imageRókusi csomópont
imageA projekt bemutatása

imageTudta-e, hogy
  • néhány nagyobb csomópontban érintőképernyős gépek segítik majd az útvonal-tervezést, a legmegfelelőbb járatok kiválasztását?

  • Szegeden 1974. október 1-jétől vezették be a kalauz nélküli közlekedést?


Szeptember 20-tól új jelzőlámpa programok több szegedi csomópontban

Szeged, 2013. szeptember 18. – Pénteken napközben több szegedi csomópontban változik a jelzőlámpák programozása a tömegközlekedési járművek előnyben részesítése érdekében. Az érintett csomópontok a Csongrádi sgt., József A. sgt., Kossuth L. sgt., Petőfi sgt., Rókusi krt., Római krt. és a Párizsi krt. útvonalakon találhatók. Kérjük ne megszokásból közlekedjenek, fordítsanak külön figyelmet a jelzőlámpákra!


A Szeged elektromos tömegközlekedés fejlesztése projekt egyik célja a tömegközlekedés előnyben részesítésének megvalósítása. Ennek érdekében szeptember 20-tól átprogramozzák több szegedi csomópontban a jelzőlámpák működését. Az átállításra pénteken napközben folyamatosan kerül sor, amely során rövid időszakokra a csomópontok jelzőlámpái lekapcsolásra kerülhetnek, vagy a hangolások felborulhatnak.


A csomópontok egy részében egyelőre nem lesz észrevehető változás az átállítást követően. Több csomópontban azonban már péntektől érzékelhető változás lesz, ezért kérjük fordítsanak külön figyelmet ezekre a jelzőlámpákra. Ezek a csomópontok a Csongrádi sugárút Makkosházi krt. és Rózsa utca közötti szakaszán találhatók, valamint a József Attila sugárút Budapesti krt. és Nagykörút közötti szakaszán, továbbá ilyen csomópont a Kossuth Lajos sgt. és a Teréz utca/Damjanich utca kereszteződése is. A tervek szerint javulni fog a csomópontok összehangolása a szomszédos csomópontokkal, egyes kanyarodó irányok is a „zöldhullámhoz” kapcsolódhatnak, vagy a főirány többszöri szabad jelzése csökkenti majd a várakozási időt.


A tömegközlekedési járművek előnyben részesítését lehetővé tévő rendszer várhatóan ez év végén indul el, miután megtörténik a járművek fedélzeti berendezéssel történő ellátása és a kommunikációs kapcsolatok kiépítése. Ekkor a tömegközlekedési járművek közeledését észlelve eseti beavatkozások is segítik majd a csomóponton való áthaladást.


Egy-egy tömegközlekedési járaton általában sokkal több utas utazik egyszerre, mint a párhuzamos közúti forgalomban haladó személygépkocsikban. A hagyományos jelzőlámpáknál a villamosok, autóbuszok és a trolibuszok rendszeresen kiesnek a „zöldhullámból”, mivel a megállóhelyi tartózkodások miatt nem tudnak a közúti forgalommal egy ütemben haladni. A tömegközlekedési járatok jelentős időt töltenek a piros lámpák előtti várakozással, amely a menetidő 20-35%-át is eléri. A jelzőlámpák átprogramozásának köszönhetően akár néhány másodperces eseti zöldidő módosítással is jelentős időnyereségre tehetnek szert a tömegközlekedési járművek az egyes csomópontokban anélkül, hogy az összehangolást megtörnék, vagy a többi közlekedőt hátráltatnák. Ezt a város 21 csomópontjában valósítjuk meg a projekt során, melynek célja, hogy a járatok rövidebb menetidő alatt haladjanak végig a útvonalaikon, ezáltal összességében csökkenjen a közlekedők idővesztesége.


Szeged Megyei Jogú Város 2012 október végén írta alá a szerződést a tendernyertes Delta Systems Kft.-vel intelligens diszpécserrendszer kialakítására, utastájékoztatási és utasinformációs rendszer fejlesztésére, kiépítésére és beüzemelésére nettó 391 millió forint értékben. A munkálatok 2012 őszén kezdődtek, a rendszer teszt időszaka a tervek szerint 2013 október végén indul, míg a kész rendszert a szerződés szerint 2014 tavaszán kell a kivitelezőnek átadnia. A beruházás részeként jelentős hardver- és szoftverfejlesztés valósul meg az SZKT diszpécserközpontjában, 119 db fedélzeti kommunikációs egység kerül beépítésre a járműveken, 107 megállóban utastájékoztató kijelzőket szerelnek fel, az SZKT összes járművét ellátják kijelzőkkel 196 db új kijelző beépítésével és a meglévő kijelzők rendszerbe integrálásával, 2 db érintőképernyős webterminál segítségével útvonalat lehet majd tervezni, 21 csomópontban pedig jelzőlámpa programozásra kerül sor a tömegközlekedés előnyben részesítése érdekében. A fejlesztés célja a közösségi közlekedés megbízhatóságának, kiszámíthatóságának növelése, az utasok tájékoztatása és a járatok menetidejének csökkentése.

Forgalmi változások

Péntektől garanciális javítás a jelzőlámpás körforgalomban >>

Az őszi iskolaszünetben, október 24. és november 2. között a kivitelező garanciálisan javítja a burkolatba épített világító fényeket a Kossuth L. sgt.-Vásárhelyi Pál utcai jelzőlámpás körforgalomban. A javítás alatt a jelzőlámpák nem működnek, egysávos körforgalmi rend lesz érvényben. Kérjük az autósokat, hogy fokozott figyelemmel közlekedjenek a körforgalomban, különös tekintettel a villamosra!

2014. október 21.

Június 16-tól javítják a Kossuth Lajos sugárúti tömegközlekedési sáv burkolathibáit >>

Szeged, június 10. – Június 16-tól az 1-es villamosvonal Kossuth Lajos sugárúti szakaszán vágányzónán belüli útburkolati javítások kezdődnek, amely során a tömegközlekedés rendje ideiglenesen megváltozik. A garanciális javítás keretében zajló munkálatok várhatóan augusztus elejéig tartanak majd. Kérjük, közlekedjenek figyelmesen!

2014. június 12.
Hírek

Meghívó Szeged új tömegközlekedési térképeinek sajtóbemutatójára >>

Szeged elektromos tömegközlekedés fejlesztése projekt sajtótájékoztatójára Szeged elektromos tömegközlekedés fejlesztése projekt keretében elkészült Szeged aktuális tömegközlekedési térképe hagyományos és sematikus változatban is.

2015. november 02.

SAJTÓKÖZLEMÉNY 10. 07 >>

LEZÁRULT A NAGYPROJEKT

Szeged, október 7. – A Szeged elektromos tömegközlekedés fejlesztése projekt 2008 nyarán kezdődött és most sikeresen zárul. A projekt szakmai tartalmát teljes mértékben sikerült megvalósítani, sőt az eredeti célkitűzésekhez képest több mint egy milliárd forint értékben többletberuházások is megvalósultak.

2015. október 28.

SAJTÓKÖZLEMÉNY 09. 30 >>

ÜZEMBIZTONSÁGOT NÖVELŐ, KIEGÉSZÍTŐ BERUHÁZÁSOK VALÓSULTAK MEG

Szeged, szeptember 30. – A Szeged elektromos tömegközlekedés fejlesztése projekt keretében üzembiztonságot növelő, kiegészítő beruházások valósultak meg a 13 új járműből álló trolibuszflotta leszállítása óta eltelt időszakban, egyrészt a projekt maradék pénzforrásainak felhasználásával, másrészt a Kormány által jóváhagyott többlettámogatási összegből.

2015. október 28.