imageRókusi csomópont
imageA projekt bemutatása

imageTudta-e, hogy
  • A B+R kifejezés a „bike and ride – kerékpározz és utazz” szlogenből eredő rövidítés?

  • A B+R kerékpártárolók őrzöttek és ingyenesen használhatók lesznek?

  • néhány nagyobb csomópontban érintőképernyős gépek segítik majd az útvonal-tervezést, a legmegfelelőbb járatok kiválasztását?

December elejére kész a Boldogasszony sugárút

November 14.

Szeged - Sínen van a vágányfektetés a szegedi Boldogasszony sugárúton; sikerült az újabb alapozás tesztje. Négy hét csúszással december elejére elkészülhet az 1-es villamos új pályája a Hősök kapujától a Szent Ferenc utcáig.


December elején várhatóan visszafoglalhatják az autósok a Boldogasszony sugárutat. Elkészül az 1-es villamos új pályája a Hősök kapuja és a Szent Ferenc utca közötti 800 méteres szakaszon. A két héttel ezelőtti fiaskó után új teherbíró réteget épített be a kivitelező A-SZ-E Konzorcium a pálya alapjába. Speciális mérőműszerrel elvégezték a terhelési tesztjét, ami megfelelő eredménnyel zárult, ezért az új „alaptestre" a napokban ismét rögzítették az új vágányokat – tájékoztatta lapunkat Tapasztó Sándor, az elektromos tömegközlekedési nagyprojektet irányító Szeged Pólus Nonprofit Kft. projektigazgatója. A minősített rétegekkel az alapozás folytatódhat, a sínfektetéssel várhatóan november helyett december elejére készül el a kivitelező.


Párhuzamosan halad a Kossuth Lajos sugárúti vágányok alapozása, de ott is jelentős késedelmet okoztak a pontatlan közműtérképek. Ezen a szakaszon december volt a határidő, de azt még nem tudni, mennyivel módosul. A kivitelezőt naponta 10 millió forint kötbér terheli, ha a csúszás igazolhatóan az ő felelőssége.


Egyszer már tartottak itt. Szintezik a villamossíneket a Hősök kapujánál.
Fotó: Karnok Csaba


Miért ennyire bonyolult megépíteni az 1-es új vágányait? – Mert eddig ennyire korszerű sínpályát nem fektettek még le sehol a városban, sőt az országban sem. A Tisza Lajos körút felújításakor és tavaly az Anna-kúti csomópontban is hasonlóan zaj- és rezgéscsökkentő pályát építettek, de annak a technológiának ez egy még korszerűbb változata – magyarázta a projektigazgató. Szakszóval ezt a sínfektetési eljárást CDM- rendszernek hívják. Az a lényege, hogy a gumiágyba fektetett síneket nem rögzítik le, és nincsenek közöttük távtartó rudak sem. Helyette ideiglenes tartószerkezettel „felfüggesztik" a síneket. Ezekhez kellenek a most a Hősök kapujánál látható sárga állványok. Szinte milliméter pontosan beállítják rajtuk a sínpárokat vízszintesen és függőleges irányban is. Két oldalon bezsaluzzák, és az egészet vasalt betonnal körbeöntik 29 centiméter vastagon. Azzal, hogy a sínek gumiágya és betonalja a sugárúton folyamatos, javul a rendszer szigetelése vízzel és kóborárammal szemben. A függesztőváz nem marad bent az alapban, hanem fél nappal a betonozás után kiszedik, amikor az már 10–12 százalékosan megszilárdult. A tartószerkezettel ezután „továbblépnek", és rögzítik betonozáshoz a következő 120 méteres sínszakaszt.

Forgalmi változások

Péntektől garanciális javítás a jelzőlámpás körforgalomban >>

Az őszi iskolaszünetben, október 24. és november 2. között a kivitelező garanciálisan javítja a burkolatba épített világító fényeket a Kossuth L. sgt.-Vásárhelyi Pál utcai jelzőlámpás körforgalomban. A javítás alatt a jelzőlámpák nem működnek, egysávos körforgalmi rend lesz érvényben. Kérjük az autósokat, hogy fokozott figyelemmel közlekedjenek a körforgalomban, különös tekintettel a villamosra!

2014. október 21.

Június 16-tól javítják a Kossuth Lajos sugárúti tömegközlekedési sáv burkolathibáit >>

Szeged, június 10. – Június 16-tól az 1-es villamosvonal Kossuth Lajos sugárúti szakaszán vágányzónán belüli útburkolati javítások kezdődnek, amely során a tömegközlekedés rendje ideiglenesen megváltozik. A garanciális javítás keretében zajló munkálatok várhatóan augusztus elejéig tartanak majd. Kérjük, közlekedjenek figyelmesen!

2014. június 12.
Hírek

Meghívó Szeged új tömegközlekedési térképeinek sajtóbemutatójára >>

Szeged elektromos tömegközlekedés fejlesztése projekt sajtótájékoztatójára Szeged elektromos tömegközlekedés fejlesztése projekt keretében elkészült Szeged aktuális tömegközlekedési térképe hagyományos és sematikus változatban is.

2015. november 02.

SAJTÓKÖZLEMÉNY 10. 07 >>

LEZÁRULT A NAGYPROJEKT

Szeged, október 7. – A Szeged elektromos tömegközlekedés fejlesztése projekt 2008 nyarán kezdődött és most sikeresen zárul. A projekt szakmai tartalmát teljes mértékben sikerült megvalósítani, sőt az eredeti célkitűzésekhez képest több mint egy milliárd forint értékben többletberuházások is megvalósultak.

2015. október 28.

SAJTÓKÖZLEMÉNY 09. 30 >>

ÜZEMBIZTONSÁGOT NÖVELŐ, KIEGÉSZÍTŐ BERUHÁZÁSOK VALÓSULTAK MEG

Szeged, szeptember 30. – A Szeged elektromos tömegközlekedés fejlesztése projekt keretében üzembiztonságot növelő, kiegészítő beruházások valósultak meg a 13 új járműből álló trolibuszflotta leszállítása óta eltelt időszakban, egyrészt a projekt maradék pénzforrásainak felhasználásával, másrészt a Kormány által jóváhagyott többlettámogatási összegből.

2015. október 28.