imageRókusi csomópont
imageA projekt bemutatása

imageTudta-e, hogy

  • a Szeged elektromos tömegközlekedés fejlesztése projekt 20 elemből áll, és a teljes közösségi közlekedési hálózat megújul a fejlesztéseknek köszönhetően?

  • a Rókusi csomóponttól kissé távolabb kialakított átkelőhelyek biztosítják a gyalogosok és kerékpárosok biztonságos áthaladását?

Keddtől újra jár a 3F-es villamos

2011. január 31.

 

Szeged, 2011. január 31. – Február 1-jén, kedden üzemkezdettől ismét menetrend szerint közlekedik a 3F jelzésű villamos a Fonógyári út végállomásig. Újból járható a Textilgyári út, eredeti útvonalán közlekedik a 13 és 13A jelű autóbusz. Kérjük, közlekedjenek figyelmesen!

Ismét menetrend szerinti közlekedik február 1-jén, kedden üzemkezdettől a szegedi 3F jelű villamos a Fonógyári út végállomásig. Ezzel a felújított 3 és 3F jelű villamosvonalakon teljes egészében visszaáll a villamos- és a közúti forgalom. Az utasokat főként Tatra típusú járművek szállítják.

A 3 és 3F jelzésű villamosvonalak rekonstrukciójának kivitelezési munkálatai 2010. június 16-án kezdődtek. 2010. december 28-án sikeres volt a próbajárat a 3-as villamosvonalon, ezután elkezdődött a hivatalos műszaki átadás-átvétel folyamata. A 3-as vonalon 2011. január 19-én indult újra a villamosközlekedés a felújított vágányhálózaton a Dugonics tér és Vadaspark végállomás között. Január 28-án visszaállt a közúti forgalom a Textilgyári úton, és ismét eredeti útvonalukon járnak a 13 és 13A jelzésű autóbuszok.

A 3-as villamosvonal felújítása a 2012-ig európai uniós támogatással megvalósuló, 29,5 milliárd forint értékű Szeged elektromos tömegközlekedés fejlesztése projekt része. A kivitelezési munkákat az önkormányzat pályázatán az SZ 3 Konzorcium nyerte el nettó 2 milliárd forintos ajánlatával öt induló közül. A cégtársulást a budapesti Alpine Hungária Építő Kft. vezeti, másik tagja az algyői Délút Építő Kft. Az átépítés során a kivitelező kicserélt 2,4 kilométer villamosvágányt és felsővezetéket, a II-es kórháztól a Kálvária térig 700 méter hosszan párhuzamos sínt is fektetett. A Kálvária sugárút Veresács utcai csomópontjánál körforgalom épült. Megújult a közvilágítás, és 2700 négyzetméteren útburkolatot cseréltek.

Kérjük, közlekedjenek nagyon figyelmesen!

 

Forgalmi változások

Péntektől garanciális javítás a jelzőlámpás körforgalomban >>

Az őszi iskolaszünetben, október 24. és november 2. között a kivitelező garanciálisan javítja a burkolatba épített világító fényeket a Kossuth L. sgt.-Vásárhelyi Pál utcai jelzőlámpás körforgalomban. A javítás alatt a jelzőlámpák nem működnek, egysávos körforgalmi rend lesz érvényben. Kérjük az autósokat, hogy fokozott figyelemmel közlekedjenek a körforgalomban, különös tekintettel a villamosra!

2014. október 21.

Június 16-tól javítják a Kossuth Lajos sugárúti tömegközlekedési sáv burkolathibáit >>

Szeged, június 10. – Június 16-tól az 1-es villamosvonal Kossuth Lajos sugárúti szakaszán vágányzónán belüli útburkolati javítások kezdődnek, amely során a tömegközlekedés rendje ideiglenesen megváltozik. A garanciális javítás keretében zajló munkálatok várhatóan augusztus elejéig tartanak majd. Kérjük, közlekedjenek figyelmesen!

2014. június 12.
Hírek

Meghívó Szeged új tömegközlekedési térképeinek sajtóbemutatójára >>

Szeged elektromos tömegközlekedés fejlesztése projekt sajtótájékoztatójára Szeged elektromos tömegközlekedés fejlesztése projekt keretében elkészült Szeged aktuális tömegközlekedési térképe hagyományos és sematikus változatban is.

2015. november 02.

SAJTÓKÖZLEMÉNY 10. 07 >>

LEZÁRULT A NAGYPROJEKT

Szeged, október 7. – A Szeged elektromos tömegközlekedés fejlesztése projekt 2008 nyarán kezdődött és most sikeresen zárul. A projekt szakmai tartalmát teljes mértékben sikerült megvalósítani, sőt az eredeti célkitűzésekhez képest több mint egy milliárd forint értékben többletberuházások is megvalósultak.

2015. október 28.

SAJTÓKÖZLEMÉNY 09. 30 >>

ÜZEMBIZTONSÁGOT NÖVELŐ, KIEGÉSZÍTŐ BERUHÁZÁSOK VALÓSULTAK MEG

Szeged, szeptember 30. – A Szeged elektromos tömegközlekedés fejlesztése projekt keretében üzembiztonságot növelő, kiegészítő beruházások valósultak meg a 13 új járműből álló trolibuszflotta leszállítása óta eltelt időszakban, egyrészt a projekt maradék pénzforrásainak felhasználásával, másrészt a Kormány által jóváhagyott többlettámogatási összegből.

2015. október 28.