imageRókusi csomópont
imageA projekt bemutatása

imageTudta-e, hogy
  • a villamos elődje a ló vontatta lóvasút volt?

  • a Rókusi csomópontban a gépjárművek soha nem keresztezik egymás vagy a villamosok útját, ezzel csökken a balesetveszély kockázata?

  • a Rókusi csomópontban a körpályán a javasolt haladási sebesség 40km/óra, erre a sebességre tervezték ugyanis a folyamatos haladást biztosító zöldhullámot?

415 millió forint kötbért ítélt meg a bíróság Szegednek

Szeged, 2013. október 18. – Jogerősen 415 millió 465 ezer forint kötbért ítélt meg Szegednek a bíróság a 2-es villamosvonal kivitelezőivel szemben. A pénzt az önkormányzat használhatja fel. A Szeged Pólus Nonprofit Kft. a továbbiakban is minden eszközzel fellép a beruházások indokolatlan késedelmével szemben.


– A Szeged elektromos tömegközlekedés fejlesztése projekt munkálatait koordináló Szeged Pólus Nonprofit Kft. részéről megnyugvással fogadtuk, hogy a másodfokon eljáró Szegedi Ítélőtábla, helybenhagyva a Szegedi Törvényszék határozatát, jogerősen megítélte a szerződésben rögzített maximális kiszabható késedelmi kötbért a megrendelő Szeged Megyei Jogú Város Önkormányzatának a 2-es villamosvonalat kivitelező Szeged Villamos 2 Konzorciummal szemben – tájékoztatott Pacza József, a Szeged Pólus Nonprofit Kft. ügyvezető igazgatója.


A kivitelező cseh–magyar cégtársulást a cseh OHL ZS. a. s. vezette, tagja a Középszolg Kft. és a Kelet-Út Kft. volt; a konzorciumnak a 2,1 milliárd forint értékű beruházással a többször módosított 2010. szeptember 18-i határidőre kellett volna elkészülnie, ezzel szemben a villamosközlekedés csak 479 napos csúszással, 2012 márciusában indult el. A kivitelező a munkálatok folyamán rendszeresen kifogásokkal élt, miért nem halad a munkával. Pacza József hangsúlyozta, ilyen esetben a nagy beruházást lebonyolító önkormányzati céget több körülmény köti: a közbeszerzési szabályok és a munkálatok bonyolultsága miatt a szerződésbontással meglehetősen nagy szervezési, pénzügyi és jogi kockázatokat vállalhat magára. A munkáját rosszul végző vállalkozóval szemben lényegében nincs más eszköze, amivel érdemben gyorsíthatja a folyamatot, mint a késedelmi kötbér. Kötbérkövetelését a megrendelőnek alaposan alá kell támasztani, mivel annak jogalapját és mértékét a kivitelezők szinte kivétel nélkül vitatják a bíróságon. A 2-es villamosvonal perében a késedelem alól a kivitelezők csak részben tudták magukat kimenteni. A bírói tanács a kivitelezők kötbérmérséklési igényét is elutasította. A bíróság elfogadta a Felperesek azon álláspontját, hogy ugyan előfordult, hogy a Kivitelezők bizonyos részfeladatok elvégzésében akadályoztatva voltak, de attól függetlenül jobb munkaszervezéssel a munkaterület többi részén folytatódhatott volna a munka.


A hazai késedelmi kötbért követelő eljárások általában nem jutnak el jogerős bírósági ítéletig, illetve kártalanításig, ennek következtében tapasztalható a kivitelezői fegyelmezetlenség az állami és önkormányzati beruházásoknál.


Azt, hogy a szegedi 2-es villamosvonal ügyében az önkormányzat késedelmi kötbérkövetelése a bíróság előtt is megalapozott volt, a beruházási szerződés alapos előkészítése, valamint a projekt menedzsmentet illetve a műszaki ellenőrzést végző cég szakszerű munkája tette lehetővé. A beruházás előkészítésének és kivitelezésének következetes precizitása azért is fontos, mert anélkül a 86 százalékos uniós támogatást kockáztatná a Megrendelő. A lakosságtól az építkezés csúszása miatt utólag is elnézést kérünk, bízva abban, hogy a 415 millió forint összegű kötbér kárpótolja a várost a kellemetlenségekért. A megítélt kötbér összege meghaladja a város költségét jelentő 300 millió forintos önrészt, így városunk gyakorlatilag ingyen jut az új villamosvonalhoz. A késedelmi kamattal együtt megközelítőleg 500 millió forintos kötbér az önkormányzathoz folyik be, felhasználásáról a közgyűlés dönt, nagyságrendje a város költségvetésének 1,3 százaléka. A Szeged Pólus Nonprofit Kft. az eddigiekhez hasonlóan a továbbiakban is minden eszközzel fellép a beruházások indokolatlan késedelme ellen.

Forgalmi változások

Péntektől garanciális javítás a jelzőlámpás körforgalomban >>

Az őszi iskolaszünetben, október 24. és november 2. között a kivitelező garanciálisan javítja a burkolatba épített világító fényeket a Kossuth L. sgt.-Vásárhelyi Pál utcai jelzőlámpás körforgalomban. A javítás alatt a jelzőlámpák nem működnek, egysávos körforgalmi rend lesz érvényben. Kérjük az autósokat, hogy fokozott figyelemmel közlekedjenek a körforgalomban, különös tekintettel a villamosra!

2014. október 21.

Június 16-tól javítják a Kossuth Lajos sugárúti tömegközlekedési sáv burkolathibáit >>

Szeged, június 10. – Június 16-tól az 1-es villamosvonal Kossuth Lajos sugárúti szakaszán vágányzónán belüli útburkolati javítások kezdődnek, amely során a tömegközlekedés rendje ideiglenesen megváltozik. A garanciális javítás keretében zajló munkálatok várhatóan augusztus elejéig tartanak majd. Kérjük, közlekedjenek figyelmesen!

2014. június 12.
Hírek

Meghívó Szeged új tömegközlekedési térképeinek sajtóbemutatójára >>

Szeged elektromos tömegközlekedés fejlesztése projekt sajtótájékoztatójára Szeged elektromos tömegközlekedés fejlesztése projekt keretében elkészült Szeged aktuális tömegközlekedési térképe hagyományos és sematikus változatban is.

2015. november 02.

SAJTÓKÖZLEMÉNY 10. 07 >>

LEZÁRULT A NAGYPROJEKT

Szeged, október 7. – A Szeged elektromos tömegközlekedés fejlesztése projekt 2008 nyarán kezdődött és most sikeresen zárul. A projekt szakmai tartalmát teljes mértékben sikerült megvalósítani, sőt az eredeti célkitűzésekhez képest több mint egy milliárd forint értékben többletberuházások is megvalósultak.

2015. október 28.

SAJTÓKÖZLEMÉNY 09. 30 >>

ÜZEMBIZTONSÁGOT NÖVELŐ, KIEGÉSZÍTŐ BERUHÁZÁSOK VALÓSULTAK MEG

Szeged, szeptember 30. – A Szeged elektromos tömegközlekedés fejlesztése projekt keretében üzembiztonságot növelő, kiegészítő beruházások valósultak meg a 13 új járműből álló trolibuszflotta leszállítása óta eltelt időszakban, egyrészt a projekt maradék pénzforrásainak felhasználásával, másrészt a Kormány által jóváhagyott többlettámogatási összegből.

2015. október 28.