imageRókusi csomópont
imageA projekt bemutatása

imageTudta-e, hogy
  • 1879-ben Werner Siemens mutatta be egy berlini kiállításon az első olyan villanyhajtású vasutat, mely az áramot áramszedő segítségével egy erre a célra épített vezetékből nyerte?

  • a Rókusi csomópontban a körpályán a javasolt haladási sebesség 40km/óra, erre a sebességre tervezték ugyanis a folyamatos haladást biztosító zöldhullámot?

  • a Rókusi csomóponttól kissé távolabb kialakított átkelőhelyek biztosítják a gyalogosok és kerékpárosok biztonságos áthaladását?

Forgalomkorlátozás a József Attila sugárút és a Makkosházi körút kereszteződésében

2011. március 28.

 

Szeged, 2011. március 28. – A 4-es villamosvonal rekonstrukciója keretében a tervek szerint március 30-án, szerdán reggel elkezdődik a pályazóna útburkolat cseréje a József Attila sugárút és a Makkosházi körút kereszteződésében. A felújításra két ütemben kerül sor félpályás útzár mellett. Kérjük, figyelmesen közlekedjenek!

A 4-es villamosvonal rekonstrukcióját végző MTV4 Konzorcium két ütemben cseréli az útburkolatot a pályazónában a József Attila sugárút és a Makkosházi körút kereszteződésében. Ezért március 30-án, szerdán reggeltől a tervek szerint forgalomkorlátozásokra kerül sor a csomópontban.

Az első ütemben a csomópont Tarján végállomás felőli oldalát zárja le a kivitelező, itt lesz a munkaterület, a másodikban pedig a belváros felőli szakaszán korlátozza a forgalmat. A félpályás útzár – a burkolat megfelelő szilárdulása érdekében – várhatóan 1-1 hónapig tart. A csomópont forgalmát továbbra is jelzőlámpák irányítják. A forgalomtechnikát március 29-én, kedden éjszaka alakítja ki a kivitelező.

A kereszteződésben – korlátozott feltételek mellett – továbbra is lehet majd közlekedni az eddigi irányokban. A csomópont mindössze egy irányban nem használható: a József Attila sugárútról Tarján irányából nem lehet majd balra kanyarodni, a Budapesti körútra. Emiatt az algyői helyközi buszjárat elkerüli a kereszteződést a Csorba utca – Sólyom utca útvonalon át. 

A kivitelezés előrehaladtával várható további változásokról folyamatos tájékoztatást adunk. Bővebb információ: www.ujpalyan.hu. Kérjük, közlekedjenek figyelmesen!

A 4-es villamosvonal felújítása a 2012-ig európai uniós támogatással megvalósuló, 29,5 milliárd forint értékű Szeged elektromos tömegközlekedés fejlesztése projekt része. Kivitelezési munkáit a nemzetközi közbeszerzési tenderen az MTV4 Konzorcium nyerte nettó 2,35 milliárd forintos ajánlatával; a cégtársulást a budapesti székhelyű Magyar Aszfalt Kft. vezeti, tagja a Tóth T. D. Kft. és Viv Zrt. A kivitelező elbont és újjáépít 5452 méter villamosvágányt és felsővezetéket, valamint 4 kitérőt. Felújítja a megállókat és a kapcsolódó közműveket, korszerű forgalomtechnikát telepít. Megépít 8740 négyzetméter aszfaltutat, 100 négyzetméter terelőszigetet és 4000 négyzetméter járdát.

 

Forgalmi változások

Péntektől garanciális javítás a jelzőlámpás körforgalomban >>

Az őszi iskolaszünetben, október 24. és november 2. között a kivitelező garanciálisan javítja a burkolatba épített világító fényeket a Kossuth L. sgt.-Vásárhelyi Pál utcai jelzőlámpás körforgalomban. A javítás alatt a jelzőlámpák nem működnek, egysávos körforgalmi rend lesz érvényben. Kérjük az autósokat, hogy fokozott figyelemmel közlekedjenek a körforgalomban, különös tekintettel a villamosra!

2014. október 21.

Június 16-tól javítják a Kossuth Lajos sugárúti tömegközlekedési sáv burkolathibáit >>

Szeged, június 10. – Június 16-tól az 1-es villamosvonal Kossuth Lajos sugárúti szakaszán vágányzónán belüli útburkolati javítások kezdődnek, amely során a tömegközlekedés rendje ideiglenesen megváltozik. A garanciális javítás keretében zajló munkálatok várhatóan augusztus elejéig tartanak majd. Kérjük, közlekedjenek figyelmesen!

2014. június 12.
Hírek

Meghívó Szeged új tömegközlekedési térképeinek sajtóbemutatójára >>

Szeged elektromos tömegközlekedés fejlesztése projekt sajtótájékoztatójára Szeged elektromos tömegközlekedés fejlesztése projekt keretében elkészült Szeged aktuális tömegközlekedési térképe hagyományos és sematikus változatban is.

2015. november 02.

SAJTÓKÖZLEMÉNY 10. 07 >>

LEZÁRULT A NAGYPROJEKT

Szeged, október 7. – A Szeged elektromos tömegközlekedés fejlesztése projekt 2008 nyarán kezdődött és most sikeresen zárul. A projekt szakmai tartalmát teljes mértékben sikerült megvalósítani, sőt az eredeti célkitűzésekhez képest több mint egy milliárd forint értékben többletberuházások is megvalósultak.

2015. október 28.

SAJTÓKÖZLEMÉNY 09. 30 >>

ÜZEMBIZTONSÁGOT NÖVELŐ, KIEGÉSZÍTŐ BERUHÁZÁSOK VALÓSULTAK MEG

Szeged, szeptember 30. – A Szeged elektromos tömegközlekedés fejlesztése projekt keretében üzembiztonságot növelő, kiegészítő beruházások valósultak meg a 13 új járműből álló trolibuszflotta leszállítása óta eltelt időszakban, egyrészt a projekt maradék pénzforrásainak felhasználásával, másrészt a Kormány által jóváhagyott többlettámogatási összegből.

2015. október 28.