imageRókusi csomópont
imageA projekt bemutatása

imageTudta-e, hogy
  • a Pulz utcai villamosremízben új szervizcsarnok is épül, amely minden tekintetben alkalmas lesz az új villamosok vizsgálatára, javítására?

  • beszálláskor a villamos padlószintje azonos magasságban lesz a megálló peronjával?

  • A B+R parkolókat elhelyezésüket tekintve úgy építik meg, hogy a helyközi és távolsági tömegközlekedési forgalmat szolgálják ki?

Megérkezett a második SWING Szeged villamos

Szeged, 2012. január 30. – Január 29-én, vasárnap éjfélkor megérkezett Szegedre a második SWING Szeged villamos. A jármű az átvétel és a néhány napos próbajárat után levizsgázhat. A héten előreláthatólag a flotta harmadik tagja is befut. A három jármű a vizsga teljesítése után – a prototípus típusengedélyével –a tervek szerint még februárban forgalomba áll. A flotta többi tagja május végéig érkezik meg.


A város új, SWING Szeged típusú villamosflottájának második tagja is megérkezett Szegedre január 29-én, vasárnap éjfélkor. A prototípushoz hasonlóan ez a jármű is tréleren tette meg a több mint ezer kilométeres utat a gyártó PESA Bydgoszcz SA gyárából, Varsó és Brnó érintésével. A túlméretes szállítmány a négy országon át többnyire csak éjszaka közlekedhetett. A napokban elkezdődik a hivatalos átvételi eljárása, majd a jövő héten próbajáratot teljesít a város vonalain. Ezután bocsátják vizsgára a szerelvényt. A héten előreláthatólag befut a flotta harmadik darabja is. A három SWING Szeged átvétel, próbaút és vizsga után – a prototípus típusengedélyével – a tervek szerint még februárban forgalomba áll. A flotta többi tagja május végéig érkezik meg Szegedre.


2009. október 22-én rendelte meg a város a 9 új, alacsony-padlós járművet 16 millió euró (megközelítőleg 4,5 milliárd forint) értékben. A lengyel gyártó a prototípus szállítását 24, az összes jármű leszállítását pedig 32 hónapra vállalta. A SWING Szeged típusú szerelvények 100 százalékban alacsonypadlósak, 30,1 méter hosszúak és 5 részből állnak. 3 forgóvázzal, 6 oldalajtóval, 1 vezetőfülkével rendelkeznek, 209 utas befogadására alkalmasak 40 ülőhellyel. A legkorszerűbb technológiával készülnek, légkondicionáló és utastájékoztató rendszer is működik majd rajtuk.

Forgalmi változások

Péntektől garanciális javítás a jelzőlámpás körforgalomban >>

Az őszi iskolaszünetben, október 24. és november 2. között a kivitelező garanciálisan javítja a burkolatba épített világító fényeket a Kossuth L. sgt.-Vásárhelyi Pál utcai jelzőlámpás körforgalomban. A javítás alatt a jelzőlámpák nem működnek, egysávos körforgalmi rend lesz érvényben. Kérjük az autósokat, hogy fokozott figyelemmel közlekedjenek a körforgalomban, különös tekintettel a villamosra!

2014. október 21.

Június 16-tól javítják a Kossuth Lajos sugárúti tömegközlekedési sáv burkolathibáit >>

Szeged, június 10. – Június 16-tól az 1-es villamosvonal Kossuth Lajos sugárúti szakaszán vágányzónán belüli útburkolati javítások kezdődnek, amely során a tömegközlekedés rendje ideiglenesen megváltozik. A garanciális javítás keretében zajló munkálatok várhatóan augusztus elejéig tartanak majd. Kérjük, közlekedjenek figyelmesen!

2014. június 12.
Hírek

Meghívó Szeged új tömegközlekedési térképeinek sajtóbemutatójára >>

Szeged elektromos tömegközlekedés fejlesztése projekt sajtótájékoztatójára Szeged elektromos tömegközlekedés fejlesztése projekt keretében elkészült Szeged aktuális tömegközlekedési térképe hagyományos és sematikus változatban is.

2015. november 02.

SAJTÓKÖZLEMÉNY 10. 07 >>

LEZÁRULT A NAGYPROJEKT

Szeged, október 7. – A Szeged elektromos tömegközlekedés fejlesztése projekt 2008 nyarán kezdődött és most sikeresen zárul. A projekt szakmai tartalmát teljes mértékben sikerült megvalósítani, sőt az eredeti célkitűzésekhez képest több mint egy milliárd forint értékben többletberuházások is megvalósultak.

2015. október 28.

SAJTÓKÖZLEMÉNY 09. 30 >>

ÜZEMBIZTONSÁGOT NÖVELŐ, KIEGÉSZÍTŐ BERUHÁZÁSOK VALÓSULTAK MEG

Szeged, szeptember 30. – A Szeged elektromos tömegközlekedés fejlesztése projekt keretében üzembiztonságot növelő, kiegészítő beruházások valósultak meg a 13 új járműből álló trolibuszflotta leszállítása óta eltelt időszakban, egyrészt a projekt maradék pénzforrásainak felhasználásával, másrészt a Kormány által jóváhagyott többlettámogatási összegből.

2015. október 28.