imageRókusi csomópont
imageA projekt bemutatása

imageTudta-e, hogy
  • a jelenlegi trolibusz hálózat 2011-re 3,7 km-mel gyarapszik?

  • Szegeden több mint harminc éve nem volt ekkora volumenű elektromos tömegközlekedés-fejlesztés?

  • a villamos elődje a ló vontatta lóvasút volt?

Felavatták az új szegedi villamosflottát

Szeged, 2012. május 26. – Május 26-án, szombaton felavatták Szeged 9-tagú új villamosflottáját, amely határidőre megérkezett. Az ünnepségen bemutatkozott a város villamosparkja is. A legfiatalabb Swing Szeged típusú járművek a szükséges próbaút és műszaki vizsga után rövidesen utasokat is szállítanak majd.


A Szeged elektromos tömegközlekedés fejlesztése projekt újabb mérföldkövéhez érkezett. Május 26-án, szombaton felavatták Szeged 9 darab új, alacsonypadlós Swing Szeged típusú járműből álló villamosflottáját. A szerelvényeket határidőre leszállította a lengyel PESA Bydgoszcz SA gyártócég. Az ünnepségen időrendben felvonult és bemutatkozott a város villamosparkja: a nosztalgia villamosok, a bengáli néven ismert FVV, a Tatrak és az új Swing Szeged. 

Az új, alacsonypadlós járműflottát Marcin Jedryczka, a lengyel PESA Bydgoszcz SA cég marketingigazgatója adta át ünnepélyesen Dr. Botka Lászlónak, Szeged Megyei Jogú Város polgármesterének. 

A legfiatalabb Swing Szeged típusú járművek a szükséges próbaút és műszaki vizsga után hamarosan forgalomba állnak, így a teljes flotta utasokat szállít majd a 2-es villamosvonalon.

2009. október 22-én rendelte meg a város a 9 új, alacsonypadlós járművet 16 millió euró (megközelítőleg 4,5 milliárd forint) értékben. A lengyel gyártó, a PESA Bydgoszcz SA cég a prototípus szállítását 24, az összes jármű leszállítását pedig 32 hónapra vállalta. A prototípus 2011. szeptember 29-én érkezett meg, majd 2012. januártól követte a flotta többi tagja. Az utolsó szerelvény 2012. május 22-én éjfélkor futott be. A SWING Szeged típusú szerelvények 100 százalékban alacsonypadlósak, 30,1 méter hosszúak és 5 részből állnak. 3 forgóvázzal, 6 oldalajtóval, 1 vezetőfülkével rendelkeznek, 209 utas befogadására alkalmasak 40 ülőhellyel. A legkorszerűbb technológiával készültek, légkondicionáló és utastájékoztató rendszer is működik rajtuk.

 

Forgalmi változások

Péntektől garanciális javítás a jelzőlámpás körforgalomban >>

Az őszi iskolaszünetben, október 24. és november 2. között a kivitelező garanciálisan javítja a burkolatba épített világító fényeket a Kossuth L. sgt.-Vásárhelyi Pál utcai jelzőlámpás körforgalomban. A javítás alatt a jelzőlámpák nem működnek, egysávos körforgalmi rend lesz érvényben. Kérjük az autósokat, hogy fokozott figyelemmel közlekedjenek a körforgalomban, különös tekintettel a villamosra!

2014. október 21.

Június 16-tól javítják a Kossuth Lajos sugárúti tömegközlekedési sáv burkolathibáit >>

Szeged, június 10. – Június 16-tól az 1-es villamosvonal Kossuth Lajos sugárúti szakaszán vágányzónán belüli útburkolati javítások kezdődnek, amely során a tömegközlekedés rendje ideiglenesen megváltozik. A garanciális javítás keretében zajló munkálatok várhatóan augusztus elejéig tartanak majd. Kérjük, közlekedjenek figyelmesen!

2014. június 12.
Hírek

Meghívó Szeged új tömegközlekedési térképeinek sajtóbemutatójára >>

Szeged elektromos tömegközlekedés fejlesztése projekt sajtótájékoztatójára Szeged elektromos tömegközlekedés fejlesztése projekt keretében elkészült Szeged aktuális tömegközlekedési térképe hagyományos és sematikus változatban is.

2015. november 02.

SAJTÓKÖZLEMÉNY 10. 07 >>

LEZÁRULT A NAGYPROJEKT

Szeged, október 7. – A Szeged elektromos tömegközlekedés fejlesztése projekt 2008 nyarán kezdődött és most sikeresen zárul. A projekt szakmai tartalmát teljes mértékben sikerült megvalósítani, sőt az eredeti célkitűzésekhez képest több mint egy milliárd forint értékben többletberuházások is megvalósultak.

2015. október 28.

SAJTÓKÖZLEMÉNY 09. 30 >>

ÜZEMBIZTONSÁGOT NÖVELŐ, KIEGÉSZÍTŐ BERUHÁZÁSOK VALÓSULTAK MEG

Szeged, szeptember 30. – A Szeged elektromos tömegközlekedés fejlesztése projekt keretében üzembiztonságot növelő, kiegészítő beruházások valósultak meg a 13 új járműből álló trolibuszflotta leszállítása óta eltelt időszakban, egyrészt a projekt maradék pénzforrásainak felhasználásával, másrészt a Kormány által jóváhagyott többlettámogatási összegből.

2015. október 28.