Indul a 8-as a klinikák felé
Forrás: Délmagyarország, 2009. 10. 20.
Meghosszabbítják a 8-as troli vonalát a klinikák felé, további korlátozásoknak nézünk elébe a napokban Szeged belvárosában. Ez újabb része a tömegközlekedési projektnek: állítólag csöndes trolit és biciklisávot hoz, de parkolóhelyeket visz.
A napokban kitűzik a helyét, a jövő héten pedig elkezdik meghosszabbítani a szegedi 8-as trolibusz vonalát a klinikák felé. Várhatóan tavaszra készül el, és az engedélyezések után jövő év első negyedévétől jár rajta trolibusz. Az építkezés ideiglenes sávlezárásokkal, hétvégi forgalomkorlátozással jár – tájékoztatott Tapasztó Sándor, az elektromos tömegközlekedési projektet irányító Szeged Pólus Nonprofit Kft. projektigazgatója.
A meglévő vonalon, a Körtöltés utcai és a Dugonics téri végállomás között nem változik a 8-as útja. Onnan a járat egy hurkot ír le, öt megállóval. Ezek közül három teljesen új lesz: a Tisza Lajos körúton a Honvéd téri templom oldalán lévő parkolók helyén alakítanak ki megállót, utána a Hősök kapuját elhagyva a Gödör étterem előtti részen áll meg a troli. Bekanyarodik a Semmelweis utcába, amit egyirányúsítanak. Onnan továbbmegy a Markovits utcába, a sarok és az inkubátor között lesz a végállomás. Emiatt az utca forgalmi rendje megfordul; a Boldogasszony sugárút felé lesz egyirányú, a parkolóhelyeket megszüntetik, helyükön kerékpársávot jelölnek ki. A 8-as troli átszeli a Boldogasszony sugárutat, a Vitéz utcán át éri el a Szentháromság utcát.
A Markovits utcában megszűnik a parkolás, és a forgalom iránya is megváltozik.
Fotó: Karnok Csaba
A Vitéz utca szintén egyirányú lesz; parkolni csak az egyik oldalon lehet, mert a Markovits utca folytatásában, az óvoda előtt itt is biciklisek közlekedhetnek. A Szentháromság utcán a Ságvári-gimnázium oldalánál áll meg legközelebb, a megszokott buszmegállóban. Aztán visszakanyarodik a Tisza Lajos körútra, és ott is megáll az eddigi buszváróban, a volt BÁV előtt.
A változtatással összesen 30 parkolóhely szűnik meg a Tisza Lajos körúton és a keresztutcákban. Ez azért érinti érzékenyen az autósokat, mert a Honvéd téri parkolóház 150, a városnak biztosított parkolóhelye csak jövő őszre készül el. Fák kivételével egyedül a Markovits utca elején jár a művelet, a többi helyen csak visszanyesik a lombkoronákat a felső vezetékek vonalán.
Vegyes fogadtatás
Túl szűk a Vitéz és a Markovits utca, túl hangos a troli – hallottuk a „trolihosszabbítást" ellenző boltosoktól és lakóktól tegnap, de olyan is akadt, aki örült, mert a troli bekapcsolja ezt a területet a város vérkeringésébe. A helybeliek másik fele egyáltalán nem hallott a troliról. Megtudtuk: 2007 óta több lakossági fórumon ismertették a tervét, amelyre végül a közgyűlés bólintott rá. Az útvonalat a Tisza Lajos körút ezen szakasza, a klinikák, az egyetem és az iskolák legjobb és egyben halk megközelíthetősége érdekében jelölték ki. A gépkocsik forgalmát egyirányúsítással és kerékpársáv beiktatásával tervezik csillapítani.