LEZÁRULT A NAGYPROJEKT
Szeged, október 7. – A Szeged elektromos tömegközlekedés fejlesztése projekt 2008 nyarán kezdődött és most sikeresen zárul. A projekt szakmai tartalmát teljes mértékben sikerült megvalósítani, sőt az eredeti célkitűzésekhez képest több mint egy milliárd forint értékben többletberuházások is megvalósultak.
LEZÁRULT A NAGYPROJEKT
Szeged, október 7. – A Szeged elektromos tömegközlekedés fejlesztése projekt 2008 nyarán kezdődött és most sikeresen zárul. A projekt szakmai tartalmát teljes mértékben sikerült megvalósítani, sőt az eredeti célkitűzésekhez képest több mint egy milliárd forint értékben többletberuházások is megvalósultak.
Ez a komplex, számos részterületre kiterjedő fejlesztést magában foglaló projekt 29,887 milliárd forintból valósult meg, melynek 86,3%-át, több mint 25 milliárd forintot vissza nem térítendő támogatás formájában az Európai Unió Kohéziós Alapja és a Magyar Állam fedezte.
Első terepmunkálatai 2008-ban kezdődtek. A fejlesztés részeként teljes hosszában megújult az 1-es villamosvonal, részben a 3-as és 4-es vonal, és létesült egy új szárnyvonal, a 2-es. Meghosszabbodott a 8-as trolibusz vonal, és létesült egy új, a 10-es vonal. Átépültek fontos közlekedési csomópontok: az Anna-kúti csomópont, a Kossuth L. sgt. - Rókusi körúti csomópont, a Boldogasszony sgt. és a Szent Ferenc utca kereszteződése, a Glattfelder tér, a Belvárosi híd újszegedi hídfője és az Indóház tér. Megújult a Csáky utcai trolibusz telep, a Pulz utcai villamosremíz, valamint az áramellátó hálózat is. Jelentősen bővült a járműflotta: 9 új, alacsonypadlós villamos és 13 új, alacsonypadlós trolibusz érkezett Szegedre és állt forgalomba.
Elkészült 8 darab ún. B+R kerékpártároló a trolibusz- és villamos-végállomások közelében. A villamosok és trolik karbantartásához szükséges célgépek érkeztek és megújult az utastájékoztató rendszer.
A projektben sikerült jelentős megtakarítást elérni, ezért mintegy nettó 670 millió forint értékben további beruházások történtek: az eredeti 10 trolibusz járművön felül további 3 trolibusz vásárlására került sor; illetve padok, esőbeállók telepítése és járdaszakasz építése valósult meg a 2-es villamosvonal Európa ligeti végállomásánál; beszerzésre került egy sínvályú takarítógép, valamint elkészült a Csongrádi sgt.-Makkosházi körúti csomópontban a felsővezeték rekonstrukciója és a 4-es villamosvonal József Attila sugárúti megállóiban a térvilágítás kiépítése. A még rendelkezésre álló uniós pénzforrások kihasználásával a projekt utolsó időszakában üzembiztonságot növelő, kiegészítő beruházásokra is sor került, melyek
összértéke nettó 370 millió forint.
A projekt célja vonzó, színvonalas közösségi közlekedés biztosítása, hogy a mindennapi utazásokat gyorsabbá, kényelmesebbé tegye, és az autóhasználattal versenybe szálljon. A fenntartható mobilitás jegyében kiemelten fontos szempont volt a környezetbarát megoldások alkalmazása és az esélyegyenlőség
biztosítása is.