imageRókusi csomópont
imageA projekt bemutatása

imageTudta-e, hogy
  • Szegeden 1908. október 1-jén indult útnak az első villamos?

  • a 2-es villamos szárnyvonal az útkereszteződések kivételével teljesen füvesített pályával épül?

  • az energiaellátó hálózathoz szükséges áramellátó kábelek kiépítésével lehetővé válik a nagyobb áramfelvételű és sebességű járművek használata?

Nem készült el időre a Boldogasszony

December 4., Délmagyarország

A módosított határidőre, december 4-ére, vagyis mára sem készül el a szegedi 1-es villamosvonal Boldogasszony sugárúti szakasza. A város nem kér a kifogásokból, szombattól kötbérez.


Ma lejár a módosított határidő, és még távol van a késztől az 1-es villamosvonal Boldogasszony sugárúti szakasza. Két hete írtuk: másfél hónapnyi haladékot kért a kivitelező A-Sz-E Konzorcium a munkálatok befejezésére. Az eredeti határidő november 15. volt, ezt az A-SZ-E december végére akarta módosítani. A megrendelő szegedi önkormányzat alaptalannak tartotta a kifogások nagy részét, emiatt jóval kisebb csúszást engedélyezett, december 4-ére kérte a munka befejezését.

Tegnap délután égett az építők keze alatt a munka, legalább 150-en nyüzsögtek a sugárúton. De valószínűtlennek látszott, hogy 24 óra alatt el tudják tüntetni a szembeötlő hiányosságokat.

A Liliom utca és a Szent Ferenc utca között hiányzik a vágányok között az utolsó bazaltbeton réteg, nincs kész az új körforgalom úttestje. Nincs kész az autósávtól elválasztó gömbsüvegcsík sem. Kisebb falatnak tűnik, ám annál több munkát igényel a járdák és a bicikliutak befejezése.

Nem készült el időre a Boldogasszony sugárút

– A kivitelező december 4-ére készre jelentette a Boldogasszony sugárutat. Ennek a minimális feltétele az, hogy a sínen a villamos végig tudjon menni. Ehhez képest a munka nincs kész, ezért nem fogadtuk el a készre jelentést. A városnak nem maradt mozgástere. December 5-étől napi 10 millió forintos kötbér ketyeg. Újabb határidőt valószínűleg a jövő héten állapítunk meg, újabb kifogást nem fogadunk el – mondta kérdésünkre Botka László polgármester.

Többször kerestük mobiltelefonján Orosz Károlyt, a kivitelező A-Sz-E Konzorcium vezetőjét, aki az A-Híd Zrt. híd- és mélyépítési igazgatója, hagytunk neki üzenetet is, de lapzártánkig nem értük el.

Forgalmi változások

Péntektől garanciális javítás a jelzőlámpás körforgalomban >>

Az őszi iskolaszünetben, október 24. és november 2. között a kivitelező garanciálisan javítja a burkolatba épített világító fényeket a Kossuth L. sgt.-Vásárhelyi Pál utcai jelzőlámpás körforgalomban. A javítás alatt a jelzőlámpák nem működnek, egysávos körforgalmi rend lesz érvényben. Kérjük az autósokat, hogy fokozott figyelemmel közlekedjenek a körforgalomban, különös tekintettel a villamosra!

2014. október 21.

Június 16-tól javítják a Kossuth Lajos sugárúti tömegközlekedési sáv burkolathibáit >>

Szeged, június 10. – Június 16-tól az 1-es villamosvonal Kossuth Lajos sugárúti szakaszán vágányzónán belüli útburkolati javítások kezdődnek, amely során a tömegközlekedés rendje ideiglenesen megváltozik. A garanciális javítás keretében zajló munkálatok várhatóan augusztus elejéig tartanak majd. Kérjük, közlekedjenek figyelmesen!

2014. június 12.
Hírek

Meghívó Szeged új tömegközlekedési térképeinek sajtóbemutatójára >>

Szeged elektromos tömegközlekedés fejlesztése projekt sajtótájékoztatójára Szeged elektromos tömegközlekedés fejlesztése projekt keretében elkészült Szeged aktuális tömegközlekedési térképe hagyományos és sematikus változatban is.

2015. november 02.

SAJTÓKÖZLEMÉNY 10. 07 >>

LEZÁRULT A NAGYPROJEKT

Szeged, október 7. – A Szeged elektromos tömegközlekedés fejlesztése projekt 2008 nyarán kezdődött és most sikeresen zárul. A projekt szakmai tartalmát teljes mértékben sikerült megvalósítani, sőt az eredeti célkitűzésekhez képest több mint egy milliárd forint értékben többletberuházások is megvalósultak.

2015. október 28.

SAJTÓKÖZLEMÉNY 09. 30 >>

ÜZEMBIZTONSÁGOT NÖVELŐ, KIEGÉSZÍTŐ BERUHÁZÁSOK VALÓSULTAK MEG

Szeged, szeptember 30. – A Szeged elektromos tömegközlekedés fejlesztése projekt keretében üzembiztonságot növelő, kiegészítő beruházások valósultak meg a 13 új járműből álló trolibuszflotta leszállítása óta eltelt időszakban, egyrészt a projekt maradék pénzforrásainak felhasználásával, másrészt a Kormány által jóváhagyott többlettámogatási összegből.

2015. október 28.