imageRókusi csomópont
imageA projekt bemutatása

imageTudta-e, hogy
  • Szeged rendelkezik – Budapest után – az ország második leghosszabb villamosvonal hálózatával?

  • beszálláskor a villamos padlószintje azonos magasságban lesz a megálló peronjával?

  • Magyarországon csak Budapesten, Szegeden és Debrecenben építettek ki trolibusz-hálózatot?

Kötbért fizethetnek a csúszás miatt

Forrás: Délmagyarország, 2009. 11. 07.

Szeged - Megkérdeztük a szegedi 1-es villamosvonal korszerűsítését végző kivitelezőt, miért nem dolgoznak többen és többet, hogy mihamarabb visszaadhassák a forgalomnak a város főútjait.


– Nincs lézengő munkás, mindenki tudja a feladatát. Szervezési hiba előfordulhat, de az egyes részmunkákat végző vállalkozók felelnek azért, hogy minden időre meglegyen – tájékoztatott lapunk kérdésére Lukács Zsolt, a szegedi 1-es villamosvonal felújítását végző A-SZ-E Konzorcium projektvezetője. Szerdán megírtuk: késik az 1-es novemberi Boldogasszony sugárúti átadása, csúszik a Kossuth Lajos sugárúti munka befejezése, valamint a rókusi csomópontban épülő jelzőlámpás körforgalmat is később lehet használni.


A projektvezető elmondta: összesen 120-an dolgoznak a 4,6 kilométer hosszú nyomvonalon elosztva és a háttérben, ahol az új vágányokat készítik elő. Augusztus vége óta – a feladathoz mérten – reggel 8-tól délután 4-ig dolgoznak hétköznap és hétvégente, de hosszított műszakokat is elrendelnek este 6-ig, 7-ig, ha kell. Az építkezésnek az eső sem jelent akadályt, mert szivattyúzzák a vizet a munkagödrökből. Kisebb fagy sem gond, mert a korszerű, melegített betonos technológia mínusz 5–10 fokos napi átlaghőmérsékletig alkalmazható.


Lámpafénynél rakodják a feltört járda darabjait a Kossuth Lajos sugárúton.
A hosszított műszakban este 6-ig vagy 7-ig dolgoznak.
Fotó: Karnok Csaba


Megírtuk, nem tudni még, pontosan mennyi csúszást jelent, hogy a Boldogasszony sugárúton újra kell alapozni az új sínpárok helyét. Ez a jövő heti újabb tesztmérések után dől el. Tapasztó Sándor, az elektromos tömegközlekedési nagyprojektet irányító Szeged Pólus Kft. projektigazgatója elmondta: a legkorszerűbb technológiai megoldásokat alkalmazzák, ezek sikeres megvalósítása érdekében folyamatos, szigorú ellenőrzés zajlik. Nem fogadják el a nem megfelelő megoldásokat, még akkor sem, ha ez a tervezett ütemezésre is hatással van. Kérdésünkre hozzátette: az újraalapozás és az ezzel kapcsolatos csúszás költségét a kivitelezőnek kell állnia. A szerződés szerint a kivitelező hibája miatt bekövetkező késés esetén a napi kötbér 10 millió forint. A kötbér teljes összege nem haladhatja meg a szerződésben rögzített nettó vállalkozói díj 20 százalékát.


A csúszással járó esetleges többletterhelésre felkészült az SZKT, folyamatosan karbantartja pótlójárműveit. A terelőutak eddig megfelelően viselték a rájuk háruló forgalmat, és erre lehet számítani a késedelem esetén is – mondta a projektigazgató.

Forgalmi változások

Péntektől garanciális javítás a jelzőlámpás körforgalomban >>

Az őszi iskolaszünetben, október 24. és november 2. között a kivitelező garanciálisan javítja a burkolatba épített világító fényeket a Kossuth L. sgt.-Vásárhelyi Pál utcai jelzőlámpás körforgalomban. A javítás alatt a jelzőlámpák nem működnek, egysávos körforgalmi rend lesz érvényben. Kérjük az autósokat, hogy fokozott figyelemmel közlekedjenek a körforgalomban, különös tekintettel a villamosra!

2014. október 21.

Június 16-tól javítják a Kossuth Lajos sugárúti tömegközlekedési sáv burkolathibáit >>

Szeged, június 10. – Június 16-tól az 1-es villamosvonal Kossuth Lajos sugárúti szakaszán vágányzónán belüli útburkolati javítások kezdődnek, amely során a tömegközlekedés rendje ideiglenesen megváltozik. A garanciális javítás keretében zajló munkálatok várhatóan augusztus elejéig tartanak majd. Kérjük, közlekedjenek figyelmesen!

2014. június 12.
Hírek

Meghívó Szeged új tömegközlekedési térképeinek sajtóbemutatójára >>

Szeged elektromos tömegközlekedés fejlesztése projekt sajtótájékoztatójára Szeged elektromos tömegközlekedés fejlesztése projekt keretében elkészült Szeged aktuális tömegközlekedési térképe hagyományos és sematikus változatban is.

2015. november 02.

SAJTÓKÖZLEMÉNY 10. 07 >>

LEZÁRULT A NAGYPROJEKT

Szeged, október 7. – A Szeged elektromos tömegközlekedés fejlesztése projekt 2008 nyarán kezdődött és most sikeresen zárul. A projekt szakmai tartalmát teljes mértékben sikerült megvalósítani, sőt az eredeti célkitűzésekhez képest több mint egy milliárd forint értékben többletberuházások is megvalósultak.

2015. október 28.

SAJTÓKÖZLEMÉNY 09. 30 >>

ÜZEMBIZTONSÁGOT NÖVELŐ, KIEGÉSZÍTŐ BERUHÁZÁSOK VALÓSULTAK MEG

Szeged, szeptember 30. – A Szeged elektromos tömegközlekedés fejlesztése projekt keretében üzembiztonságot növelő, kiegészítő beruházások valósultak meg a 13 új járműből álló trolibuszflotta leszállítása óta eltelt időszakban, egyrészt a projekt maradék pénzforrásainak felhasználásával, másrészt a Kormány által jóváhagyott többlettámogatási összegből.

2015. október 28.