ÚJ SZEGEDI TÖMEGKÖZLEKEDÉSI TÉRKÉPEK
Szeged, június 15. – Elkészült az új, szegedi tömegközlekedési térkép, melyen szerepel az összes jelenlegi szegedi tömegközlekedési járat útvonala és megállói. A térképek a tömegközlekedési járműveken és megállókban, valamint weben is elérhetők lesznek az utasok számára.
ÚJ SZEGEDI TÖMEGKÖZLEKEDÉSI TÉRKÉPEK
Szeged, június 15. – Elkészült az új, szegedi tömegközlekedési térkép, melyen szerepel az összes jelenlegi szegedi tömegközlekedési járat útvonala és megállói. A térképek a tömegközlekedési járműveken és megállókban, valamint weben is elérhetők lesznek az utasok számára.
A Szeged elektromos tömegközlekedés fejlesztése projekt fejlesztései nyomán megváltoztak tömegközlekedési útvonalak Szegeden, melyek közül a legnagyobb változás az új 2-es villamos vonal és az új 10-es trolibuszvonal kiépülése. A közelmúltban elkészült Szeged új tömegközlekedési térképe, utoljára 2009-ben adtak ki ilyen teljes szegedi vonalhálózati térképet.
Az aktualizált, teljes és korszerű térképeket a Makadám 2000 Kft. készítette. A térképen szerepel az összes szegedi tömegközlekedési járat útvonalai és megállói. A jelölések az európai szokásokat követik: a villamos és trolibusz vonalak vastagsága a járatok közlekedésének sűrűségére utal. A buszok esetében eltérő színek jelölik a Mars térről induló buszokat, illetve a város belterületén közlekedő járatokat. Készült külön hétköznapi és hétvégi járatokat tartalmazó térkép. A járművekre pedig un. sematikus vonalhálózati térkép kerül, amely az áttekinthetőség kedvéért csak az útvonalakat és a megállókat tartalmazza.
A sematikus térkép (több mint 300) kikerül valamennyi villamos, trolibusz és autóbusz járműre Szegeden, továbbá a hagyományos (várostérkép alapú) változat (szintén több mint 300) pedig a megállókba. A térképek elérhetők lesznek a www.ujpalyan.hu projekt honlapon, továbbá az SZKT (www.szkt.hu) és a DAKK (www.dakk.hu) honlapján is. A projekt az Európai Unió támogatásával, a Kohéziós Alap társfinanszírozásával a most jóváhagyott többletösszeggel együtt 29,9 milliárd forintból valósul meg. Első terepmunkálatai 2008-ban kezdődtek. A fejlesztés részeként teljes hosszában megújult az 1-es villamosvonal, részben a 3-as és 4-es vonal, és létesült egy új szárnyvonal, a 2-es. Meghosszabbodott a 8-as trolibusz vonal, és létesült egy új, a 10-es vonal. Átépültek fontos közlekedési csomópontok: az Anna-kúti csomópont, a Rókusi csomópont, a Boldogasszony sugárút és a Szent Ferenc utca kereszteződése, a Belvárosi híd újszegedi hídfője és az Indóház tér. Megújult a Csáky utcai trolibusz telep, valamint a Pulz utcai villamosremíz is. Megérkezett Szegedre és forgalomba állt 9 új, alacsony-padlós villamos és 13 új, alacsony-padlós trolibusz, elkészült 8 darab ún. B+R kerékpártároló a trolibusz- és villamos-végállomások közelében. A villamosok és trolik karbantartásához szükséges célgépek érkeztek és megújult az utastájékoztató rendszer.