imageRókusi csomópont
imageA projekt bemutatása

imageTudta-e, hogy
  • a Rókusi csomóponttól kissé távolabb kialakított átkelőhelyek biztosítják a gyalogosok és kerékpárosok biztonságos áthaladását?

  • az új, Rókusi jelzőlámpás csomópontban a belépés előtt kell sávot választani, mert a körpályán belül szinte mindenütt záróvonal van?

  • a Pulz utcai telep vágányhálózatának átépítése után tolatások nélkül, a technológia szerinti sorrendben körbejárhatnak a telepen a villamosok?

Glattfelder tér

Műszaki tartalom

A Glattfelder tér tervezését megelőző vizsgálatok azt mutatták, hogy a legcélszerűbb közlekedési megoldás a jelenlegi forgalmi elrendeződés megtartása. A villamospálya felújításakor kismértékű vágánytengely korrekciók lesznek a Stefánia oldalán és a Kálmány L. utca torkolatánál azért, hogy hosszabb egyenes szakasz legyen kialakítható a megállóhely vonalában. Ezt a megállót is közösen fogják majd használni a villamosok és az autóbuszok. Az autóbuszok a Tisza Lajos körúti meghosszabbított közös tömegközlekedési sávon fognak érkezni, és a Glattfelder tér József Attila sgt-i torkolatában hagyják el az elkülönített pályát. Itt megváltozik a gyalogos átkelőhely helye is, a megállóhely erről az oldalról is megközelíthetővé válik gyalogosan. A Kálmány L. utca torkolatában egyszerűsödik a jelenlegi forgalmi rend, cserébe a József Attila sgt. felől a Tisza Lajos körúti csomópontban lehetővé válik a balra kanyarodás a Tisza felé, így a Rakpart egyszerűbben elérhetővé válik. Megmarad a jelenlegi kerékpáros forgalmi rend is.

A Tisza Lajos körút és a Dózsa utca kereszteződésében a forgalomirányító jelzőlámpa megszűnik, mivel jelenleg csak időveszteséget okoz. Ennek oka az, hogy nem lehet összehangolni a Glattfelder téri jelzőlámpa rendszerrel. Járműforgalma pedig akkora, hogy jelzőlámpa nélkül is biztonságosan megoldható a különböző forgalmi irányok találkozása. A gyalogosok átkelésének biztosítására járdaszigetek épülnek a villamospálya két oldalán. Ehhez kapcsolódóan a Tisza Lajos körúton szabályozásra kerül a parkolás.

Tervek, rajzok, képek

Vissza a lap tetejére

Engedélyek, beadványok, határozatok

Vissza a lap tetejére

Egyéb információk

Vissza a lap tetejére


Forgalmi változások

Péntektől garanciális javítás a jelzőlámpás körforgalomban >>

Az őszi iskolaszünetben, október 24. és november 2. között a kivitelező garanciálisan javítja a burkolatba épített világító fényeket a Kossuth L. sgt.-Vásárhelyi Pál utcai jelzőlámpás körforgalomban. A javítás alatt a jelzőlámpák nem működnek, egysávos körforgalmi rend lesz érvényben. Kérjük az autósokat, hogy fokozott figyelemmel közlekedjenek a körforgalomban, különös tekintettel a villamosra!

2014. október 21.

Június 16-tól javítják a Kossuth Lajos sugárúti tömegközlekedési sáv burkolathibáit >>

Szeged, június 10. – Június 16-tól az 1-es villamosvonal Kossuth Lajos sugárúti szakaszán vágányzónán belüli útburkolati javítások kezdődnek, amely során a tömegközlekedés rendje ideiglenesen megváltozik. A garanciális javítás keretében zajló munkálatok várhatóan augusztus elejéig tartanak majd. Kérjük, közlekedjenek figyelmesen!

2014. június 12.
Hírek

Meghívó Szeged új tömegközlekedési térképeinek sajtóbemutatójára >>

Szeged elektromos tömegközlekedés fejlesztése projekt sajtótájékoztatójára Szeged elektromos tömegközlekedés fejlesztése projekt keretében elkészült Szeged aktuális tömegközlekedési térképe hagyományos és sematikus változatban is.

2015. november 02.

SAJTÓKÖZLEMÉNY 10. 07 >>

LEZÁRULT A NAGYPROJEKT

Szeged, október 7. – A Szeged elektromos tömegközlekedés fejlesztése projekt 2008 nyarán kezdődött és most sikeresen zárul. A projekt szakmai tartalmát teljes mértékben sikerült megvalósítani, sőt az eredeti célkitűzésekhez képest több mint egy milliárd forint értékben többletberuházások is megvalósultak.

2015. október 28.

SAJTÓKÖZLEMÉNY 09. 30 >>

ÜZEMBIZTONSÁGOT NÖVELŐ, KIEGÉSZÍTŐ BERUHÁZÁSOK VALÓSULTAK MEG

Szeged, szeptember 30. – A Szeged elektromos tömegközlekedés fejlesztése projekt keretében üzembiztonságot növelő, kiegészítő beruházások valósultak meg a 13 új járműből álló trolibuszflotta leszállítása óta eltelt időszakban, egyrészt a projekt maradék pénzforrásainak felhasználásával, másrészt a Kormány által jóváhagyott többlettámogatási összegből.

2015. október 28.