Szeged - Épül a város legújabb villamosvonala, a rókusi 2-es. Az Indóház téri végállomástól a Kossuth Lajos sugárúton és a Rókusi körúton át a Csongrádi sugárútig közlekedik majd. Útvonalát műszaki és forgalomszámlálási adatokra alapozva alakították ki.
2010. 03. 17.
Szeged - Épül a város legújabb villamosvonala, a rókusi 2-es. Az Indóház téri végállomástól a Kossuth Lajos sugárúton és a Rókusi körúton át a Csongrádi sugárútig közlekedik majd. Útvonalát műszaki és forgalomszámlálási adatokra alapozva alakították ki.
Szeged legújabb, negyedik villamosvonalát kezdte el építeni a kivitelező Szeged Villamos 2 Konzorcium Rókuson: a 2-est. Az Indóház tér és a rókusi csomópont között az új villamos útvonala megegyezik a város első és eddigi leghosszabb villamosvonalával, az 1-esével. A 2-es a Kossuth Lajos sugárút és a Rókusi körút kereszteződéséből a Rókusi körútra kanyarodik, és azon megy végig a Csongrádi sugárútig. Ehhez a kivitelező őszre 3745 méteres vágányrendszert épít, felsővezetékekkel, megállókkal. A terepmunka egyelőre nem érinti a lakóházak előtti szervizutak és a Rókusi körút forgalmát; a Csáky utca és a Vértói út közötti zöldterületen jelölik ki a munkaterületet. Ott a következő hetekben alapozzák a felsővezeték-tartó oszlopokat és a villamosvágányokat.
– A rókusi csomópontból a körút közepére kanyarodik ki a villamos, és ott halad tovább a Tescóig. Azért középen, mert műszakilag ez a legoptimálisabb útvonala, és így szeli át az épülő többsávos, jelzőlámpás körforgalmat a leggyorsabban és legbiztonságosabban – indokolt Tapasztó Sándor, a szegedi tömegközlekedési nagyprojektet irányító Szeged Pólus Kft. projektigazgatója. Így az újrókusiak közvetlenül elérik a belvárost és a nagyállomást.
A 2-es megáll majd a Kisteleki Ede, a Szatymazi és a Körtöltés utcánál. A Körtöltés utcai megállót elhagyva a tuja a körút Vértó felőli, külső oldalára kanyarodik ki. A közúttól elkülönített, zöld, füves pályán folytatja útját a Csáky utcai, majd a Vértói úti megállóba, és a Vértó melletti hurokfordulóban lesz a végállomása. Vitát váltott ki, hogy miért nem megy tovább a Makkosházi körúton a villamos, mondjuk, a József Attila sugárútig vagy egészen a Felső Tisza-partig. A projektigazgató elmondta: a megalapozó forgalomszámlálási adatok szerint a makkosháziak és a tarjániak a villamosra ezen a szakaszon nem szállnának fel annyian, hogy megérje üzemeltetni. A lakótelepekről a belváros vagy a nagyállomás felé többen választják a sugárirányban befelé közlekedő járatokat. Ezért erre uniós támogatást nem is lehetett kérni.
Az új 2-es vonalra 9 új, alacsonypadlós villamost vásárol a város, amelyek színére a itt delmagyar.hu-n lehet szavazni.
Mínusz 723 tonna évente
Miért villamos? Gyors tömegközlekedési eszköz, mert külön pályán halad, és előnyt élvez a kereszteződésekben, ráadásul kétszer annyi utas szállhat fel rá, mint egy buszra vagy trolira. A projektigazgató szerint ez a leginkább környezetbarát megoldás, a Rókusi körút levegőjébe ugyanis – a számítások szerint – évente 723 tonnával kevesebb szennyező anyag kerül majd.