Szeged, 2011. szeptember 23. – A Belvárosi híd újszegedi hídfőjében szeptember 26-ától, hétfőtől működik az autóbuszok és a trolibuszok két új megállóhelye a belváros irányában. A kifelé haladó járatok továbbra is az eredeti megállóikban állnak meg. Ugyancsak hétfőtől működik az új jelzőlámparendszer. Kérjük, figyelmesen közlekedjenek!
A Belvárosi híd újszegedi hídfőjében fekvő csomópont átépült. Ennek részeként szeptember 26-ától, hétfőtől működik a belváros irányában a 2, 60, 60Y, 70, 71, 71A jelzésű autóbuszok és az 5, 7 jelzésű trolibuszok két új megállóhelye a középen haladó buszsávok mellett. Az eddigi Vedres utca, illetve a Vedres utca (Székely sor) megállók helyett a hídfőben a Torontál tér (P+R) megállót használhatják az utasok. A Liget Vendéglő megálló helyett a Napfényfürdő megállóhelyen lehet le- és felszállni, a korábbi megállóhely közelében. Ezzel egyidejűleg a három régi megállóhely megszűnik.
A belvárosból kifelé haladó autóbusz- és trolibuszjáratok továbbra is eredeti megállójukban állnak meg; ezeknek csak a neve változik meg hétfőtől. A korábbi Vedres utca, illetve Vedres utca (Székely sor) megállók elnevezése Torontál tér (P+R) lesz, a Liget Vendéglő megállóé pedig Napfényfürdő.
Szintén hétfőtől az autóbuszok és trolibuszok menetrendje némileg módosul; a változásokról a megállókban és az www.szkt.hu és a www.tiszavolan.hu internetes oldalon lehet tájékozódni.
Ugyancsak hétfőtől bekapcsolják a hídfőben kialakított jelzőlámparendszert, a következő hetek tapasztalata alapján a finomhangolásra a későbbiekben kerül sor.
A kivitelezés előrehaladtával várható további változásokról folyamatos tájékoztatást adunk. Kérjük, közlekedjenek figyelmesen!
A Belvárosi híd újszegedi hídfőjében átépült csomópont a 2012-ig európai uniós támogatással megvalósuló, 29,5 milliárd forint értékű Szeged elektromos tömegközlekedés fejlesztése projekt része. Kivitelezés munkáit nemzetközi közbeszerzési tenderen a Belvárosi Híd Konzorcium nyerte el nettó 244 millió forintos ajánlatával; a cégtársulást a budapesti székhelyű COLAS ÚT Építőipari Zrt. vezeti, tagja a szintén budapesti székhelyű Sade Magyarország Mélyépítő Kft. A kivitelező a Belvárosi híd újszegedi hídfőjében buszsávot létesített, a csomópontokban a közösségi közlekedést előnyben részesítő jelzőlámpás forgalomirányítási rendszerrel, valamint elvégezte a kapcsolódó egyéb építmények tervezését és generál kivitelezését. Ennek érdekében a kivitelező elbontott és újjáépített 1100 méter közutat, 600 négyzetméter járdát, 600 méter közvilágítási hálózatot, 710 méter troli felsővezetéket. A konzorcium 3 csomópontban jelzőlámpákat, forgalom- és sorképződés-érzékelőket, valamint bejelentkező rendszert telepített, 34 KRESZ-táblát szerelt fel, 2 szigetszerű troli- és buszmegállót létesített, valamint áthelyezett 1 buszmegállót.