imageRókusi csomópont
imageA projekt bemutatása

imageTudta-e, hogy
  • a fejlesztés keretében 4,8 km új villamospálya épül és 18,3 km meglévő vonal újul meg?

  • a Szeged elektromos tömegközlekedés fejlesztése projekt 20 elemből áll, és a teljes közösségi közlekedési hálózat megújul a fejlesztéseknek köszönhetően?

  • a fejlesztés keretében 4,8 km új villamospálya épül és 18,3 km meglévő vonal újul meg?

Jövő ősszel érkezik a szegedi flotta első tagja

2010. augusztus 23.

 

Bemutatkozik az új PESA-villamos
Szeptember 4. és 12. között az új villamosok lengyel gyártója bemutat Szegeden egy PESA-villamost, ami nagyon hasonlít azokra, amiket a város rendelt. A speciálisan Szegednek épített flotta első tagja jövő ősszel érkezik.

 

Az új szegedi villamosokat gyártó lengyelországi Bydgoszczban tárgyalt a napokban Nagy Sándor városfejlesztési alpolgármester. Egyeztette a küldöttség a gyártás ütemezését és Varsóban megnézte a szegedihez nagyon hasonló járműveket. - Az SZKT és a PESA szakemberei jövő februárig egyeztetik az összes műszaki részletet, ezt követi a tervezés, hogy májusban elkezdhessék gyártani az első villamost, ami várhatóan jövő szeptemberben érkezik meg Szegedre - tudtuk meg az alpolgármestertől. - A PESA jelenleg a lengyel fővárosnak gyárt a szegediekhez nagyon hasonló járműveket, ezeket kipróbálta a szegedi küldöttség. Kiválóak, kényelmesek, minden bizonnyal elégedettek lesznek vele a szegediek.

A szegediek a saját szemükkel is meggyőződhetnek róla, milyenek ezek az új villamosok. A PESA-gyár a tervek szerint szeptember 4. és 12. között Szegeden a Dugonics téren bemutat egy, a szegedihez nagyon hasonló járművet. A varsói villamost egy kiállításra viszik, előtte rövid kitérőt tesz Szegeden.

A szegedi önkormányzat 9 új villamos szállítására szerződött tavaly októberben a lengyel PESA Bydgoszcz SA céggel. Vételáruk összesen 16 millió euró (4,5 milliárd forint). A gyártó a prototípus szállítását 24, az összes jármű leszállítását pedig 32 hónapra vállalta. A villamosbeszerzés a Szeged elektromos tömegközlekedés fejlesztése projekt része. Az új villamosok alacsonypadlósak és 30,1 méter hosszúak lesznek, 210 utas befogadására alkalmasak, 42 ülőhellyel, légkondicionáló és utastájékoztató rendszer is szolgálja az utasok kényelmét.

Forgalmi változások

Péntektől garanciális javítás a jelzőlámpás körforgalomban >>

Az őszi iskolaszünetben, október 24. és november 2. között a kivitelező garanciálisan javítja a burkolatba épített világító fényeket a Kossuth L. sgt.-Vásárhelyi Pál utcai jelzőlámpás körforgalomban. A javítás alatt a jelzőlámpák nem működnek, egysávos körforgalmi rend lesz érvényben. Kérjük az autósokat, hogy fokozott figyelemmel közlekedjenek a körforgalomban, különös tekintettel a villamosra!

2014. október 21.

Június 16-tól javítják a Kossuth Lajos sugárúti tömegközlekedési sáv burkolathibáit >>

Szeged, június 10. – Június 16-tól az 1-es villamosvonal Kossuth Lajos sugárúti szakaszán vágányzónán belüli útburkolati javítások kezdődnek, amely során a tömegközlekedés rendje ideiglenesen megváltozik. A garanciális javítás keretében zajló munkálatok várhatóan augusztus elejéig tartanak majd. Kérjük, közlekedjenek figyelmesen!

2014. június 12.
Hírek

Meghívó Szeged új tömegközlekedési térképeinek sajtóbemutatójára >>

Szeged elektromos tömegközlekedés fejlesztése projekt sajtótájékoztatójára Szeged elektromos tömegközlekedés fejlesztése projekt keretében elkészült Szeged aktuális tömegközlekedési térképe hagyományos és sematikus változatban is.

2015. november 02.

SAJTÓKÖZLEMÉNY 10. 07 >>

LEZÁRULT A NAGYPROJEKT

Szeged, október 7. – A Szeged elektromos tömegközlekedés fejlesztése projekt 2008 nyarán kezdődött és most sikeresen zárul. A projekt szakmai tartalmát teljes mértékben sikerült megvalósítani, sőt az eredeti célkitűzésekhez képest több mint egy milliárd forint értékben többletberuházások is megvalósultak.

2015. október 28.

SAJTÓKÖZLEMÉNY 09. 30 >>

ÜZEMBIZTONSÁGOT NÖVELŐ, KIEGÉSZÍTŐ BERUHÁZÁSOK VALÓSULTAK MEG

Szeged, szeptember 30. – A Szeged elektromos tömegközlekedés fejlesztése projekt keretében üzembiztonságot növelő, kiegészítő beruházások valósultak meg a 13 új járműből álló trolibuszflotta leszállítása óta eltelt időszakban, egyrészt a projekt maradék pénzforrásainak felhasználásával, másrészt a Kormány által jóváhagyott többlettámogatási összegből.

2015. október 28.