imageRókusi csomópont
imageA projekt bemutatása

imageTudta-e, hogy
  • Európa számos városában már széles körben elterjedt és kedvelt a füvesített villamospálya?

  • Szegeden több mint harminc éve nem volt ekkora volumenű elektromos tömegközlekedés-fejlesztés?

  • a Rókusi csomópontba belépés után a közel 5 méter széles sávok követését programozottan működő dinamikus prizmasor segíti?

Projekt információk

Rövid összefoglaló a projektről

A „Szeged elektromos tömegközlekedés fejlesztése projekt” az Európai Unió támogatásával, a Kohéziós Alap társfinanszírozásával valósul meg, melynek kedvezményezettjei Szeged Megyei Jogú Város Önkormányzata és a Szegedi Közlekedési Kft. A projektet a Szeged Pólus Fejlesztési Nonprofit Kft. irányítja.

Projekt célja
Az Európai Unió közlekedéspolitikája a fenntartható mobilitás jegyében ösztönzi a környezetbarát közforgalmú közlekedést. Szeged város egyik stratégiai célja vonzó, színvonalas közösségi közlekedés kialakítása, a mindennapi utazás gyorsabbá, kényelmesebbé tételével a személygépjármű használat visszaszorítása, ezzel pedig élhető környezet biztosítása a város lakóinak.

A projekt elemei

  • Az új, 2-es  villamos 4,8 km vonalának kiépítése, a meglévő 1-es, 3-as és 4-es vonal fejlesztése 18,3 km hosszúságban;
  • 8-as trolibuszvonal meghosszabbítása 3,7 km-rel, 10-es trolibuszvonal kiépítése;
  • 6 csomópont átépítése a tömegközlekedés előnyben részesítésével (Anna-kút, Kossuth-Rókusi krt. jelzőlámpás körforgalom, Indóház tér, Kálvária-Veresács u. körforgalom, Glattfelder tér, Belvárosi-híd, újszegedi hídfő);
  • Telephely korszerűsítés: Pulz utcai villamos remíz, Csáky utcai troli telep;
  • 8 új energiaellátó állomás építése és 2 meglévő bővítése;
  • 9 db új, korszerű alacsonypadlós villamos és 10 db új, korszerű alacsonypadlós trolibusz beszerzése;
  • Kerékpárút hálózat növelése és 7 B+R kerékpártároló létesítése;
  • Peronok, megállók megújítása az Esélyegyenlőségi Törvény figyelembe vételével;
  • Jegyértékesítő rendszer kialakítása, megközelítőleg 15 fő átszálló helyen;
  • Korszerű utas tájékoztatás, járműkövetés bevezetése.

A projekt mérföldkövei 
Előkészítő szakasz: 2006-2008
Pályázat benyújtása: 2008. április
Kivitelezés megkezdése: 2008. július
Támogatási szerződés aláírása a Magyar Kormánnyal: 2008. szeptember
Európai Uniós határozat a pályázat támogatásáról: 2009. április
A projekt megvalósításának várható befejezése: 2013. december

A projekt fontosabb költségtételei
 

A projekt összköltsége 29,5 milliárd forint. Az Európai Unió Kohéziós Alapja és a Magyar Állam által biztosított vissza nem térítendő támogatás mértéke a projekt elszámolható költségének mintegy 86,3%, azaz 25 milliárd forint. A projekt költségvetésében a Szeged Megyei Jogú Város Önkormányzat által saját forrásként biztosított összeg közel 4 milliárd forint.

További információt a Projekt menüpont alatt talál.

Vissza a lap tetejére

A projekt jelenlegi helyzete

2012. január

Megvalósult fejlesztések:
2008. július – október
• Anna-kúti csomópont korszerűsítése

2008. november – 2009. április
• A Csáky utcai troli telepen új szerviz csarnok építése és a trolibuszmosó felújítása

2008. december – 2009. május
• Rózsa utcai áramátalakító állomás kiépítése

2009. július – 2010. március
• 1-es villamos Boldogasszony sugárúti (Aradi vértanúk tere-Szent Ferenc utca) szakaszának felújítása
• Körforgalom kiépítése a Boldogasszony sugárúton a Szent Ferenc utcánál

2009. július – 2010. május
• 1-es villamos Kossuth L. sugárúti (Rókusi vasútállomás-Anna-kút közötti) szakaszának felújítása
• Többsávos, jelzőlámpás speciális körforgalom kiépítése a Kossuth L. sugárúton a Rókusi csomópontban

2009. december – 2010. augusztus
• A 8-as trolibusz vonal meghosszabbítása (Dugonics tér - Klinikák között)

2009. december – 2010. augusztus
• 10-es trolibusz vonal kiépítése

2009. június – 2010. december
• A Pulz utcai villamos járműtelep rekonstrukciója

2010. május – 2011. február
• 3-as villamosvonal felújítása

2011. február – 2011. augusztus
• 4-es villamosvonal felújítása (az Anna-kúttól a Murányi utcáig)

2011. március – 2011. augusztus
• Az Újszegedi hídfő rekonstrukciója

2011. október
• Az új villamos prototípusának leszállítása

2009. szeptember – 2011. december
• A tápellátás korszerűsítése keretében az új áramátalakító állomások építése

2011. április – 2011. december
• Az Indóház tér rekonstrukciója

2011. június – 2011. december
• Az 1-es villamos belvárosi (Anna-kút-Aradi vértanúk tere közötti) szakaszának rekonstrukciója

2009. december – 2011. december
• 2-es villamos szárnyvonalának (Rókusi csomópont-Csongrádi sugárúti végállomás közötti) kiépítése


2012-ben zajló fejlesztések:
• Hét B+R (bike&ride) rendszerű kerékpártároló kiépítése
• Az új trolibusz prototípusának szállítása

• Az összes új villamos üzembe áll

• Az utastájékoztató rendszer telepítése

2013: Az összes új trolibusz üzembe áll



Vissza a lap tetejére


Forgalmi változások

Péntektől garanciális javítás a jelzőlámpás körforgalomban >>

Az őszi iskolaszünetben, október 24. és november 2. között a kivitelező garanciálisan javítja a burkolatba épített világító fényeket a Kossuth L. sgt.-Vásárhelyi Pál utcai jelzőlámpás körforgalomban. A javítás alatt a jelzőlámpák nem működnek, egysávos körforgalmi rend lesz érvényben. Kérjük az autósokat, hogy fokozott figyelemmel közlekedjenek a körforgalomban, különös tekintettel a villamosra!

2014. október 21.

Június 16-tól javítják a Kossuth Lajos sugárúti tömegközlekedési sáv burkolathibáit >>

Szeged, június 10. – Június 16-tól az 1-es villamosvonal Kossuth Lajos sugárúti szakaszán vágányzónán belüli útburkolati javítások kezdődnek, amely során a tömegközlekedés rendje ideiglenesen megváltozik. A garanciális javítás keretében zajló munkálatok várhatóan augusztus elejéig tartanak majd. Kérjük, közlekedjenek figyelmesen!

2014. június 12.
Hírek

Meghívó Szeged új tömegközlekedési térképeinek sajtóbemutatójára >>

Szeged elektromos tömegközlekedés fejlesztése projekt sajtótájékoztatójára Szeged elektromos tömegközlekedés fejlesztése projekt keretében elkészült Szeged aktuális tömegközlekedési térképe hagyományos és sematikus változatban is.

2015. november 02.

SAJTÓKÖZLEMÉNY 10. 07 >>

LEZÁRULT A NAGYPROJEKT

Szeged, október 7. – A Szeged elektromos tömegközlekedés fejlesztése projekt 2008 nyarán kezdődött és most sikeresen zárul. A projekt szakmai tartalmát teljes mértékben sikerült megvalósítani, sőt az eredeti célkitűzésekhez képest több mint egy milliárd forint értékben többletberuházások is megvalósultak.

2015. október 28.

SAJTÓKÖZLEMÉNY 09. 30 >>

ÜZEMBIZTONSÁGOT NÖVELŐ, KIEGÉSZÍTŐ BERUHÁZÁSOK VALÓSULTAK MEG

Szeged, szeptember 30. – A Szeged elektromos tömegközlekedés fejlesztése projekt keretében üzembiztonságot növelő, kiegészítő beruházások valósultak meg a 13 új járműből álló trolibuszflotta leszállítása óta eltelt időszakban, egyrészt a projekt maradék pénzforrásainak felhasználásával, másrészt a Kormány által jóváhagyott többlettámogatási összegből.

2015. október 28.