imageRókusi csomópont
imageA projekt bemutatása

imageTudta-e, hogy
  • a 2-es villamos szárnyvonal az útkereszteződések kivételével teljesen füvesített pályával épül?

  • a Szeged elektromos tömegközlekedés fejlesztése projekt keretében a végállomások közelében 7 B+R (bike and ride) kerékpártároló kerül kialakításra?

  • a Rókusi csomóponttól kissé távolabb kialakított átkelőhelyek biztosítják a gyalogosok és kerékpárosok biztonságos áthaladását?

SAJTÓKÖZLEMÉNY 09. 30

ÜZEMBIZTONSÁGOT NÖVELŐ, KIEGÉSZÍTŐ BERUHÁZÁSOK VALÓSULTAK MEG

Szeged, szeptember 30. – A Szeged elektromos tömegközlekedés fejlesztése projekt keretében üzembiztonságot növelő, kiegészítő beruházások valósultak meg a 13 új járműből álló trolibuszflotta leszállítása óta eltelt időszakban, egyrészt a projekt maradék pénzforrásainak felhasználásával, másrészt a Kormány által jóváhagyott többlettámogatási összegből.


ÜZEMBIZTONSÁGOT NÖVELŐ, KIEGÉSZÍTŐ BERUHÁZÁSOK VALÓSULTAK MEG

Szeged, szeptember 30. – A Szeged elektromos tömegközlekedés fejlesztése projekt keretében üzembiztonságot növelő, kiegészítő beruházások valósultak meg a 13 új járműből álló trolibuszflotta leszállítása óta eltelt időszakban, egyrészt a projekt maradék pénzforrásainak felhasználásával, másrészt a Kormány által jóváhagyott többlettámogatási összegből.

Tavaly szeptemberben a 13 új járműből álló trolibuszflotta átadásával megvalósult a nagyprojekt eredeti szakmai tartalma, azonban a rendelkezésre álló pénzforrásoknak köszönhetően további kiegészítő beruházások valósulhattak meg a projekt keretein belül az elmúlt egyéves időszakban. A beruházások célja elsősorban az üzembiztonság növelése, illetve az utaskényelem fokozása.A projekt megtakarított pénzforrásainak felhasználásával tavaly ősszel padok, esőbeállók telepítésére és járdaépítésre került sor a 2-es villamosvonal Európa ligeti végállomásánál. 2015 áprilisában beszerzésre került az SZKT részére egy sínvályú takarítógép, valamint májusban elkészült a Csongrádi sgt.-Makkosházi körúti csomópontban a felsővezeték rekonstrukciója, júniusban pedig a 4-es villamosvonal József Attila sugárúti megállóiban a térvilágítás kiépítése.

Ugyanakkor a Kormány 2015. április 30-i ülésén jóváhagyta a Szeged elektromos tömegközlekedés fejlesztése projekt üzembiztonságot növelő, kiegészítő beruházásait, melyek összértéke nettó 370 millió forint. A többletberuházások több részelemből állnak. Az áramellátás biztonságát növelő elektromos tápkábel fektetése és a közlekedési biztonságot fokozó trolibusz felsővezeték váltók automata állítási  rendszerének kiépítése idén szeptemberben zárult le. Az SZKT részére jármű- és pályafenntartást segítő célgépek beszerzése valósult meg több körben: júliusban szállították le a vágányfenntartó kisgépeket és a sínkenő berendezéseket, augusztusban a sín- és kerékprofil mérőt, szeptemberben pedig az elektromos targoncát és a hidraulikus villamos-járműemelő eszközöket. Az utolsó két beruházásnak pedig október közepéig kell elkészülnie: a 4-es villamos vonal Dugonics tér – Vám tér közötti szakaszán vágányfoglaltság jelző berendezés kiépítésének és telepítésének, valamint a 4-es és 3-as villamos 3 kitérőjében pedig váltók váltófűtéssel való felszerelésének.

A projekt az Európai Unió támogatásával, a Kohéziós Alap társfinanszírozásával 29,9 milliárd forintból valósul meg. Első terepmunkálatai 2008-ban kezdődtek. A fejlesztés részeként teljes hosszában megújult az 1-es villamosvonal, részben a 3-as és 4-es vonal, és létesült egy új szárnyvonal, a 2-es. Meghosszabbodott a 8-as trolibusz vonal, és létesült egy új, a 10-es vonal. Átépültek fontos közlekedési csomópontok: az Anna- kúti csomópont, a Rókusi csomópont, a Boldogasszony sugárút és a Szent Ferenc utca kereszteződése, a Belvárosi híd újszegedi hídfője és az Indóház tér. Megújult a Csáky utcai trolibusz telep, valamint a Pulz utcai villamosremíz is.

Megérkezett Szegedre és forgalomba állt 9 új, alacsony-padlós villamos és 13 új, alacsony-padlós trolibusz, elkészült 8 darab ún. B+R kerékpártároló a trolibusz- és villamos-végállomások közelében. A villamosok és trolik karbantartásához szükséges célgépek érkeztek és megújult az utastájékoztató rendszer.

Forgalmi változások

Péntektől garanciális javítás a jelzőlámpás körforgalomban >>

Az őszi iskolaszünetben, október 24. és november 2. között a kivitelező garanciálisan javítja a burkolatba épített világító fényeket a Kossuth L. sgt.-Vásárhelyi Pál utcai jelzőlámpás körforgalomban. A javítás alatt a jelzőlámpák nem működnek, egysávos körforgalmi rend lesz érvényben. Kérjük az autósokat, hogy fokozott figyelemmel közlekedjenek a körforgalomban, különös tekintettel a villamosra!

2014. október 21.

Június 16-tól javítják a Kossuth Lajos sugárúti tömegközlekedési sáv burkolathibáit >>

Szeged, június 10. – Június 16-tól az 1-es villamosvonal Kossuth Lajos sugárúti szakaszán vágányzónán belüli útburkolati javítások kezdődnek, amely során a tömegközlekedés rendje ideiglenesen megváltozik. A garanciális javítás keretében zajló munkálatok várhatóan augusztus elejéig tartanak majd. Kérjük, közlekedjenek figyelmesen!

2014. június 12.
Hírek

Meghívó Szeged új tömegközlekedési térképeinek sajtóbemutatójára >>

Szeged elektromos tömegközlekedés fejlesztése projekt sajtótájékoztatójára Szeged elektromos tömegközlekedés fejlesztése projekt keretében elkészült Szeged aktuális tömegközlekedési térképe hagyományos és sematikus változatban is.

2015. november 02.

SAJTÓKÖZLEMÉNY 10. 07 >>

LEZÁRULT A NAGYPROJEKT

Szeged, október 7. – A Szeged elektromos tömegközlekedés fejlesztése projekt 2008 nyarán kezdődött és most sikeresen zárul. A projekt szakmai tartalmát teljes mértékben sikerült megvalósítani, sőt az eredeti célkitűzésekhez képest több mint egy milliárd forint értékben többletberuházások is megvalósultak.

2015. október 28.

SAJTÓKÖZLEMÉNY 09. 30 >>

ÜZEMBIZTONSÁGOT NÖVELŐ, KIEGÉSZÍTŐ BERUHÁZÁSOK VALÓSULTAK MEG

Szeged, szeptember 30. – A Szeged elektromos tömegközlekedés fejlesztése projekt keretében üzembiztonságot növelő, kiegészítő beruházások valósultak meg a 13 új járműből álló trolibuszflotta leszállítása óta eltelt időszakban, egyrészt a projekt maradék pénzforrásainak felhasználásával, másrészt a Kormány által jóváhagyott többlettámogatási összegből.

2015. október 28.