imageRókusi csomópont
imageA projekt bemutatása

imageTudta-e, hogy
  • a villamos elődje a ló vontatta lóvasút volt?

  • A B+R kifejezés a „bike and ride – kerékpározz és utazz” szlogenből eredő rövidítés?

  • 1879-ben Werner Siemens mutatta be egy berlini kiállításon az első olyan villanyhajtású vasutat, mely az áramot áramszedő segítségével egy erre a célra épített vezetékből nyerte?

Jövőre megépül az új 2-es villamosvonal Rókuson

Szeged - 2009. december 10.

Szeged Megyei Jogú Város Önkormányzata és a Szeged Villamos 2 Konzorcium ma ünnepélyes keretek között aláírta az új 2-es villamos vonal kiépítésére kiírt kiviteli szerződést, amely a Szeged elektromos tömegközlekedés fejlesztése projekt keretében jövőre valósul meg.


Szerződést kötött a Szeged elektromos tömegközlekedés fejlesztése projekt keretében megépülő új 2-es villamosvonal kivitelezési munkáira Nagy Sándor, Szeged Megyei Jogú Város városfejlesztési alpolgármestere és a Szeged Villamos 2 Konzorcium képviseletében František Ledabyl elnökhelyettes. A nemzetközi tenderen egy cseh, egy kecskeméti és két budapesti székhelyű konzorcium nyújtott be pályázatot, közülük a projektet irányító Szeged Pólus Nonprofit Kft. a csehországi székhelyű Szeged Villamos 2 Konzorciumot hirdette ki győztesként. A társulást a Brno-i OHL ŽS, a.s. cég vezeti, tagjai a budapesti Középszolg Kft. és a nyíregyházi Kelet-Út Kft. A Szeged Villamos 2 Konzorcium azt vállalta, hogy 2010 júliusára megépíti az új rókusi 2-es villamos vonalat 2,1 milliárd forint értékben.

Az új 2-es villamos vonal látványterve

Az új 2-es villamos vonal látványterve

Az új 2-es villamos vonal látványterve

A munkaterület átadása még az idén lezajlik, de jelentősebb munkavégzésre csak a jövő év elejétől kerül sor. Az új 2-es villamos vonal 1,9 km-es szakasza a Rókusi körúton épül, míg az Indóház tértől a rókusi csomópontig az 1-es villamossal közös pályán közlekedik majd. A Kossuth L. sgt. és a Rókus II. Általános Iskola közötti szakaszon a villamos az úttest középen halad füves pályán. Onnan a körút északi, vértói oldalán halad tovább szintén füves pályán egészen a Csongrádi sugárúti végállomásig. A füves vágányok vízellátását beépített öntözőrendszer biztosítja majd. A körúton hat helyen lesz megálló: a Kisteleki utcánál, a Szatymazi utcánál, a Körtöltés utcánál, a Csáky utcánál, a Vértói utcánál és a Csongrádi sugárúti végállomáson. A megállók fedett esőbeállóval és magas peronnal épülnek a mindenki számára kényelmes közlekedés érdekében. A beruházás részeként többek között megújul a közvilágítás, sor kerül kerékpárutak, járdák és 13 ezer 500 négyzetméter út építésére is.

Az új rókusi 2-es villamos tervezett nyomvonala. Térkép letöltése (PDF)

 

Az új rókusi 2-es villamos tervezett nyomvonala II. Térkép letöltése.

Az új 2-es villamos vonalon 2012-től az új korszerű, alacsonypadlós villamosok szállítják majd az utasokat a Csongrádi sugárút és a Nagyállomás között.

Forgalmi változások

Péntektől garanciális javítás a jelzőlámpás körforgalomban >>

Az őszi iskolaszünetben, október 24. és november 2. között a kivitelező garanciálisan javítja a burkolatba épített világító fényeket a Kossuth L. sgt.-Vásárhelyi Pál utcai jelzőlámpás körforgalomban. A javítás alatt a jelzőlámpák nem működnek, egysávos körforgalmi rend lesz érvényben. Kérjük az autósokat, hogy fokozott figyelemmel közlekedjenek a körforgalomban, különös tekintettel a villamosra!

2014. október 21.

Június 16-tól javítják a Kossuth Lajos sugárúti tömegközlekedési sáv burkolathibáit >>

Szeged, június 10. – Június 16-tól az 1-es villamosvonal Kossuth Lajos sugárúti szakaszán vágányzónán belüli útburkolati javítások kezdődnek, amely során a tömegközlekedés rendje ideiglenesen megváltozik. A garanciális javítás keretében zajló munkálatok várhatóan augusztus elejéig tartanak majd. Kérjük, közlekedjenek figyelmesen!

2014. június 12.
Hírek

Meghívó Szeged új tömegközlekedési térképeinek sajtóbemutatójára >>

Szeged elektromos tömegközlekedés fejlesztése projekt sajtótájékoztatójára Szeged elektromos tömegközlekedés fejlesztése projekt keretében elkészült Szeged aktuális tömegközlekedési térképe hagyományos és sematikus változatban is.

2015. november 02.

SAJTÓKÖZLEMÉNY 10. 07 >>

LEZÁRULT A NAGYPROJEKT

Szeged, október 7. – A Szeged elektromos tömegközlekedés fejlesztése projekt 2008 nyarán kezdődött és most sikeresen zárul. A projekt szakmai tartalmát teljes mértékben sikerült megvalósítani, sőt az eredeti célkitűzésekhez képest több mint egy milliárd forint értékben többletberuházások is megvalósultak.

2015. október 28.

SAJTÓKÖZLEMÉNY 09. 30 >>

ÜZEMBIZTONSÁGOT NÖVELŐ, KIEGÉSZÍTŐ BERUHÁZÁSOK VALÓSULTAK MEG

Szeged, szeptember 30. – A Szeged elektromos tömegközlekedés fejlesztése projekt keretében üzembiztonságot növelő, kiegészítő beruházások valósultak meg a 13 új járműből álló trolibuszflotta leszállítása óta eltelt időszakban, egyrészt a projekt maradék pénzforrásainak felhasználásával, másrészt a Kormány által jóváhagyott többlettámogatási összegből.

2015. október 28.