imageRókusi csomópont
imageA projekt bemutatása

imageTudta-e, hogy
  • a jelenlegi trolibusz hálózat 2011-re 3,7 km-mel gyarapszik?

  • a fontosabb megállóhelyeken elektronikus kijelzők fogják mutatni, hogy melyik viszonylat járművének érkezése mikor várható?

  • a Kossuth Lajos sugárút és a Rókusi körút találkozásában nem hagyományos körforgalom épült, hanem egy kör alakú, jelzőlámpás csomópont?

Új villamosvonal születik, a 2-es

Szeged - Épül a város legújabb villamosvonala, a rókusi 2-es. Az Indóház téri végállomástól a Kossuth Lajos sugárúton és a Rókusi körúton át a Csongrádi sugárútig közlekedik majd. Útvonalát műszaki és forgalomszámlálási adatokra alapozva alakították ki.


2010. 03. 17.

Szeged - Épül a város legújabb villamosvonala, a rókusi 2-es. Az Indóház téri végállomástól a Kossuth Lajos sugárúton és a Rókusi körúton át a Csongrádi sugárútig közlekedik majd. Útvonalát műszaki és forgalomszámlálási adatokra alapozva alakították ki.

Szeged legújabb, negyedik villamosvonalát kezdte el építeni a kivitelező Szeged Villamos 2 Konzorcium Rókuson: a 2-est. Az Indóház tér és a rókusi csomópont között az új villamos útvonala megegyezik a város első és eddigi leghosszabb villamosvonalával, az 1-esével. A 2-es a Kossuth Lajos sugárút és a Rókusi körút kereszteződéséből a Rókusi körútra kanyarodik, és azon megy végig a Csongrádi sugárútig. Ehhez a kivitelező őszre 3745 méteres vágányrendszert épít, felsővezetékekkel, megállókkal. A terepmunka egyelőre nem érinti a lakóházak előtti szervizutak és a Rókusi körút forgalmát; a Csáky utca és a Vértói út közötti zöldterületen jelölik ki a munkaterületet. Ott a következő hetekben alapozzák a felsővezeték-tartó oszlopokat és a villamosvágányokat.

– A rókusi csomópontból a körút közepére kanyarodik ki a villamos, és ott halad tovább a Tescóig. Azért középen, mert műszakilag ez a legoptimálisabb útvonala, és így szeli át az épülő többsávos, jelzőlámpás körforgalmat a leggyorsabban és legbiztonságosabban – indokolt Tapasztó Sándor, a szegedi tömegközlekedési nagyprojektet irányító Szeged Pólus Kft. projektigazgatója. Így az újrókusiak közvetlenül elérik a belvárost és a nagyállomást.

A 2-es megáll majd a Kisteleki Ede, a Szatymazi és a Körtöltés utcánál. A Körtöltés utcai megállót elhagyva a tuja a körút Vértó felőli, külső oldalára kanyarodik ki. A közúttól elkülönített, zöld, füves pályán folytatja útját a Csáky utcai, majd a Vértói úti megállóba, és a Vértó melletti hurokfordulóban lesz a végállomása. Vitát váltott ki, hogy miért nem megy tovább a Makkosházi körúton a villamos, mondjuk, a József Attila sugárútig vagy egészen a Felső Tisza-partig. A projektigazgató elmondta: a megalapozó forgalomszámlálási adatok szerint a makkosháziak és a tarjániak a villamosra ezen a szakaszon nem szállnának fel annyian, hogy megérje üzemeltetni. A lakótelepekről a belváros vagy a nagyállomás felé többen választják a sugárirányban befelé közlekedő járatokat. Ezért erre uniós támogatást nem is lehetett kérni.

Az új 2-es vonalra 9 új, alacsonypadlós villamost vásárol a város, amelyek színére a itt delmagyar.hu-n lehet szavazni.

Mínusz 723 tonna évente

Miért villamos? Gyors tömegközlekedési eszköz, mert külön pályán halad, és előnyt élvez a kereszteződésekben, ráadásul kétszer annyi utas szállhat fel rá, mint egy buszra vagy trolira. A projektigazgató szerint ez a leginkább környezetbarát megoldás, a Rókusi körút levegőjébe ugyanis – a számítások szerint – évente 723 tonnával kevesebb szennyező anyag kerül majd.

Forgalmi változások

Péntektől garanciális javítás a jelzőlámpás körforgalomban >>

Az őszi iskolaszünetben, október 24. és november 2. között a kivitelező garanciálisan javítja a burkolatba épített világító fényeket a Kossuth L. sgt.-Vásárhelyi Pál utcai jelzőlámpás körforgalomban. A javítás alatt a jelzőlámpák nem működnek, egysávos körforgalmi rend lesz érvényben. Kérjük az autósokat, hogy fokozott figyelemmel közlekedjenek a körforgalomban, különös tekintettel a villamosra!

2014. október 21.

Június 16-tól javítják a Kossuth Lajos sugárúti tömegközlekedési sáv burkolathibáit >>

Szeged, június 10. – Június 16-tól az 1-es villamosvonal Kossuth Lajos sugárúti szakaszán vágányzónán belüli útburkolati javítások kezdődnek, amely során a tömegközlekedés rendje ideiglenesen megváltozik. A garanciális javítás keretében zajló munkálatok várhatóan augusztus elejéig tartanak majd. Kérjük, közlekedjenek figyelmesen!

2014. június 12.
Hírek

Meghívó Szeged új tömegközlekedési térképeinek sajtóbemutatójára >>

Szeged elektromos tömegközlekedés fejlesztése projekt sajtótájékoztatójára Szeged elektromos tömegközlekedés fejlesztése projekt keretében elkészült Szeged aktuális tömegközlekedési térképe hagyományos és sematikus változatban is.

2015. november 02.

SAJTÓKÖZLEMÉNY 10. 07 >>

LEZÁRULT A NAGYPROJEKT

Szeged, október 7. – A Szeged elektromos tömegközlekedés fejlesztése projekt 2008 nyarán kezdődött és most sikeresen zárul. A projekt szakmai tartalmát teljes mértékben sikerült megvalósítani, sőt az eredeti célkitűzésekhez képest több mint egy milliárd forint értékben többletberuházások is megvalósultak.

2015. október 28.

SAJTÓKÖZLEMÉNY 09. 30 >>

ÜZEMBIZTONSÁGOT NÖVELŐ, KIEGÉSZÍTŐ BERUHÁZÁSOK VALÓSULTAK MEG

Szeged, szeptember 30. – A Szeged elektromos tömegközlekedés fejlesztése projekt keretében üzembiztonságot növelő, kiegészítő beruházások valósultak meg a 13 új járműből álló trolibuszflotta leszállítása óta eltelt időszakban, egyrészt a projekt maradék pénzforrásainak felhasználásával, másrészt a Kormány által jóváhagyott többlettámogatási összegből.

2015. október 28.