Szeged, 2013. december 20. – Beindul a forgalom pénteken 15.58 órakor az új 10-es trolibuszvonalon. Üzemzárásig a tarjáni Víztorony tér és a Klinikák végállomás között közlekedő járaton ingyenes az utazás. A vonalat az új szegedi troliflotta prototípusa avatja fel, a többi 12 jármű folyamatosan áll forgalomba.
Pénteken beindul a közlekedés az új szegedi 10-es trolibuszvonalon. A 15 órakor kezdődő ünnepségen dr. Botka László Szeged Megyei Jogú Város polgármestere mond avatóbeszédet. Az első járat ezt követően 15.58 órakor indul el. A Klinikák végállomásról 16.21 órakor indul vissza. Az új vonalon üzemzárásig a közlekedés ingyenes. Pénteken a 10-es autóbuszvonalon az autóbuszok üzemzárásig még közlekednek, majd december 21-én szombaton üzemkezdettől az autóbuszvonal megszűnik.
A 10-es trolibuszjárat módosított és meghosszabbított útvonalon közlekedik (ezt a mellékelt térkép mutatja). Az új járat a József Attila sugárút–Glattfelder tér szakaszt nem érinti, helyette a Brüsszeli körút–Csongrádi sugárút–Szent István tér–Vidra utca útvonalon közlekedik. A trolibuszok emellett a Honvéd teret közvetlenül nem érintik, helyette a Tisza Lajos körúton az Aradi vértanúk tere érintésével a Klinikákig közlekednek.
Az új trolivonalat az új szegedi troliflotta prototípusa avatja fel. A jármű november közepén típusbizonyítványt kapott és műszaki vizsgát tett. Összesen 13 alacsonypadlós trolibusz beszerzésére kerül sor, amelyek folyamatosan állnak majd forgalomba. A trolibusz a legfejlettebb városi tömegközlekedési jármű légszennyezés, zaj- és rezgéskibocsátás tekintetében, új, csendes, gyors és környezetbarát jármű.
A 10-es trolivonal kiépítése a Szeged elektromos tömegközlekedés fejlesztése projekt része. Kivitelezője a Szeged SV 2009 konzorcium volt – tagja a Siemens Zrt. és a VIV Zrt. –, mely nettó 3 milliárd forint értékben vállalta, hogy meghosszabbítja a 8-as trolibusz vonalát, kiépíti az új tarjáni 10-es trolibusz vonalat, valamint korszerűsíti és bővíti a kötött pályás tömegközlekedési hálózat áramátalakító állomásait, optikai kábelhálózatát, utastájékoztatási pontjainak tápellátását.
A 13 új, alacsonypadlós trolibuszt 2011 januárjában rendelte meg a város a tendernyertes Ikarus–Skoda Konzorciumtól egyenként 800 ezer eurós (nagyjából 228 millió forint) áron. A cégtársulás tagjai: a székesfehérvári Magyar Trolibusz Kft. és a csehországi Plzen városában működő Skoda Electric a. s. A Ikarus-Skoda Tr187-es troli prototípus gyártása 2013 márciusában kezdődött. A prototípus július 31-én érkezett Szegedre. A jármű kategóriájában a legmagasabb színvonalat képviseli; 100 százalékban alacsonypadlós, csuklós, 18,75 méter hosszú, 2,55 méter széles és 124 utast szállítanak. Klímaberendezés működik a vezetőfülkében és az utastérben is. A trolik önjárók, azaz meghibásodás vagy áramszünet esetén akár 7 kilométert is képesek megtenni felső vezeték nélkül, a legkorszerűbb lítiumionos akkumulátorok segítségével. A szegediek szavazatai alapján az új járművek színe piros.