imageRókusi csomópont
imageA projekt bemutatása

imageTudta-e, hogy
  • Szeged első alacsonypadlós trolibusza egy Škoda 21Tr típus volt?

  • a beszerzési pályázaton nyertes lengyel PESA Bydgoszcz SA villamosai 201 utas befogadására alkalmasak?

  • A B+R kifejezés a „bike and ride – kerékpározz és utazz” szlogenből eredő rövidítés?

Hogyan épült?

Anna-kúti csomópont

Az Anna-kút a szegedi villamosközlekedés fontos csomópontja, hiszen itt találkozik a város jelenleg meglévő mindhárom villamos vonala: az 1-es, a 3-as és a 4-es. Az elektromos közösségi közlekedés fejlesztésére irányuló nagyprojektben az Anna-kúti villamos csomópont újul meg elsőként.

Az újítások: rezgés és zajcsillapított villamospálya, korszerű felsővezeték, automata állítású váltók, új vágánykapcsolat és akadálymentesített peronok.

A csomópontról további részleteket a Projekt rovatban olvashat.

Csáky utcai troli telep

A hálózat bővítése, az új járművek rendszerbe állítása alapvetően megkívánta a műszaki háttér (áramellátás, járműtelepek) fejlesztését is. A Csáky utcai troli telep 1985-ben került átadásra, azóta lényeges fejlesztés nem történt.

A projekt keretében új trolibusz szervizcsarnok és veszélyeshulladék-tároló létesült és megújult a járműmosó gépészeti berendezése is.

A troli telepről további részleteket a Projekt rovatban olvashat.

Rókusi csomópont

A Rókusi csomópontban országos jelentőségű útvonalak - és egyben Szeged fő ütőerei - találkoznak. A Rókusi körúton épülő új villamos vonal tovább terhelni ezt a csomópontot.
Így szükségszerűvé vált egy olyan forgalomtechnikai megoldás, mellyel a kereszteződés áteresztőképessége megnövelhetővé.
A projekt keretében nagy áteresztőképességű többsávos, jelzőlámpás kör alakú csomópont került kiépítése, melyen az 1-es és az új, 2-es villamos is áthalad.

A csomópontról további részleteket a Projekt rovatban olvashat.

8-as trolibuszvonal

A projekt keretében elkészül a 8-as trolibuszvonal meghosszabbítása a Kálvin tértől a Tisza Lajos körúton a Klinikákig. Az új szakaszon öt megálló található, és új kerékpárút a Markovits és Vitéz utcákban.

A 8-as vonalról további részleteket a Projekt rovatban olvashat.

Forgalmi változások

Péntektől garanciális javítás a jelzőlámpás körforgalomban >>

Az őszi iskolaszünetben, október 24. és november 2. között a kivitelező garanciálisan javítja a burkolatba épített világító fényeket a Kossuth L. sgt.-Vásárhelyi Pál utcai jelzőlámpás körforgalomban. A javítás alatt a jelzőlámpák nem működnek, egysávos körforgalmi rend lesz érvényben. Kérjük az autósokat, hogy fokozott figyelemmel közlekedjenek a körforgalomban, különös tekintettel a villamosra!

2014. október 21.

Június 16-tól javítják a Kossuth Lajos sugárúti tömegközlekedési sáv burkolathibáit >>

Szeged, június 10. – Június 16-tól az 1-es villamosvonal Kossuth Lajos sugárúti szakaszán vágányzónán belüli útburkolati javítások kezdődnek, amely során a tömegközlekedés rendje ideiglenesen megváltozik. A garanciális javítás keretében zajló munkálatok várhatóan augusztus elejéig tartanak majd. Kérjük, közlekedjenek figyelmesen!

2014. június 12.
Hírek

Meghívó Szeged új tömegközlekedési térképeinek sajtóbemutatójára >>

Szeged elektromos tömegközlekedés fejlesztése projekt sajtótájékoztatójára Szeged elektromos tömegközlekedés fejlesztése projekt keretében elkészült Szeged aktuális tömegközlekedési térképe hagyományos és sematikus változatban is.

2015. november 02.

SAJTÓKÖZLEMÉNY 10. 07 >>

LEZÁRULT A NAGYPROJEKT

Szeged, október 7. – A Szeged elektromos tömegközlekedés fejlesztése projekt 2008 nyarán kezdődött és most sikeresen zárul. A projekt szakmai tartalmát teljes mértékben sikerült megvalósítani, sőt az eredeti célkitűzésekhez képest több mint egy milliárd forint értékben többletberuházások is megvalósultak.

2015. október 28.

SAJTÓKÖZLEMÉNY 09. 30 >>

ÜZEMBIZTONSÁGOT NÖVELŐ, KIEGÉSZÍTŐ BERUHÁZÁSOK VALÓSULTAK MEG

Szeged, szeptember 30. – A Szeged elektromos tömegközlekedés fejlesztése projekt keretében üzembiztonságot növelő, kiegészítő beruházások valósultak meg a 13 új járműből álló trolibuszflotta leszállítása óta eltelt időszakban, egyrészt a projekt maradék pénzforrásainak felhasználásával, másrészt a Kormány által jóváhagyott többlettámogatási összegből.

2015. október 28.