imageRókusi csomópont
imageA projekt bemutatása

imageTudta-e, hogy
  • 1979. április 29-én indult meg városunkban a trolibusz közlekedés?

  • a villamos Kresz-szerinti besorolása: Gépjárműnek nem minősülő motoros jármű?

  • a Rókusi csomóponttól kissé távolabb kialakított átkelőhelyek biztosítják a gyalogosok és kerékpárosok biztonságos áthaladását?

Indóház tér

Műszaki tartalom

Az Indóház tér a város egyik „kapuja", az egyik legfontosabb intermodális csomópont. A nagyprojekt keretében a tér teljesen megújul: mind közlekedési szempontból, mind építészetileg.

A Nagyállomás épülete és a villamos sín közötti terület autómentes gyalogos zónává válik. Az épülethez közelebb kerül az 1-es villamos jelenlegi megállója, és egy második villamos peron is épül, hogy egyszerre két megálló fogadja az 1-es és 2-es villamos utasforgalmát. Mindkét villamos megálló magasperonú lesz rámpával az akadálymentes közlekedés biztosítása érdekében. Az autóbusz forgalom is jelentősen megváltozik. A villamosokhoz hasonlóan a buszok a Gőz utca felöl érkeznek majd a térre, és a Galamb utcán távoznak. A buszmegállók átkerülnek a második villamos peron mellé (leszállás), és a tér északi végébe (felszállás). A Gőz utca egyirányú, míg a Galamb utca kétirányú lesz, a Szent Ferenc utca és a Boldogasszony sugárút kereszteződése pedig körfogalmi csomóponttá válik. A Boldogasszony sugárút két oldalán kerékpárút létesül, amely a körfogalomig tart. Parkolásra a Szent Ferenc utcában és a tér északi végében lesz lehetőség.

A Nagyállomás előtti gyalogos zóna gránit díszburkolatot kap, melyet az autók, buszok forgalmi sávjától forgalomzáró oszlopsor választ el. Az épület előtti két öbölben pihenőhelyek létesülnek ivókúttal, csobogóval, ülőpadokkal és zöld növényekkel. A villamos magasperonok és a busz felszállóhelyek burkolata klinker tégla lesz, melyekre az új környezethez illő utasvárók kerülnek. A Szent Ferenc utca a jelenlegi aszfalt helyett egységes térburkolatot kap, kibővítve a téregyüttes gyalogos felületeit. Az utca két oldalán végig parkolóhelyek lesznek, melyeket egységes fasor szegélyez majd. A tér északi végében kap helyet a másik parkoló a fedett kerékpártárolóval együtt. A tér déli részén, az érkezési oldalon lesz a taxiállomás további parkolóhelyekkel. A Szent Ferenc utca és a Boldogasszony sugárút kereszteződése körforgalommá alakul, burkolata átmenetet képez a régi és az új rész között: a járműforgalom és a kerékpárút burkolata aszfalt, az útszegély és a járda burkolata pedig az Indóház térhez hasonlóan gránit és klinker tégla lesz.

Vissza a lap tetejére 

Tervek, rajzok, képek

A slideshow az Indóház tér látványterveit mutatja be a Szent Ferenc utcából, illetve déli irányba nézve, három képen az északi parkoló látható a fedett kerékpártárolóval, az utolsó kép pedig a tér helyszínrajzát mutatja be.

Vissza a lap tetejére

Engedélyek, beadványok, határozatok

Beadvány
1-es villamos vonal és felsővezeték rekonstrukció Indóház tér - Rókusi pályaudvar között

Engedélyező hatóság: Nemzeti Közlekedési Hatóság, Kiemelt Ügyek Igazgatósága
Ügyiratszám: KU/VF/32/6/2008.
Benyújtás dátuma: 2007. május

Vissza a lap tetejére


Forgalmi változások

Péntektől garanciális javítás a jelzőlámpás körforgalomban >>

Az őszi iskolaszünetben, október 24. és november 2. között a kivitelező garanciálisan javítja a burkolatba épített világító fényeket a Kossuth L. sgt.-Vásárhelyi Pál utcai jelzőlámpás körforgalomban. A javítás alatt a jelzőlámpák nem működnek, egysávos körforgalmi rend lesz érvényben. Kérjük az autósokat, hogy fokozott figyelemmel közlekedjenek a körforgalomban, különös tekintettel a villamosra!

2014. október 21.

Június 16-tól javítják a Kossuth Lajos sugárúti tömegközlekedési sáv burkolathibáit >>

Szeged, június 10. – Június 16-tól az 1-es villamosvonal Kossuth Lajos sugárúti szakaszán vágányzónán belüli útburkolati javítások kezdődnek, amely során a tömegközlekedés rendje ideiglenesen megváltozik. A garanciális javítás keretében zajló munkálatok várhatóan augusztus elejéig tartanak majd. Kérjük, közlekedjenek figyelmesen!

2014. június 12.
Hírek

Meghívó Szeged új tömegközlekedési térképeinek sajtóbemutatójára >>

Szeged elektromos tömegközlekedés fejlesztése projekt sajtótájékoztatójára Szeged elektromos tömegközlekedés fejlesztése projekt keretében elkészült Szeged aktuális tömegközlekedési térképe hagyományos és sematikus változatban is.

2015. november 02.

SAJTÓKÖZLEMÉNY 10. 07 >>

LEZÁRULT A NAGYPROJEKT

Szeged, október 7. – A Szeged elektromos tömegközlekedés fejlesztése projekt 2008 nyarán kezdődött és most sikeresen zárul. A projekt szakmai tartalmát teljes mértékben sikerült megvalósítani, sőt az eredeti célkitűzésekhez képest több mint egy milliárd forint értékben többletberuházások is megvalósultak.

2015. október 28.

SAJTÓKÖZLEMÉNY 09. 30 >>

ÜZEMBIZTONSÁGOT NÖVELŐ, KIEGÉSZÍTŐ BERUHÁZÁSOK VALÓSULTAK MEG

Szeged, szeptember 30. – A Szeged elektromos tömegközlekedés fejlesztése projekt keretében üzembiztonságot növelő, kiegészítő beruházások valósultak meg a 13 új járműből álló trolibuszflotta leszállítása óta eltelt időszakban, egyrészt a projekt maradék pénzforrásainak felhasználásával, másrészt a Kormány által jóváhagyott többlettámogatási összegből.

2015. október 28.