imageRókusi csomópont
imageA projekt bemutatása

imageTudta-e, hogy
  • a Rókusi csomópontban a gépjárművek soha nem keresztezik egymás vagy a villamosok útját, ezzel csökken a balesetveszély kockázata?

  • 1879-ben Werner Siemens mutatta be egy berlini kiállításon az első olyan villanyhajtású vasutat, mely az áramot áramszedő segítségével egy erre a célra épített vezetékből nyerte?

  • a fontosabb megállóhelyeken elektronikus kijelzők fogják mutatni, hogy melyik viszonylat járművének érkezése mikor várható?

Elkészült a Szegedre szánt első Ikarus-Skoda trolibusz kocsiszekrénye

image

Szeged, 2013. május 22. – Elkészült Székesfehérváron a szegedi Ikarus-Skoda troli prototípusának kocsiszekrénye, melyet tegnap Csehországba, Plzen-be szállítottak, hogy ott sor kerüljön a villamos berendezés beszerelésére.


A Szegedre szánt Ikarus-Skoda troli prototípusának gyártása márciusban kezdődött a székesfehérvári ipari parkban. Most elkészült az Ikarus-Skoda Tr187-es trolibusz típus első példányának kocsiszekrénye – mondta Csanádi Zoltán, a Szeged Pólus Nonprofit Kft. projektigazgatója. Helyükre kerültek a belső burkolati elemek, ülések, kapaszkodók; valamint elkészült a vezetőállás is. A trolibuszt villamos berendezésének beszerelésére és beüzemelésére május 21-én Csehországba, Plzen-be vitték. Ezzel párhuzamosan elkezdődött Székesfehérváron a második járműváz gyártása is.

A Szegedi Közlekedési Társaság részére épülő Ikarus-Skoda trolibusz a hazai autóbusz gyártók egyik legmagasabb műszaki színvonalú járműve lesz. Az eddig kiszivárgott fotók nyomán a nagyközönségtől pozitív visszajelzéseket kaptunk a jármű dizájnos megjelenéséről.

Az új szegedi troliflotta prototípusa a tervek szerint 2013 augusztusában érkezik meg Szegedre, ahol a kötelező vizsgák után várhatóan idén ősszel utazhatnak majd rajta a szegediek. 2013 augusztusát követően a flotta többi 12 járművét egy év alatt folyamatosan szállítja le a magyar-cseh gyártó konzorcium. 

Szeged Megyei Jogú Város 2011 januárjában új, 13-tagú troliflottát rendelt a tendernyertes Ikarus–Skoda Konzorciumtól egyenként 800 ezer eurós áron a Szeged elektromos tömegközlekedés fejlesztése projekt keretein belül. A cégtársulás tagjai: a székesfehérvári Magyar Trolibusz Kft. és a csehországi Plzen városában működő Skoda Electric a. s. A prototípus augusztusra várható, a flotta utolsó tagja a tervek szerint 2014 szeptemberében érkezik. Szeged új trolibusza kategóriájában a legmagasabb színvonalat képviseli. A járművek 100 százalékban alacsony padlósak lesznek, csuklósak, 18,75 méter hosszúak, 2,55 méter szélesek és 124 utast szállítanak. Klímaberendezéssel szerelik fel a vezetőfülkét és az utasteret is. A trolik önjárók lesznek, azaz meghibásodás vagy áramszünet esetén akár 7 kilométert is képesek lesznek megtenni felső vezeték nélkül, a legkorszerűbb lítiumionos akkumulátorok segítségével. A szegediek szavazása alapján az új járművek színe piros lesz.

Kapcsolódó képek

image
image
image
Forgalmi változások

Péntektől garanciális javítás a jelzőlámpás körforgalomban >>

Az őszi iskolaszünetben, október 24. és november 2. között a kivitelező garanciálisan javítja a burkolatba épített világító fényeket a Kossuth L. sgt.-Vásárhelyi Pál utcai jelzőlámpás körforgalomban. A javítás alatt a jelzőlámpák nem működnek, egysávos körforgalmi rend lesz érvényben. Kérjük az autósokat, hogy fokozott figyelemmel közlekedjenek a körforgalomban, különös tekintettel a villamosra!

2014. október 21.

Június 16-tól javítják a Kossuth Lajos sugárúti tömegközlekedési sáv burkolathibáit >>

Szeged, június 10. – Június 16-tól az 1-es villamosvonal Kossuth Lajos sugárúti szakaszán vágányzónán belüli útburkolati javítások kezdődnek, amely során a tömegközlekedés rendje ideiglenesen megváltozik. A garanciális javítás keretében zajló munkálatok várhatóan augusztus elejéig tartanak majd. Kérjük, közlekedjenek figyelmesen!

2014. június 12.
Hírek

Meghívó Szeged új tömegközlekedési térképeinek sajtóbemutatójára >>

Szeged elektromos tömegközlekedés fejlesztése projekt sajtótájékoztatójára Szeged elektromos tömegközlekedés fejlesztése projekt keretében elkészült Szeged aktuális tömegközlekedési térképe hagyományos és sematikus változatban is.

2015. november 02.

SAJTÓKÖZLEMÉNY 10. 07 >>

LEZÁRULT A NAGYPROJEKT

Szeged, október 7. – A Szeged elektromos tömegközlekedés fejlesztése projekt 2008 nyarán kezdődött és most sikeresen zárul. A projekt szakmai tartalmát teljes mértékben sikerült megvalósítani, sőt az eredeti célkitűzésekhez képest több mint egy milliárd forint értékben többletberuházások is megvalósultak.

2015. október 28.

SAJTÓKÖZLEMÉNY 09. 30 >>

ÜZEMBIZTONSÁGOT NÖVELŐ, KIEGÉSZÍTŐ BERUHÁZÁSOK VALÓSULTAK MEG

Szeged, szeptember 30. – A Szeged elektromos tömegközlekedés fejlesztése projekt keretében üzembiztonságot növelő, kiegészítő beruházások valósultak meg a 13 új járműből álló trolibuszflotta leszállítása óta eltelt időszakban, egyrészt a projekt maradék pénzforrásainak felhasználásával, másrészt a Kormány által jóváhagyott többlettámogatási összegből.

2015. október 28.