imageRókusi csomópont
imageA projekt bemutatása

imageTudta-e, hogy
  • a Rókusi csomóponti, kiemelkedően nagy forgalmú kereszteződés átépítésével a lehető legnagyobb áteresztőképességű, szintbeli csomópont jött létre, amely jelentősen lerövidíti az áthaladás idejét?

  • a fejlesztés keretében 4,8 km új villamospálya épül és 18,3 km meglévő vonal újul meg?

  • Szegeden 1908. október 1-jén indult útnak az első villamos?

Villamos vonalak

Szeged Közlekedésfejlesztési koncepciója szerint kiemelten fontos a közösségi közlekedés jelenlegi részarányának fenntartása, lehetőség szerinti növelése. Korszerűsíteni és fejleszteni kell a közforgalmú szolgáltatás minőségét. A közösségi közlekedést még a közúti forgalom rovására is érdemes támogatni. A korszerű elektromos közlekedés kiemelten környezetkímélő, hiszen a legkevesebb káros anyaggal, csendesen üzemel.

A villamos vonalak korszerűsítése során az egyik kitűzött cél, hogy a villamos külön pályán haladjon. Ez azért előnyös, mivel a villamos nincs kitéve a közúti torlódások hatásának sőt, a jelzőlámpáknál is előnyben részesíthető. Ez vonzó, gyors alternatívát fog jelenteni a gépkocsi-használattal szemben, és minőség-javulást a jelenlegi tömegközlekedési színvonalhoz képest.

A másik kitűzött cél: füves vágányok kialakítása ott, ahol a közlekedési környezet azt lehetővé teszi. A füves vágány elsősorban környezeti szempontból kedvező: radikálisan csökkenti a villamos-járművek elhaladásának zaját, elnyeli, megköti a szálló port, párologtat illetve nem zárja el a talajnedvesség útját, és esztétikus látványt ad a nyomvonalnak.

A korszerűsítés részeként az újonnan kialakított villamos megállók peronja magasított lesz és rámpával egészül ki, amellyel biztosítható a teljesen akadálymentes ki- és beszállás. Ez azt jelenti, hogy a 30cm magas peron egy szintbe kerül az alacsonypadlós jármű szintjével, ezért a mozgássérültek vagy a babakocsival közlekedők segítség nélkül közlekedhetnek.

Az elektromos közösségi közlekedés fejlesztése nagyprojekt Szeged mindhárom jelenlegi villamos vonalát: az 1-es, 3-as és a 4-es vonalat is érinti. Emellett egy új vonal is létesül: a 2 es vonal a Rókusi körúton, amely a Csongrádi sugárút és az Indóház tér között közlekedik majd. A fejlesztés szinte minden területet érint: korszerűbb lesz a pályarendszer, az áramellátás és a forgalomirányítás, átépül számos csomópont, új megállók és járművek lesznek. Az egyes villamos vonalak fejlesztésének részleteit az almenüpontok tartalmazzák:
 

•    1-es vonal
•    2-es vonal
•    3-as vonal
•    4-es vonal


Forgalmi változások

Péntektől garanciális javítás a jelzőlámpás körforgalomban >>

Az őszi iskolaszünetben, október 24. és november 2. között a kivitelező garanciálisan javítja a burkolatba épített világító fényeket a Kossuth L. sgt.-Vásárhelyi Pál utcai jelzőlámpás körforgalomban. A javítás alatt a jelzőlámpák nem működnek, egysávos körforgalmi rend lesz érvényben. Kérjük az autósokat, hogy fokozott figyelemmel közlekedjenek a körforgalomban, különös tekintettel a villamosra!

2014. október 21.

Június 16-tól javítják a Kossuth Lajos sugárúti tömegközlekedési sáv burkolathibáit >>

Szeged, június 10. – Június 16-tól az 1-es villamosvonal Kossuth Lajos sugárúti szakaszán vágányzónán belüli útburkolati javítások kezdődnek, amely során a tömegközlekedés rendje ideiglenesen megváltozik. A garanciális javítás keretében zajló munkálatok várhatóan augusztus elejéig tartanak majd. Kérjük, közlekedjenek figyelmesen!

2014. június 12.
Hírek

Meghívó Szeged új tömegközlekedési térképeinek sajtóbemutatójára >>

Szeged elektromos tömegközlekedés fejlesztése projekt sajtótájékoztatójára Szeged elektromos tömegközlekedés fejlesztése projekt keretében elkészült Szeged aktuális tömegközlekedési térképe hagyományos és sematikus változatban is.

2015. november 02.

SAJTÓKÖZLEMÉNY 10. 07 >>

LEZÁRULT A NAGYPROJEKT

Szeged, október 7. – A Szeged elektromos tömegközlekedés fejlesztése projekt 2008 nyarán kezdődött és most sikeresen zárul. A projekt szakmai tartalmát teljes mértékben sikerült megvalósítani, sőt az eredeti célkitűzésekhez képest több mint egy milliárd forint értékben többletberuházások is megvalósultak.

2015. október 28.

SAJTÓKÖZLEMÉNY 09. 30 >>

ÜZEMBIZTONSÁGOT NÖVELŐ, KIEGÉSZÍTŐ BERUHÁZÁSOK VALÓSULTAK MEG

Szeged, szeptember 30. – A Szeged elektromos tömegközlekedés fejlesztése projekt keretében üzembiztonságot növelő, kiegészítő beruházások valósultak meg a 13 új járműből álló trolibuszflotta leszállítása óta eltelt időszakban, egyrészt a projekt maradék pénzforrásainak felhasználásával, másrészt a Kormány által jóváhagyott többlettámogatási összegből.

2015. október 28.