imageRókusi csomópont
imageA projekt bemutatása

imageTudta-e, hogy
  • 1879-ben Werner Siemens mutatta be egy berlini kiállításon az első olyan villanyhajtású vasutat, mely az áramot áramszedő segítségével egy erre a célra épített vezetékből nyerte?

  • a felújított vonalakon az új peronok magassága 30 cm, ami megkönnyíti és gyorsítja a ki- és beszállást?

  • beszálláskor a villamos padlószintje azonos magasságban lesz a megálló peronjával?

Hagyták pihenni a vágányokat

Délmagyarország, 2009. november 23.

Két hónapot csúszik a szegedi 1-es villamos pályakorszerűsítése akkor, ha a város által engedélyezett, módosított határidőt betartják az építők. Korábban a kivitelező hosszított műszakot, hétvégi munkát ígért. Végigmentünk a vonalon, és láttuk, hogy nem tartja be ígéretét.


Búskomor szombat délelőtti ködben a Rókusi végállomásról indultunk, két munkás és egy markoló forgolódott az Izabella híd alatti méteres munkagödör sarában. A Pulz utcai vájatban végig őszi avarba burkolt csönd honolt. A Kossuth Lajos sugárúti kanyarban az árok szélén széthagyott csődarabok, kábelek jelezték: valamilyen közművek várnak cserére. A Károlyi-kollégium előtti csatatéren két zöld mellényes férfi mért, kettő az építkezést irányító projektvezetővel tartott seregszemlét. A sugárút szürke csöndjében néhol a kerítés mentén fedeztünk fel aszfaltbontó és villanyoszlop-szerelő csapatokat.

A nagykörúti saroknál – itt már síndarabok is fekszenek pár napja a betonalapon – ifjú apukák játszottak gyerekekkel a pihenő munkagépeken. A kereszteződésben alvállalkozónak látszó kabátosok tanakodtak.

A Hősök kapujától – bemutattuk pár napja – sínrögzítő vasvázban nyugszanak a vágányok a Boldogasszony sugárúton. Hagyták is pihenni ezeket a Liliom utcáig – és tovább is néma csönd.

 

Alvállalkozónak látszó kabátosok támaszkodtak a szerszámjaikra a Boldogasszony sugárúton.
Fotó: Frank Yvette

Egyedül a Szent Ferenc utcai munka frontján küzdött tucatnyi piros munkaruhás és zöld mellényes építő. Mellettük három nagy gép fúrta, harapta, rakodta az aszfaltot, másik három hordta, terítette az új vágány alapjába valót.

Visszafelé tegnap, ebéd előtt indultunk az Indóház téri végállomásról az 1-es villamos vonalán. Ugyanaz volt a felállás, mint szombaton, de a Szent Ferenc utcán kívül még a Hősök kapuja előtt is nagy erők vonultak föl. Három betonkeverő ontotta az anyagot. A Kossuth Lajos sugárút árva gödrei mentén is, csakúgy, mint előtte nap, dolgozgattak – a járdákon. A nagykörforgalom felé viszont elnéptelenedett a környék, a gödörben egy, csak egy mérőlegény ücsörgött, őrizte az állványát tanácstalanul.

Amit a feladat követel

Csúszik az 1-es villamosvonal felújítása, a megrendelő önkormányzat követelése szerint – írtuk a napokban – a villamosnak január 15-étől ismét járnia kell, az egész építkezést pedig február végére kell befejezni – különben ketyeg a napi 10 millió forintos kötbér. A kivitelező A-Sz-E Konzorcium erre a hétre ígért választ: hogyan hozza be a késést. Korábban az építést irányító projektvezető, Lukács Zsolt azt nyilatkozta: folyamatosan, tehát hosszított műszakban és hétvégente is 120 ember dolgozik kint és a háttérben, ahogy a feladat megköveteli.

Forgalmi változások

Péntektől garanciális javítás a jelzőlámpás körforgalomban >>

Az őszi iskolaszünetben, október 24. és november 2. között a kivitelező garanciálisan javítja a burkolatba épített világító fényeket a Kossuth L. sgt.-Vásárhelyi Pál utcai jelzőlámpás körforgalomban. A javítás alatt a jelzőlámpák nem működnek, egysávos körforgalmi rend lesz érvényben. Kérjük az autósokat, hogy fokozott figyelemmel közlekedjenek a körforgalomban, különös tekintettel a villamosra!

2014. október 21.

Június 16-tól javítják a Kossuth Lajos sugárúti tömegközlekedési sáv burkolathibáit >>

Szeged, június 10. – Június 16-tól az 1-es villamosvonal Kossuth Lajos sugárúti szakaszán vágányzónán belüli útburkolati javítások kezdődnek, amely során a tömegközlekedés rendje ideiglenesen megváltozik. A garanciális javítás keretében zajló munkálatok várhatóan augusztus elejéig tartanak majd. Kérjük, közlekedjenek figyelmesen!

2014. június 12.
Hírek

Meghívó Szeged új tömegközlekedési térképeinek sajtóbemutatójára >>

Szeged elektromos tömegközlekedés fejlesztése projekt sajtótájékoztatójára Szeged elektromos tömegközlekedés fejlesztése projekt keretében elkészült Szeged aktuális tömegközlekedési térképe hagyományos és sematikus változatban is.

2015. november 02.

SAJTÓKÖZLEMÉNY 10. 07 >>

LEZÁRULT A NAGYPROJEKT

Szeged, október 7. – A Szeged elektromos tömegközlekedés fejlesztése projekt 2008 nyarán kezdődött és most sikeresen zárul. A projekt szakmai tartalmát teljes mértékben sikerült megvalósítani, sőt az eredeti célkitűzésekhez képest több mint egy milliárd forint értékben többletberuházások is megvalósultak.

2015. október 28.

SAJTÓKÖZLEMÉNY 09. 30 >>

ÜZEMBIZTONSÁGOT NÖVELŐ, KIEGÉSZÍTŐ BERUHÁZÁSOK VALÓSULTAK MEG

Szeged, szeptember 30. – A Szeged elektromos tömegközlekedés fejlesztése projekt keretében üzembiztonságot növelő, kiegészítő beruházások valósultak meg a 13 új járműből álló trolibuszflotta leszállítása óta eltelt időszakban, egyrészt a projekt maradék pénzforrásainak felhasználásával, másrészt a Kormány által jóváhagyott többlettámogatási összegből.

2015. október 28.