imageRókusi csomópont
imageA projekt bemutatása

imageTudta-e, hogy
  • a Rókusi csomópontban a körpályán a javasolt haladási sebesség 40km/óra, erre a sebességre tervezték ugyanis a folyamatos haladást biztosító zöldhullámot?

  • a 2-es villamos szárnyvonal az útkereszteződések kivételével teljesen füvesített pályával épül?

  • Magyarországon csak Budapesten, Szegeden és Debrecenben építettek ki trolibusz-hálózatot?

Próbaút - 2 órás késéssel

Forrás: Délmagyarország, 2009. 12. 09.

Végigment a villamos a Boldogasszony sugárúti új síneken – tegnap először. Ma várhatóan eldől, mikor kezdi hivatalosan átvenni a város, addig ugyanis kötbérezi a kivitelezőt. Villamosok még nem, az autósok azonban hamarosan visszatérhetnek.


Feltűnt egy Tatra villamos a Széchenyi tér felől, végiggördült a Boldogasszony sugárúton az Indóház térig, majd visszatért az Aradi vértanúk terére. Ez történt három és fél hónap villamosnélküliség után tegnap. A Tatra az új villamospályát tesztelte.

Próbaúton az 1-es villamos vonalán.
Fotó: Karnok Csaba

 A próbaút nem volt „zökkenőmentes". Először gyalog járták végig a kivitelező A-Sz-E Konzorcium, a megbízó önkormányzat, a tömegközlekedési nagyprojektet irányító Szeged Pólus Kft. és a majdani üzemeltető SZKT emberei az új vonalat. Ekkor adódott a probléma: hiányolta az uniós projektet ellenőrző szakmérnök a legutolsó betoncsík töréstesztjéről készült mérés eredményét. Erre várt a Hősök kapuja alatt a negyvenfőnyi ellenőrző stáb több mint egy órát. A papír megérkezett, az eredményt elfogadták, jöhetett a villamos.

Próbaúton az 1-es villamos vonalán.
Fotó: Karnok Csaba

A Hősök kapujánál felszálltunk. A Liliom utcáig siklott a Tatra, mint kés a vajban. Utána, mint megtudtuk, a sínre került kosz miatt, kicsit zötykölődött, de biztonsággal elmentünk a Szent Ferenc utcai körforgalomig. Ott újabb fennakadás: a tilosban állt meg egy Suzuki a kanyarban, nem fért el tőle a villamos. Rendőrt, pókos autót hívott a szemlebizottság, hogy elszállítsák. Az utolsó pillanatban visszaért a sofőr, így büntetés nélkül megúszta. A fiatal nő nem gondolta, hogy ennyi lezárás után egyszer csak erre jár egy villamos.

Próbaúton az 1-es villamos vonalán.
Fotó: Karnok Csaba

Közben azt láttuk, hogy a Liliom utcától kezdve hiányzik a vágányok mentén az utolsó betonréteg, a Szent Ferenc utcánál nincs kész a körforgalom úttestje, és bőven van még munka járdákkal, bicikliutakkal.A szakemberek figyelték a próbavillamos felsővezetékét, nézték a sínpárokat, ellenőrizték az elkészült peronokat és a szerelvény kanyarodását. A tesztút végén visszavonultak, hogy az ellenőrző körutat dokumentálják.

Hallgat a kivitelező

Múlt pénteken lejárt a módosított határidő az 1-es villamosvonal Boldogasszony sugárúti szakaszán. Megírtuk: a város szombat óta kötbért számol fel, újabb magyarázkodást nem fogad el. A kivitelező vezetője nem osztotta a véleményt, szerinte csak a munka 1 százaléka nem készült el. Az eredeti határidő november 15. volt, ezt az A-SZ-E december végére akarta módosítani. A megrendelő szegedi önkormányzat alaptalannak tartotta a kifogások nagy részét, emiatt jóval kisebb csúszást engedélyezett, ekkor december 4-ére kérte a munka befejezését. Tegnap, noha előtte megígérte, a próbajárat után az A-Sz-E Konzorcium projektvezetője, Lukács Zsolt nem nyilatkozott.

Autóforgalom napokon belül

A tesztkörrel egy feltétele teljesült annak, hogy a műszaki átadás-átvétel elkezdődhessen az 1-es vonal Boldogasszony sugárúti részén, és ne kelljen tovább kötbérezni a kivitelezőt. A többi műszaki feltétel áttekintése után derül ki, hogy ez melyik naptól lehetséges. A műszaki átadás 30 napig tart, azalatt még elvégezheti az utolsó simításokat a kivitelező – tudtuk meg a Szeged Pólus Kft. projektigazgatójától, Tapasztó Sándortól. Menetrend szerinti villamost nem engednek rá erre a vágányrészre, mert a szerelvények csak az Anna-kútnál tudnának megfordulni, ott viszont túl hosszú időre megakadna miattuk a forgalom. Az autósok néhány nap múlva visszatérhetnek.

Forgalmi változások

Péntektől garanciális javítás a jelzőlámpás körforgalomban >>

Az őszi iskolaszünetben, október 24. és november 2. között a kivitelező garanciálisan javítja a burkolatba épített világító fényeket a Kossuth L. sgt.-Vásárhelyi Pál utcai jelzőlámpás körforgalomban. A javítás alatt a jelzőlámpák nem működnek, egysávos körforgalmi rend lesz érvényben. Kérjük az autósokat, hogy fokozott figyelemmel közlekedjenek a körforgalomban, különös tekintettel a villamosra!

2014. október 21.

Június 16-tól javítják a Kossuth Lajos sugárúti tömegközlekedési sáv burkolathibáit >>

Szeged, június 10. – Június 16-tól az 1-es villamosvonal Kossuth Lajos sugárúti szakaszán vágányzónán belüli útburkolati javítások kezdődnek, amely során a tömegközlekedés rendje ideiglenesen megváltozik. A garanciális javítás keretében zajló munkálatok várhatóan augusztus elejéig tartanak majd. Kérjük, közlekedjenek figyelmesen!

2014. június 12.
Hírek

Meghívó Szeged új tömegközlekedési térképeinek sajtóbemutatójára >>

Szeged elektromos tömegközlekedés fejlesztése projekt sajtótájékoztatójára Szeged elektromos tömegközlekedés fejlesztése projekt keretében elkészült Szeged aktuális tömegközlekedési térképe hagyományos és sematikus változatban is.

2015. november 02.

SAJTÓKÖZLEMÉNY 10. 07 >>

LEZÁRULT A NAGYPROJEKT

Szeged, október 7. – A Szeged elektromos tömegközlekedés fejlesztése projekt 2008 nyarán kezdődött és most sikeresen zárul. A projekt szakmai tartalmát teljes mértékben sikerült megvalósítani, sőt az eredeti célkitűzésekhez képest több mint egy milliárd forint értékben többletberuházások is megvalósultak.

2015. október 28.

SAJTÓKÖZLEMÉNY 09. 30 >>

ÜZEMBIZTONSÁGOT NÖVELŐ, KIEGÉSZÍTŐ BERUHÁZÁSOK VALÓSULTAK MEG

Szeged, szeptember 30. – A Szeged elektromos tömegközlekedés fejlesztése projekt keretében üzembiztonságot növelő, kiegészítő beruházások valósultak meg a 13 új járműből álló trolibuszflotta leszállítása óta eltelt időszakban, egyrészt a projekt maradék pénzforrásainak felhasználásával, másrészt a Kormány által jóváhagyott többlettámogatási összegből.

2015. október 28.