Szeged, 2014. január 16. – A mai napon megérkezett a harmadik Ikarus-Skoda trolibusz Szegedre. A második új jármű tegnap forgalomba állt, a 10-es trolibuszvonalon szállítja az utasokat.
A mai napon megérkezett a harmadik Ikarus-Skoda Tr187-es trolibusz Szegedre. A tervek szerint a jövő héten vizsgázik, és a próbafutást követően szintén bekapcsolódhat az utasszállításba.
A második új jármű tegnap állt forgalomba, a T-451-es pályaszámú Ikarus-Skoda trolibusz a 10-es vonalon szállítja az utasokat. A trolibusz jármű január 9-én tette le a műszaki vizsgát, majd az 1000 km-es próbafutást követően január 14-én vette át üzemeltetésre az SZKT.
Szeged elektromos tömegközlekedés fejlesztése projekt keretében Szeged város 13 új, alacsonypadlós trolibuszt rendelt 2011 januárjában a tendernyertes Ikarus–Skoda Konzorciumtól egyenként 800 ezer eurós (nagyjából 228 millió forint) áron. A cégtársulás tagjai: a székesfehérvári Magyar Trolibusz Kft. és a csehországi Plzen városában működő Skoda Electric a. s. A Ikarus-Skoda Tr187-es troli prototípus gyártása idén márciusban kezdődött. Az új járművek karosszériáját a Magyar Autóbusz Kft. gyártotta le Székesfehérváron, a villamos berendezés beszerelésére és beüzemelésére a cseh partnernél, a Škoda Electric a.s. cégnél került sor. Az elkészült Ikarus-Skoda trolibusz prototípusa 2013. július 31-én érkezett Szegedre. Az új trolibusz kategóriájában a legmagasabb színvonalat képviseli; A járművek 100 százalékban alacsony padlósak, csuklósak, 18,75 méter hosszúak, 2,55 méter szélesek és 124 utast szállítanak. Klímaberendezéssel szerelik fel a vezetőfülkét és az utasteret is. A trolik önjárók, azaz meghibásodás vagy áramszünet esetén akár 7 kilométert is képesek megtenni felső vezeték nélkül, a legkorszerűbb lítiumionos akkumulátorok segítségével. A szegediek szavazatai alapján az új járművek színe piros.