imageRókusi csomópont
imageA projekt bemutatása

imageTudta-e, hogy
  • Szeged első alacsonypadlós trolibusza egy Škoda 21Tr típus volt?

  • a felújított vonalakon az új peronok magassága 30 cm, ami megkönnyíti és gyorsítja a ki- és beszállást?

  • beszálláskor a villamos padlószintje azonos magasságban lesz a megálló peronjával?

Vendégkönyv

2010-02-16 | Rókusi lakos

Nagyon örülök a fejlesztésnek! Itt születtem Rókuson és a mai napig is itt lakom immáron két évtizede. Az lenne a kérdésem, hogy körülbelül mikor kezdődnek meg a rókusi részen a tényleges munkálatok? A rókusi (tesco) megállója az átépítés miatt áthelyeződik máshova vagy áthidaló megoldásként az építkezés helyén marad? Milyen napszakban (tól-ig) zajlanak majd a munkálatok és előreláthatólag mikor történik az átadás? Sok sikert a fejlesztéshez!

Válasz:

A munkavégzés az időjárástól függően várhatóan márciustól kezdődik el a Rókusi körúton, és normál munkaidő szerint fog zajlani. A nem megszakítható munkafolyamatok esetén fognak csak tovább dolgozni, legkésőbb 22 óráig. Az útpálya szélesítése és a peron átépítése csak a Makkosház irányú megállót érinti a Tesco közelében. Az építkezés ideje alatt ideiglenes megálló kerül kiépítésre a jelenlegi megállóhely közelében. A tervek szerint a nyár második felére készül el az új 2-es villamosvonal.

 


 

2009-07-06 | Járművek

Üdvözlöm Önöket! Köszönöm az előző, részletes válaszukat a menetrendekkel kapcsolatban! Annyi kérdésem még lenne, hogy a nagyprojekt után összesen és típusonként (az új alacsonypadlósokat nyilván alacsonypadlósnak számítva) hány járművel, valamint melyik vonalon milyen típussal szeretnék megoldani a közlekedést (1, 2, 3, 3F, 4) ?? Várom válaszukat! Köszönettel: egy tömegközlekedés barát

Válasz

Jelenleg még pontosan nem meghatározott a vonalak majdani járműellátása. A Szegedi Közlekedési Kft. villamos járműparkja saját beruházásból is fejlődik a Tatra állomány tervezett folyamatos bővítésével. Az egyes vonalakra vezényelt járművek pontos száma pedig az SzKT által a jövőben kialakításra kerülő forgalmi technológia függvényében alakul majd.

 


 

2009-07-05 | Menetrend

Köszöntöm Önöket! Szeretném megkérdezni, hogy a nagyprojekt utáni 1 -es, 2 -es vonalon, valamint a 3 -as és 4 -es vonalon, milyen sűrűn fognak járni a villamosok reggel, csúcsidőben, külön, útvonal szerint lebontva (1,2,3,4) ?? Várom válaszukat! Üdvözlettel: egy szegedi tömegközlekedés barát

Válasz

Az új menetrendek csak a nagyprojekt befejeződése után lesznek véglegesek. Jelenlegi tervek szerint csúcsidőben a járatok sűrűsége várhatóan a következő lesz: 1-es villamos: 12 perc; 2-es villamos: 5 illetve 7 perc váltakozva; 3/3F-es villamos: 10 perc (megegyezik a jelenlegivel); 4-es villamos: 10 perc (megegyezik a jelenlegivel). Az 1-es és 2-es villamos összehangoltan - 3-5 perces követési idővel - közlekedne, csakúgy mint a 3-4-es villamos a közös szakaszon.

 


 

2009-06-25 | Szigetszentmklós | Gabóca

Annyit szeretnék,hozzáfűzni az egyik levél író megjegyzéséhez,hogy Budapest nem fürdött be a Combinókkal. A villamospálya nem volt megfelelő állapotban,ezért jöttek a gondok,így a Combinót vették elő bűnbaknak.Amióta rendbetették a villamos pályát,azóta minden gond nélkül üzemelnek a Combinók. Igaz egy kicsit szűk az ülések közötti tér,de sajnos minden villamosnak megvan az előnye-hátránya.

 


 

2009-05-22 |Budapest, Etele út

Kívánom hogy ez a nagy projekt mind megvalósításra kerüljön és gyors ütemben fejlődjön a Társaság és a város! Szegedet második otthonomnak tartom, pedig csak vendégségbe járok a napfény városába! Én budapesti (BKV-s) vagyok és irigykedve nézem a járműveket és a terveket valamint a munkálatokat! Sok sikert L.A.

 


 

2009-04-25 | Budapest | Attila Bp.-ről

Én budapesti lakos vagyok és elképedten látom,hogy az önök honlapja minden szempontból különb és tájékoztatóbb,mint a budapesti!!Talán az ottani város vezetésnek a budapestivel ellentétben érdeke,hogy a választó polgár elégedett legyen!Nagyon tetszik és őszintén örülök,hogy arányaiban is jobbak a fejlesztési terveik és azok megvalósulásának hányada,mint a fővárosban!!Én is örömmel látnám,hogy a bp.-i tömegközlekedés legalább úgy fejlődik,mint a szegedi...De legalább más városokban megmozdult valami!!Hisz azok is a mieink!!Leljék sok örömüket a fejlesztésekben!

 


 

2009-04-11 | Kiserdő | feri37szeged

Nagyon örülök, hogy ilyen szinten fejlődik a város közlekedése. Annak főleg, hogy itt a közelben fog a villamos járni ( Mol kútnál lakom ) Minden reggel munkába menet a kiserdőn jártam át, hát láttam mindent, kidobott ülőgarnitúrától kezdve hajléktalanokon keresztül, fiatal párt szerelmeskedni. Szeméthalmok, és ebpiszok az mindennapos volt. Remélem, hogy miután megépül a villamosforduló egy szép park létesül, és nem egy elhanyagolt, város szégyenének titulálható erdőrész lesz! Amik a tervben vannak azok nagyon szépek, kívánom hogy így is legyenek!

 


 

2009-03-29 | jó | egy diák

én örülök a fejlesztéseknek, és az állandó fejlődésnek. lehet méltatlankodni, én azonban egy olyan helyről jöttem, ahol még ennyi sem jut a tömegközlekedésfejlesztésre.


 

2009-03-28 | 2-es villamos forduló más elképzelésben

Azt gondolom, hogy az elektromos tömegközlekedésnek fontos szerepe van Szegeden és még fontosabb lesz a jövőben. Ezért örülök, a fejlesztéseknek. Egy észrevételem, kérdésem van a 2-es villamos vonalával kapcsolatpan: nem lett volna jobb és egyszerűbb a 4-es, 3-as vonallal összekötni a József Attila sgt.-nál és akkor a tarjáni fordulót tudták volna használni a 2-es villamosok is, így nem kellene egy újabb fordulót építeni minden kiszolgáló egységével együtt. (Talán olcsóbb is lenne a vonal meghoszabbítása arra a 800 méternyi távra, mint egy új forduló megépítése.) Szerintem a Tarjáni lakosoknak is így egy jó, gyors, és kényelmes, nem utolsó sorban környezetbarát közlekedést biztosíthatott volna abba az irányba. Hisz jelenleg ha az ember az SZVSE pálya felé szeretne eljutni abból az irányból, vagy vissza arrafelé, az nem egyszerű feladat, legalábbis az én tapasztalatom ez volt a 90 és 90/f buszokkal. Tisztelettel: Révész Tamás

Válasz

Időről-időre fölmerül, hogy a tervezett 2-es villamosvonalat miért nem vezetik tovább, Tarján villamos-végállomáshoz, vagy tovább a Csillag tér felé, vagy akár az Etelka sorig. Azért nem, mert nem lenne komoly utazási igény, vagyis a költséges beruházás nem lenne hasznos. Tarján villamos-végállomásról az utasok a meglévő 3-as, 4-es villamosokkal sokkal rövidebb úton elérhetik a Belvárost, ami ma is a leggyakoribb utazási célpont. A távolabbi Csillag térig, Etelka sorig való kiépítés a mai 90, 90F autóbusz-vonalak részleges villamosítását jelentené, ezek azonban 10-20 percenként közlekedve is elszállítják az utasokat, az Etelka sori szakaszon csaknem üresen haladva (ott az utasok többségét a 9-es trolibusz viszi).

 


 

2009-03-15 | Szeged

Egy kérdésem lenne az új jelzőlámpás körforgalommal kapcsolatba. Mivel a kereszteződésen belül sávváltás nem lehetséges, viszont a helyes sáv megtartásához látni kell a felfestett jeleket, melyek valószínűleg pár éven belül láthatatlanná válnak főleg esős, esti időben: tervezik-e, hogy az autósok tájékozódásának segítségére macskaszemeket is beépítenek az aszfaltba.

Válasz

Igen, prizmasorok segítik majd a tájékozódást. A Kossuth-Rókusi kereszteződésben épülő körforgalomban jelzőlámpa által vezérelt világító prizmasorok kerülnek beépítésre. Ezek segítenek majd az autósoknak követni a forgalmi sávokat.

 


 

2009-01-07 | Budapest/Bécs

A járműbeszerzésről: -trolibusz Bizonyára megéri a csehek vagy a szlovákok példáját követni. A mai trolibuszokat már önjáróval is felszerelik,ha valami műszaki hiba következik be,emellett rengeteg buszvonalat is ki lehetne váltani ezen üzemmód segítségével. Ahogy nézem, a szegedi lakosoknak bevált a MERCEDES CITARO buszcsalád,ezért javaslom ezen tipus megtartását. A cég figyelmébe ajánlom! A Wiener Linien (Bécsi közlekedési társaság) leányvállalata (Wiener Lokalbahn) megválik a CITARO autóbuszaitól,érdemes érdeklődni utánuk. -villamos Sajnos az elmúlt időkben az ALSTOM-nál és a SIEMENS-nél problémák merültek fel (vissza lehet nézni hogy a Postdami combinók mind hibásan készültek el,ezért Budapestre is később érkeztek meg a mi szerelvényeink, jelenleg az ALSTOM metró is késik fél évet,ezért a fővárosi bizottság perre vitte az ügyet) Javaslom a STADLER (variobahn)CH,SKODA (For City)SK-CZ,vagy a PESA (PL),valamint a BOMBARDIER cityrunner villamoscsaládot...mindegyik típus 24-50 méterig rendelhető. A TARTRA KT4-es villamosok kibővítését alacsonypadlós szekrénnyel túl költségesnek találom, technikailag megoldható,de nagyon költséges.

Válasz

Tapasztó Sándor projektigazgató: Köszönjük bejegyzését és a tájékoztatást. A projekt keretében a villamosok és trolibuszok közbeszerzési eljárás keretében kerülnek beszerzésre. Ez azt jelenti, hogy minden járműgyártó cég jelentkezhet, amely teljesíteni tudja az eljárásban a Megrendelő által megkövetelt műszaki és referencia követelményeket. A Megrendelő célja mindkét járműtipus esetében széleskörű verseny biztosítása a leendő pályázóknak.

 


 

2008-12-27 | Szerintem...

Nagyon jó hogy ennyi fejlesztés történik a villamos és a troli közlekedés terén. ötletem volna. Ha a 10 es troli a víztorony térről indul, akkor össze lehetne kapcsolni a trolitelep, és a Lugas utcát egy felső vezetékkel, amely egy újabb trolivonal lehetősége lenne, Lugas utca és a trolitelep között ( 90 es busz nyomvonalán ). Jelenleg a 9 es troli a trolitelep és a Lugas utca között kb 10 km tesz meg körülbelül üzemkezdetkor és záráskor is. Ugyan ez lesz a 10 es vonal megindításakor is. Viszont ha ez az ötletem megvalósulna akkor a megtett út is rövidebb, és egy újabb trolivonal jöhetne létre, csak nézzük meg a 90 es busz kihasználtságát a Lugas utca és a Tesco között. Ezt tapasztalatból írom. A rókusi víztorony után negyedére csökken a 90 es busz kihasználtsága. Tisztelettel Lajkó Ferenc

Válasz

Tapasztó Sándor, projektigazgató: Valóban, a 90/90F-es járatpár utas száma egyenetlen: a móravárosi szakaszon a járat kb. fele-harmada annyi utast szállít. Azonban nincs olyan megálló ezen a busz vonalon, ahol kimagaslóan nagy számban szállnak le, illetve fel az utasok, ami indokolná egy betétjárati végállomás kijelölését. Ugyanakkor a móravárosi szakasznak alacsony forgalma ellenére fontos szerepe van, mert ez a járat köti össze a Rókusi és Budapesti körúti lakótelepeket az Indóház térrel. A jövőben a járat forgalmának növekedése várható az alsóvárosi bevásárlóközpontok fejlesztéseinek és a tervezett Kálvária sugárúti buszpályaudvarnak köszönhetően. A trolibusz hálózat fejlesztése kapcsán a Nagykörút - Csongrádi sgt. csomópontban beépítésre kerül egy garázsmeneti irány is, így mind a 10-es, mind a 9-es rövidebb úton, a Csongrádi sugárút - Brüsszeli körút - Szilléri sugárút útvonalon keresztül is elérhetik majd a Víztorony téri, illetve a Lugas utcai végállomást.

 


 

2008-11-07 | Budapest

Nagyon jó az oldal, világos, áttekinthető! Szeged eddig is kedvenc magyar városaim egyike volt, örömmel olvastam, hogy nagy hangsúlyt fektetnek a kötött pályás tömegközlekedés fejlesztésére!

 


 

2008-08-26 | Sok sikert!

Egy olvasónk hívta fel a figyelmünket a gyepesített villamospálya tervére. Sok sikert hozzá! A bejegyzés: http://urbanista.blog.hu/2008/08/26/masodvetes_tenyleg_nincs_fuvespalyank_de_volt_es_lesz_is#more633240

Forgalmi változások

Péntektől garanciális javítás a jelzőlámpás körforgalomban >>

Az őszi iskolaszünetben, október 24. és november 2. között a kivitelező garanciálisan javítja a burkolatba épített világító fényeket a Kossuth L. sgt.-Vásárhelyi Pál utcai jelzőlámpás körforgalomban. A javítás alatt a jelzőlámpák nem működnek, egysávos körforgalmi rend lesz érvényben. Kérjük az autósokat, hogy fokozott figyelemmel közlekedjenek a körforgalomban, különös tekintettel a villamosra!

2014. október 21.

Június 16-tól javítják a Kossuth Lajos sugárúti tömegközlekedési sáv burkolathibáit >>

Szeged, június 10. – Június 16-tól az 1-es villamosvonal Kossuth Lajos sugárúti szakaszán vágányzónán belüli útburkolati javítások kezdődnek, amely során a tömegközlekedés rendje ideiglenesen megváltozik. A garanciális javítás keretében zajló munkálatok várhatóan augusztus elejéig tartanak majd. Kérjük, közlekedjenek figyelmesen!

2014. június 12.
Hírek

Meghívó Szeged új tömegközlekedési térképeinek sajtóbemutatójára >>

Szeged elektromos tömegközlekedés fejlesztése projekt sajtótájékoztatójára Szeged elektromos tömegközlekedés fejlesztése projekt keretében elkészült Szeged aktuális tömegközlekedési térképe hagyományos és sematikus változatban is.

2015. november 02.

SAJTÓKÖZLEMÉNY 10. 07 >>

LEZÁRULT A NAGYPROJEKT

Szeged, október 7. – A Szeged elektromos tömegközlekedés fejlesztése projekt 2008 nyarán kezdődött és most sikeresen zárul. A projekt szakmai tartalmát teljes mértékben sikerült megvalósítani, sőt az eredeti célkitűzésekhez képest több mint egy milliárd forint értékben többletberuházások is megvalósultak.

2015. október 28.

SAJTÓKÖZLEMÉNY 09. 30 >>

ÜZEMBIZTONSÁGOT NÖVELŐ, KIEGÉSZÍTŐ BERUHÁZÁSOK VALÓSULTAK MEG

Szeged, szeptember 30. – A Szeged elektromos tömegközlekedés fejlesztése projekt keretében üzembiztonságot növelő, kiegészítő beruházások valósultak meg a 13 új járműből álló trolibuszflotta leszállítása óta eltelt időszakban, egyrészt a projekt maradék pénzforrásainak felhasználásával, másrészt a Kormány által jóváhagyott többlettámogatási összegből.

2015. október 28.