Szeged, 2014. május 8. – A mai naptól megkezdődik az utastájékoztatási rendszer próbaüzeme. A villamos és trolibusz megállókban a kijelzőkön a próbaüzem felirat mellett az utazási információk is megjelennek.
Az intelligens diszpécser-, utastájékoztató és utasinformációs rendszer kiépítése elérkezett az egyik legfontosabb állomásához. Befejeződött a teljes rendszer felállítása és tesztelése, a mai naptól a megállókban elhelyezett kijelzőkön a járatokra vonatkozó információk jelennek meg. A villamosok és trolibuszok esetében a járműkövetés alapján meghatározott valós érkezési időpontok láthatók, míg az autóbuszok esetében a menetrend szerint várható időpontok.
A két hónapos próbaüzem ideje alatt a működés még nem zavarmentes. Kérjük a lakosság megértő türelmét. A próbaüzemi időszakot követően kezdődik majd a rendszer folyamatos üzemszerű működése.
Ezzel egy időben két webterminál is megkezdi működését a Mars és Széchenyi téren, továbbá az interneten és okostelefonokon is elérhetővé válik az útvonaltervező program, mely segítségével megtervezhetjük, hogy milyen járatokkal juthatunk el Szeged egyik pontjáról a másikra. Az útvonaltervező program számítógépen vagy tableten az xmap.szkt.hu címen, míg mobiltelefonon a mobil.szkt.hu címen érhető el.
Szeged Megyei Jogú Város 2012 október végén írta alá a szerződést a tendernyertes Delta Systems Kft.-vel intelligens diszpécserrendszer kialakítására, utastájékoztatási és utasinformációs rendszer fejlesztésére, kiépítésére és beüzemelésére nettó 391 millió forint értékben. A munkálatok 2012 őszén kezdődtek, a rendszer teszt időszaka a tervek szerint 2013 október végén indul, míg a kész rendszert a szerződés szerint 2014 tavaszán kell a kivitelezőnek átadnia. A beruházás részeként jelentős hardver- és szoftverfejlesztés valósul meg az SZKT diszpécserközpontjában, 119 db fedélzeti kommunikációs egység kerül beépítésre a járműveken, 107 megállóban utastájékoztató kijelzőket szerelnek fel, az SZKT összes járművét ellátják kijelzőkkel 196 db új kijelző beépítésével és a meglévő kijelzők rendszerbe integrálásával, 2 db érintőképernyős webterminál segítségével útvonalat lehet majd tervezni, 21 csomópontban pedig jelzőlámpa programozásra kerül sor a tömegközlekedés előnyben részesítése érdekében. A fejlesztés célja a közösségi közlekedés megbízhatóságának, kiszámíthatóságának növelése, az utasok tájékoztatása és a járatok menetidejének csökkentése.