imageRókusi csomópont
imageA projekt bemutatása

imageTudta-e, hogy
  • a Szeged elektromos tömegközlekedés fejlesztése projekt keretében a végállomások közelében 7 B+R (bike and ride) kerékpártároló kerül kialakításra?

  • A B+R kifejezés a „bike and ride – kerékpározz és utazz” szlogenből eredő rövidítés?

  • a Rókusi csomópontban a gépjárművek soha nem keresztezik egymás vagy a villamosok útját, ezzel csökken a balesetveszély kockázata?

Szeged elektromos tömegközlekedés fejlesztése projekt kivitelezése


A projketeket ábrázoló térkép

A térkép a projektelemek ütemezését mutatja be

Megtekintheti a nagyprojekt minden elemét, az időutazás gombra kattintva levetítheti a kivitelezés teljes folyamatát.

Igény szerint ráközelíthet a Ön számára fontos városrészekre.   

 

Tetszés szerint ki- és bekapcsolhatja a térkép egyes elemeit, így megtekintheti a már elkészült projektelemeket, vagy az éppen folyamatban levőket, valamint együtt és külön-külön is megnézheti a villamos- és trolivonalakat, illetve a további fejlesztéseket.

 

 

Elkészült Szeged új közösségi közlekedési térképe.

Kérjük, mondja el a véleményét!

Tovább...

ÚJ SZEGEDI TÖMEGKÖZLEKEDÉSI TÉRKÉPEK

Szeged, június 15. – Elkészült az új, szegedi tömegközlekedési térkép, melyen szerepel az összes jelenlegi szegedi tömegközlekedési járat útvonala és megállói. A térképek a tömegközlekedési járműveken és megállókban, valamint weben is elérhetők lesznek az utasok számára.

A Szeged elektromos tömegközlekedés fejlesztése projekt fejlesztései nyomán megváltoztak tömegközlekedési útvonalak Szegeden, melyek közül a legnagyobb változás az új 2-es villamos vonal és az új 10-es trolibuszvonal kiépülése. A közelmúltban elkészült Szeged új tömegközlekedési térképe, utoljára 2009-ben adtak ki ilyen teljes szegedi vonalhálózati térképet.
Az aktualizált, teljes és korszerű térképeket a Makadám 2000 Kft. készítette. A térképen szerepel az összes szegedi tömegközlekedési járat útvonalai és megállói. A jelölések az európai szokásokat követik: a villamos és trolibusz vonalak vastagsága a járatok közlekedésének sűrűségére utal. A buszok esetében eltérő színek jelölik a Mars térről induló buszokat, illetve a város belterületén közlekedő járatokat. Készült külön hétköznapi és hétvégi járatokat tartalmazó térkép. A járművekre pedig un. sematikus vonalhálózati térkép kerül, amely az áttekinthetőség kedvéért csak az útvonalakat és a megállókat tartalmazza.

A sematikus térkép (több mint 300) kikerül valamennyi villamos, trolibusz és autóbusz járműre Szegeden, továbbá a hagyományos (várostérkép alapú) változat (szintén több mint 300) pedig a megállókba. A térképek elérhetők lesznek a www.ujpalyan.hu projekt honlapon, továbbá az SZKT (www.szkt.hu) és a DAKK (www.dakk.hu) honlapján is.

A projekt az Európai Unió támogatásával, a Kohéziós Alap társfinanszírozásával a most jóváhagyott többletösszeggel együtt 29,9 milliárd forintból valósul meg. Első terepmunkálatai 2008-ban kezdődtek. A fejlesztés részeként teljes hosszában megújult az 1-es villamosvonal, részben a 3-as és 4-es vonal, és létesült egy új szárnyvonal, a 2-es. Meghosszabbodott a 8-as trolibusz vonal, és létesült egy új, a 10-es vonal. Átépültek fontos közlekedési csomópontok: az Anna-kúti csomópont, a Rókusi csomópont, a Boldogasszony sugárút és a Szent Ferenc utca kereszteződése, a Belvárosi híd újszegedi hídfője és az Indóház tér. Megújult a Csáky utcai trolibusz telep, valamint a Pulz utcai villamosremíz is. Megérkezett Szegedre és forgalomba állt 9 új, alacsony-padlós villamos és 13 új, alacsony-padlós trolibusz, elkészült 8 darab ún. B+R kerékpártároló a trolibusz- és villamos-végállomások közelében. A villamosok és trolik karbantartásához szükséges célgépek érkeztek és megújult az utastájékoztató rendszer.

Forgalmi változások

Péntektől garanciális javítás a jelzőlámpás körforgalomban >>

Az őszi iskolaszünetben, október 24. és november 2. között a kivitelező garanciálisan javítja a burkolatba épített világító fényeket a Kossuth L. sgt.-Vásárhelyi Pál utcai jelzőlámpás körforgalomban. A javítás alatt a jelzőlámpák nem működnek, egysávos körforgalmi rend lesz érvényben. Kérjük az autósokat, hogy fokozott figyelemmel közlekedjenek a körforgalomban, különös tekintettel a villamosra!

2014. október 21.

Június 16-tól javítják a Kossuth Lajos sugárúti tömegközlekedési sáv burkolathibáit >>

Szeged, június 10. – Június 16-tól az 1-es villamosvonal Kossuth Lajos sugárúti szakaszán vágányzónán belüli útburkolati javítások kezdődnek, amely során a tömegközlekedés rendje ideiglenesen megváltozik. A garanciális javítás keretében zajló munkálatok várhatóan augusztus elejéig tartanak majd. Kérjük, közlekedjenek figyelmesen!

2014. június 12.
Hírek

Meghívó Szeged új tömegközlekedési térképeinek sajtóbemutatójára >>

Szeged elektromos tömegközlekedés fejlesztése projekt sajtótájékoztatójára Szeged elektromos tömegközlekedés fejlesztése projekt keretében elkészült Szeged aktuális tömegközlekedési térképe hagyományos és sematikus változatban is.

2015. november 02.

SAJTÓKÖZLEMÉNY 10. 07 >>

LEZÁRULT A NAGYPROJEKT

Szeged, október 7. – A Szeged elektromos tömegközlekedés fejlesztése projekt 2008 nyarán kezdődött és most sikeresen zárul. A projekt szakmai tartalmát teljes mértékben sikerült megvalósítani, sőt az eredeti célkitűzésekhez képest több mint egy milliárd forint értékben többletberuházások is megvalósultak.

2015. október 28.

SAJTÓKÖZLEMÉNY 09. 30 >>

ÜZEMBIZTONSÁGOT NÖVELŐ, KIEGÉSZÍTŐ BERUHÁZÁSOK VALÓSULTAK MEG

Szeged, szeptember 30. – A Szeged elektromos tömegközlekedés fejlesztése projekt keretében üzembiztonságot növelő, kiegészítő beruházások valósultak meg a 13 új járműből álló trolibuszflotta leszállítása óta eltelt időszakban, egyrészt a projekt maradék pénzforrásainak felhasználásával, másrészt a Kormány által jóváhagyott többlettámogatási összegből.

2015. október 28.