szegeden, a nagykörút és a Csongrádi sugárút kereszteződésében. A fejlesztés a járműforgalmat az éjszakai órákban érinti. Az 5-ös és 9-es trolik vonala rövidül; a Bartók tér és Makkosház között trolipótló buszok viszik az utasokat. A felső vezetéképítés előreláthatólag 3 hétig tart.

Vasárnap, május 30-án üzemkezdettől építik az új 10-es trolivonal felső vezetékét Szegeden, a nagykörút és a Csongrádi sugárút kereszteződésében. Eddig a csomópont az 5-ös, 8-as és 9-es trolivonalak találkozási helye volt, ebbe csatlakozik bele az új 10-es trolivonal. Ennek köszönhetően a kereszteződés teljes felső vezetékhálózatát korszerűsítik. A beruházás egyúttal megteremti a lehetőségét a jövőre kialakítandó nagykörúti közös tömegközlekedési sáv kiépítésének.A munkálatok - a tervek szerint - 3 hétig tartanak.

A kivitelező az esti órákban dolgozik. A gépjárművel közlekedőknek ideiglenes forgalomkorlátozásra, útszűkületre kell számítaniuk, a jelzőlámpák sárgán villognak.

Az 5-ös és 9-es trolik vonala rövidül; a Bartók tér és Makkosház végállomás között Trolipótló feliratú autóbuszok viszik az utasokat. Átszállásra javasolt hely a Centrum megálló. A menetjegyek a teljes vonalra érvényesek, vagyis átszálláskor a jegy számozatlan felét is érvényesíteni kell. (Lásd térképmellékletünket.)

 

A trolibuszok útvonala az átépítés alatt (Kattintson a képre a nagyobb térképért.)

A 8-as troli a szokott útvonalon jár, rövidebb követési időkkel.

A 10-es trolivonal építése a Szeged elektromos tömegközlekedés fejlesztése projekt része. Kivitelezője a Szeged SV 2009 konzorcium - tagja a Siemens Zrt. és a VIV Zrt. -, mely idén nettó 3 milliárd forint értékben vállalta, hogy idén meghosszabbítja a 8-as trolibusz vonalát, kiépíti az új tarjáni 10-es trolibusz vonalat, valamint korszerűsíti és bővíti a kötött pályás tömegközlekedési hálózat áramátalakító állomásait, optikai kábelhálózatát, utastájékoztatási pontjainak tápellátását.

Forgalmi változások

Péntektől garanciális javítás a jelzőlámpás körforgalomban >>

Az őszi iskolaszünetben, október 24. és november 2. között a kivitelező garanciálisan javítja a burkolatba épített világító fényeket a Kossuth L. sgt.-Vásárhelyi Pál utcai jelzőlámpás körforgalomban. A javítás alatt a jelzőlámpák nem működnek, egysávos körforgalmi rend lesz érvényben. Kérjük az autósokat, hogy fokozott figyelemmel közlekedjenek a körforgalomban, különös tekintettel a villamosra!

2014. október 21.

Június 16-tól javítják a Kossuth Lajos sugárúti tömegközlekedési sáv burkolathibáit >>

Szeged, június 10. – Június 16-tól az 1-es villamosvonal Kossuth Lajos sugárúti szakaszán vágányzónán belüli útburkolati javítások kezdődnek, amely során a tömegközlekedés rendje ideiglenesen megváltozik. A garanciális javítás keretében zajló munkálatok várhatóan augusztus elejéig tartanak majd. Kérjük, közlekedjenek figyelmesen!

2014. június 12.
Hírek

Meghívó Szeged új tömegközlekedési térképeinek sajtóbemutatójára >>

Szeged elektromos tömegközlekedés fejlesztése projekt sajtótájékoztatójára Szeged elektromos tömegközlekedés fejlesztése projekt keretében elkészült Szeged aktuális tömegközlekedési térképe hagyományos és sematikus változatban is.

2015. november 02.

SAJTÓKÖZLEMÉNY 10. 07 >>

LEZÁRULT A NAGYPROJEKT

Szeged, október 7. – A Szeged elektromos tömegközlekedés fejlesztése projekt 2008 nyarán kezdődött és most sikeresen zárul. A projekt szakmai tartalmát teljes mértékben sikerült megvalósítani, sőt az eredeti célkitűzésekhez képest több mint egy milliárd forint értékben többletberuházások is megvalósultak.

2015. október 28.

SAJTÓKÖZLEMÉNY 09. 30 >>

ÜZEMBIZTONSÁGOT NÖVELŐ, KIEGÉSZÍTŐ BERUHÁZÁSOK VALÓSULTAK MEG

Szeged, szeptember 30. – A Szeged elektromos tömegközlekedés fejlesztése projekt keretében üzembiztonságot növelő, kiegészítő beruházások valósultak meg a 13 új járműből álló trolibuszflotta leszállítása óta eltelt időszakban, egyrészt a projekt maradék pénzforrásainak felhasználásával, másrészt a Kormány által jóváhagyott többlettámogatási összegből.

2015. október 28.