imageRókusi csomópont
imageA projekt bemutatása

imageTudta-e, hogy
  • a fejlesztés keretében 9 db vadonatúj alacsonypadlós villamossal és 10 db alacsonypadlós trolibusszal bővül a szegedi járműpark?

  • beszálláskor a villamos padlószintje azonos magasságban lesz a megálló peronjával?

  • a villamos elődje a ló vontatta lóvasút volt?

A hatodik Ikarus-Skoda trolibusz is forgalomba áll ezen a héten Szegeden

Szeged, 2014. február 4. – Tegnapi nappal a Szegedi Közlekedési Kft. átvett további négy új Ikarus-Skoda trolibuszt, így immáron hat piros csuklós trolibusz áll az utasok rendelkezésre. Az új járművek rövidesen forgalomba állnak.

 


Az új Ikarus-Skoda trolibuszok prototípusa még december 20-án, a 10-es trolibuszvonal megnyitásával állt forgalomba, rövidesen pedig követte a második jármű is. Február 3-án további négy Ikarus-Skoda Tr187-es trolibusszal gyarapodott a Szegedi Közlekedési Kft. állománya. A T-452-455-ös pályaszámú járművek műszaki vizsgájukat január utolsó hetében tették le. A próbafutások végeztével, és az átvételt követő adminisztrációs ügyintézést követően a héten a négy jármű szintén bekapcsolódik az utasszállításba.

2014 során további hét új trolibusz kerül leszállításra, ezek szerelése különböző fázisban van jelenleg. Már a tizedik jármű vázgyártása folyik az Ikarusnál, miközben a Skodánál Plzenben a hetedik kocsi végszerelése tart.

Szeged elektromos tömegközlekedés fejlesztése projekt keretében Szeged város 13 új, alacsonypadlós trolibuszt rendelt 2011 januárjában a tendernyertes Ikarus–Skoda Konzorciumtól egyenként 800 ezer eurós (nagyjából 228 millió forint) áron. A cégtársulás tagjai: a székesfehérvári Magyar Trolibusz Kft. és a csehországi Plzen városában működő Skoda Electric a. s. A Ikarus-Skoda Tr187-es troli prototípus gyártása idén márciusban kezdődött. Az új járművek karosszériáját a Magyar Autóbusz Kft. gyártotta le Székesfehérváron, a villamos berendezés beszerelésére és beüzemelésére a cseh partnernél, a Škoda Electric a.s. cégnél került sor. Az elkészült Ikarus-Skoda trolibusz prototípusa 2013. július 31-én érkezett Szegedre. Az új trolibusz kategóriájában a legmagasabb színvonalat képviseli; A járművek 100 százalékban alacsony padlósak, csuklósak, 18,75 méter hosszúak, 2,55 méter szélesek és 124 utast szállítanak. Klímaberendezéssel szerelik fel a vezetőfülkét és az utasteret is. A trolik önjárók, azaz meghibásodás vagy áramszünet esetén akár 7 kilométert is képesek megtenni felső vezeték nélkül, a legkorszerűbb lítiumionos akkumulátorok segítségével. A szegediek szavazatai alapján az új járművek színe piros.

Forgalmi változások

Péntektől garanciális javítás a jelzőlámpás körforgalomban >>

Az őszi iskolaszünetben, október 24. és november 2. között a kivitelező garanciálisan javítja a burkolatba épített világító fényeket a Kossuth L. sgt.-Vásárhelyi Pál utcai jelzőlámpás körforgalomban. A javítás alatt a jelzőlámpák nem működnek, egysávos körforgalmi rend lesz érvényben. Kérjük az autósokat, hogy fokozott figyelemmel közlekedjenek a körforgalomban, különös tekintettel a villamosra!

2014. október 21.

Június 16-tól javítják a Kossuth Lajos sugárúti tömegközlekedési sáv burkolathibáit >>

Szeged, június 10. – Június 16-tól az 1-es villamosvonal Kossuth Lajos sugárúti szakaszán vágányzónán belüli útburkolati javítások kezdődnek, amely során a tömegközlekedés rendje ideiglenesen megváltozik. A garanciális javítás keretében zajló munkálatok várhatóan augusztus elejéig tartanak majd. Kérjük, közlekedjenek figyelmesen!

2014. június 12.
Hírek

Meghívó Szeged új tömegközlekedési térképeinek sajtóbemutatójára >>

Szeged elektromos tömegközlekedés fejlesztése projekt sajtótájékoztatójára Szeged elektromos tömegközlekedés fejlesztése projekt keretében elkészült Szeged aktuális tömegközlekedési térképe hagyományos és sematikus változatban is.

2015. november 02.

SAJTÓKÖZLEMÉNY 10. 07 >>

LEZÁRULT A NAGYPROJEKT

Szeged, október 7. – A Szeged elektromos tömegközlekedés fejlesztése projekt 2008 nyarán kezdődött és most sikeresen zárul. A projekt szakmai tartalmát teljes mértékben sikerült megvalósítani, sőt az eredeti célkitűzésekhez képest több mint egy milliárd forint értékben többletberuházások is megvalósultak.

2015. október 28.

SAJTÓKÖZLEMÉNY 09. 30 >>

ÜZEMBIZTONSÁGOT NÖVELŐ, KIEGÉSZÍTŐ BERUHÁZÁSOK VALÓSULTAK MEG

Szeged, szeptember 30. – A Szeged elektromos tömegközlekedés fejlesztése projekt keretében üzembiztonságot növelő, kiegészítő beruházások valósultak meg a 13 új járműből álló trolibuszflotta leszállítása óta eltelt időszakban, egyrészt a projekt maradék pénzforrásainak felhasználásával, másrészt a Kormány által jóváhagyott többlettámogatási összegből.

2015. október 28.