imageRókusi csomópont
imageA projekt bemutatása

imageTudta-e, hogy
  • a Szeged elektromos tömegközlekedés fejlesztése projekt keretében a végállomások közelében 7 B+R (bike and ride) kerékpártároló kerül kialakításra?

  • 1879-ben Werner Siemens mutatta be egy berlini kiállításon az első olyan villanyhajtású vasutat, mely az áramot áramszedő segítségével egy erre a célra épített vezetékből nyerte?

  • A B+R kifejezés a „bike and ride – kerékpározz és utazz” szlogenből eredő rövidítés?

Kész a 10-es vonal, de troli csak 1 év múlva jön

2010. október 07.

Elkészült a szegedi 10-es trolivonal, de a buszok lecseréléséhez meg kell várni az új trolikat. Az elsők jó esetben egy év múlva érkezhetnek Szegedre.

Lezárult a szegedi 10-es trolivonal műszaki átadása, a tarjáni Víztorony tér és a Klinikák végállomás között próbajáratok ingáztak, jelenleg az SZKT trolivezetői vesznek részt úgynevezett vonalismereti oktatáson. A 10-es troli útvonala – megírtuk – kicsit eltér a 10-es buszétól, és hosszabb is lesz annál. A troli a Csillag tér, Szilléri sugárút, nagykörút után – a József Attila sugárúti Novotel megállót kihagyva – a Csongrádi sugárútnál csatlakozik a 8-as hálózatára, és megy tovább azzal közös pályán a Semmelweis utcai klinikákig. (840 millió forintba került a felsővezeték-rendszer kiépítése; a fejlesztés a tömegközlekedési nagyprojekt része, abból a 3 milliárd forintos csomagból készült el, amelybe a 8-as trolivonal és az áramellátó hálózat tartozik.)

A vonal tehát kész, mégsem indul el rajta a troliközlekedés. – Amíg a szolgáltatás minőségét nem tudjuk biztosítani, az SZKT troliparkja nem váltja fel a Tisza Volán autóbuszait – foglalta össze röviden a lényeget Nagy Sándor városfejlesztési alpolgármester. Ez azt jelenti, hogy az SZKT-nak nincs elég járműve, amelyet beállíthatna. Meg kell várni a nagyprojektben érkező vadonatúj trolikat. 15 új alacsonypadlós csuklós trolit rendel a város, ha lesz gyártó. Az eddig kiírt tenderek nem jártak eredménnyel, hamarosan zárul a harmadik kör. Az alpolgármester szerint nem tart olyan sokáig trolit gyártani, mint villamost, tehát ha az első 3–4 jármű elkészül, szóba kerülhet a 10-es trolivonal elindítása. Ez optimális esetben jövő ilyenkorra várható.

Jelenleg a 10-es buszé a város második legforgalmasabb vonala (a 2-es után), naponta 7000 utast szállít. A Tisza Volán napközben csuklós járműveket állít be, hogy bírja kapacitással. Az önkormányzattal kötött szerződés szerint ezt 6 busszal látja el az állami cég, de a menetrend teljesítéséhez más járatok buszai is besegítenek. A meghosszabbított 10-es trolivonalra – a 8-ashoz hasonlóan – a számítások szerint 8–9 trolibuszt kell beállítani.

Forgalmi változások

Péntektől garanciális javítás a jelzőlámpás körforgalomban >>

Az őszi iskolaszünetben, október 24. és november 2. között a kivitelező garanciálisan javítja a burkolatba épített világító fényeket a Kossuth L. sgt.-Vásárhelyi Pál utcai jelzőlámpás körforgalomban. A javítás alatt a jelzőlámpák nem működnek, egysávos körforgalmi rend lesz érvényben. Kérjük az autósokat, hogy fokozott figyelemmel közlekedjenek a körforgalomban, különös tekintettel a villamosra!

2014. október 21.

Június 16-tól javítják a Kossuth Lajos sugárúti tömegközlekedési sáv burkolathibáit >>

Szeged, június 10. – Június 16-tól az 1-es villamosvonal Kossuth Lajos sugárúti szakaszán vágányzónán belüli útburkolati javítások kezdődnek, amely során a tömegközlekedés rendje ideiglenesen megváltozik. A garanciális javítás keretében zajló munkálatok várhatóan augusztus elejéig tartanak majd. Kérjük, közlekedjenek figyelmesen!

2014. június 12.
Hírek

Meghívó Szeged új tömegközlekedési térképeinek sajtóbemutatójára >>

Szeged elektromos tömegközlekedés fejlesztése projekt sajtótájékoztatójára Szeged elektromos tömegközlekedés fejlesztése projekt keretében elkészült Szeged aktuális tömegközlekedési térképe hagyományos és sematikus változatban is.

2015. november 02.

SAJTÓKÖZLEMÉNY 10. 07 >>

LEZÁRULT A NAGYPROJEKT

Szeged, október 7. – A Szeged elektromos tömegközlekedés fejlesztése projekt 2008 nyarán kezdődött és most sikeresen zárul. A projekt szakmai tartalmát teljes mértékben sikerült megvalósítani, sőt az eredeti célkitűzésekhez képest több mint egy milliárd forint értékben többletberuházások is megvalósultak.

2015. október 28.

SAJTÓKÖZLEMÉNY 09. 30 >>

ÜZEMBIZTONSÁGOT NÖVELŐ, KIEGÉSZÍTŐ BERUHÁZÁSOK VALÓSULTAK MEG

Szeged, szeptember 30. – A Szeged elektromos tömegközlekedés fejlesztése projekt keretében üzembiztonságot növelő, kiegészítő beruházások valósultak meg a 13 új járműből álló trolibuszflotta leszállítása óta eltelt időszakban, egyrészt a projekt maradék pénzforrásainak felhasználásával, másrészt a Kormány által jóváhagyott többlettámogatási összegből.

2015. október 28.