Forrás: Délmagyarország, 2009. 11. 07.
Szeged - Megkérdeztük a szegedi 1-es villamosvonal korszerűsítését végző kivitelezőt, miért nem dolgoznak többen és többet, hogy mihamarabb visszaadhassák a forgalomnak a város főútjait.
– Nincs lézengő munkás, mindenki tudja a feladatát. Szervezési hiba előfordulhat, de az egyes részmunkákat végző vállalkozók felelnek azért, hogy minden időre meglegyen – tájékoztatott lapunk kérdésére Lukács Zsolt, a szegedi 1-es villamosvonal felújítását végző A-SZ-E Konzorcium projektvezetője. Szerdán megírtuk: késik az 1-es novemberi Boldogasszony sugárúti átadása, csúszik a Kossuth Lajos sugárúti munka befejezése, valamint a rókusi csomópontban épülő jelzőlámpás körforgalmat is később lehet használni.
A projektvezető elmondta: összesen 120-an dolgoznak a 4,6 kilométer hosszú nyomvonalon elosztva és a háttérben, ahol az új vágányokat készítik elő. Augusztus vége óta – a feladathoz mérten – reggel 8-tól délután 4-ig dolgoznak hétköznap és hétvégente, de hosszított műszakokat is elrendelnek este 6-ig, 7-ig, ha kell. Az építkezésnek az eső sem jelent akadályt, mert szivattyúzzák a vizet a munkagödrökből. Kisebb fagy sem gond, mert a korszerű, melegített betonos technológia mínusz 5–10 fokos napi átlaghőmérsékletig alkalmazható.
Lámpafénynél rakodják a feltört járda darabjait a Kossuth Lajos sugárúton.
A hosszított műszakban este 6-ig vagy 7-ig dolgoznak.
Fotó: Karnok Csaba
Megírtuk, nem tudni még, pontosan mennyi csúszást jelent, hogy a Boldogasszony sugárúton újra kell alapozni az új sínpárok helyét. Ez a jövő heti újabb tesztmérések után dől el. Tapasztó Sándor, az elektromos tömegközlekedési nagyprojektet irányító Szeged Pólus Kft. projektigazgatója elmondta: a legkorszerűbb technológiai megoldásokat alkalmazzák, ezek sikeres megvalósítása érdekében folyamatos, szigorú ellenőrzés zajlik. Nem fogadják el a nem megfelelő megoldásokat, még akkor sem, ha ez a tervezett ütemezésre is hatással van. Kérdésünkre hozzátette: az újraalapozás és az ezzel kapcsolatos csúszás költségét a kivitelezőnek kell állnia. A szerződés szerint a kivitelező hibája miatt bekövetkező késés esetén a napi kötbér 10 millió forint. A kötbér teljes összege nem haladhatja meg a szerződésben rögzített nettó vállalkozói díj 20 százalékát.
A csúszással járó esetleges többletterhelésre felkészült az SZKT, folyamatosan karbantartja pótlójárműveit. A terelőutak eddig megfelelően viselték a rájuk háruló forgalmat, és erre lehet számítani a késedelem esetén is – mondta a projektigazgató.