imageRókusi csomópont
imageA projekt bemutatása

imageTudta-e, hogy
  • a Rókusi csomóponti, kiemelkedően nagy forgalmú kereszteződés átépítésével a lehető legnagyobb áteresztőképességű, szintbeli csomópont jött létre, amely jelentősen lerövidíti az áthaladás idejét?

  • az új, Rókusi jelzőlámpás csomópontban a belépés előtt kell sávot választani, mert a körpályán belül szinte mindenütt záróvonal van?

  • a villamos Kresz-szerinti besorolása: Gépjárműnek nem minősülő motoros jármű?

Kerékpárutak és kerékpártárolók

Műszaki tartalom

A sűrű közösségi közlekedési kínálat - a városszerkezethez illeszkedve - a Körtöltés vonaláig ér el. A kertvárosi negyedekben az alacsonyabb utazási igények miatt ritkább a hálózat is, a járatsűrűség is. Ugyanakkor ezekben a városrészekben kisebb a forgalom is, kedvezőek a kerékpáros közlekedés lehetőségei. Ezért fontos, hogy a sűrű szolgáltatás határainál kerékpáros kapcsolatokat létesítsünk, ahol a kertvárosi lakosok biztonságban elhelyezhetik kerékpárjaikat, és tömegközlekedési eszközre szállhatnak.

A fejlesztés keretében 8 db fedett, a tervek szerint videokamerával megfigyelt kerékpártároló épül a végállomások közelében: a Szabadkai úton, a Vadasparknál, a Vértói úton, Makkosházán, Tarján villamos-végállomásnál, a Lugas utcában, az Etelka sornál és az újszegedi Gyermekkórháznál. A tárolókban legalább 40 kerékpár elhelyezésére lesz hely.

A villamos hálózat fejlesztésével egy időben kerékpárutak kiépítésére is sor kerül. Az 1-es villamosvonal mentén a Boldogasszony sugárúton az Aradi Vértanuk terétől a Szent Ferenc utcáig a járdán vezetett szintben elválasztott kétoldali kerékpárút kerül kialakításra. A 3-as villamosvonal mentén a Kálvária sugárút belső szakaszán egyoldali kerékpárút kerül kiépítésre a sugárút északi oldalán.

Vissza a lap tetejére

Tervek, rajzok, képek

 A kép a fedett kerékpártárolók látványtervét mutatja be.

 kerekpartarolo

Vissza a lap tetejére

Engedélyek, beadványok, határozatok

Beadvány
B+R kerékpártárolók


Engedélyező hatóság: Mindszent Város Polgármesteri Hivatal, Településfejlesztési Iroda, Építésügyi Csoport
Ügyiratszám: 794-5./2008.
Beadás dátuma: 2007. december

Vissza a lap tetejére


Forgalmi változások

Péntektől garanciális javítás a jelzőlámpás körforgalomban >>

Az őszi iskolaszünetben, október 24. és november 2. között a kivitelező garanciálisan javítja a burkolatba épített világító fényeket a Kossuth L. sgt.-Vásárhelyi Pál utcai jelzőlámpás körforgalomban. A javítás alatt a jelzőlámpák nem működnek, egysávos körforgalmi rend lesz érvényben. Kérjük az autósokat, hogy fokozott figyelemmel közlekedjenek a körforgalomban, különös tekintettel a villamosra!

2014. október 21.

Június 16-tól javítják a Kossuth Lajos sugárúti tömegközlekedési sáv burkolathibáit >>

Szeged, június 10. – Június 16-tól az 1-es villamosvonal Kossuth Lajos sugárúti szakaszán vágányzónán belüli útburkolati javítások kezdődnek, amely során a tömegközlekedés rendje ideiglenesen megváltozik. A garanciális javítás keretében zajló munkálatok várhatóan augusztus elejéig tartanak majd. Kérjük, közlekedjenek figyelmesen!

2014. június 12.
Hírek

Meghívó Szeged új tömegközlekedési térképeinek sajtóbemutatójára >>

Szeged elektromos tömegközlekedés fejlesztése projekt sajtótájékoztatójára Szeged elektromos tömegközlekedés fejlesztése projekt keretében elkészült Szeged aktuális tömegközlekedési térképe hagyományos és sematikus változatban is.

2015. november 02.

SAJTÓKÖZLEMÉNY 10. 07 >>

LEZÁRULT A NAGYPROJEKT

Szeged, október 7. – A Szeged elektromos tömegközlekedés fejlesztése projekt 2008 nyarán kezdődött és most sikeresen zárul. A projekt szakmai tartalmát teljes mértékben sikerült megvalósítani, sőt az eredeti célkitűzésekhez képest több mint egy milliárd forint értékben többletberuházások is megvalósultak.

2015. október 28.

SAJTÓKÖZLEMÉNY 09. 30 >>

ÜZEMBIZTONSÁGOT NÖVELŐ, KIEGÉSZÍTŐ BERUHÁZÁSOK VALÓSULTAK MEG

Szeged, szeptember 30. – A Szeged elektromos tömegközlekedés fejlesztése projekt keretében üzembiztonságot növelő, kiegészítő beruházások valósultak meg a 13 új járműből álló trolibuszflotta leszállítása óta eltelt időszakban, egyrészt a projekt maradék pénzforrásainak felhasználásával, másrészt a Kormány által jóváhagyott többlettámogatási összegből.

2015. október 28.