imageRókusi csomópont
imageA projekt bemutatása

imageTudta-e, hogy
  • a fejlesztés keretében 4,8 km új villamospálya épül és 18,3 km meglévő vonal újul meg?


  • 1879-ben Werner Siemens mutatta be egy berlini kiállításon az első olyan villanyhajtású vasutat, mely az áramot áramszedő segítségével egy erre a célra épített vezetékből nyerte?

Az 1-es villamosvonal Boldogasszony sugárúti szakaszának átadása nem fejeződött be január 15-én

2010. január 15. Sajtóközlemény

Szeged - Január 15-én nem került sor az 1-es villamosvonal Boldogasszony sugárúti szakasz átvételének lezárására, mivel a kivitelező A-Sz-E Konzorcium az üzemeltetés feltételeként meghatározott munkarészeket nem tudta elvégezni. A megrendelő Szeged város kötbér fizetésére kötelezi a kivitelezőt.


Az 1-es villamosvonal Boldogasszony sugárúti szakaszán 2009. december 15-én kezdődött el az átadás-átvétel folyamata. Az átvétel során rögzített munkák elvégzésére, a hiányok pótlására 30 nap állt a kivitelező A-Sz-E Konzorcium rendelkezésére. A mai napon tartott helyszínbejárás során bebizonyosodott, hogy nem fejeződhet be az átadás, mivel a kivitelező nem tudta pótolni azokat a hiányokat, amelyek az üzemeltetés alapfeltételeként kerültek meghatározásra - nyilatkozta Tapasztó Sándor, a Szeged Pólus Kft. projektigazgatója. A kivitelezőnek a mérnöki feladatokat ellátó Metróber által meghatározott munkarészeket kellett volna elvégeznie ahhoz, hogy lezárulhasson ma az átvétel. A megrendelő Szeged város ismét kötbérkövetelést érvényesít a kivitelezővel szemben.


A projektet lebonyolító Szeged Pólus Kft. műszaki munkatársai eddig is és a továbbiakban is segítik a kivitelezőt a felmerülő problémák megoldásában, a szükséges engedélyek beszerzésében, javaslatokkal támogatják a munkaszervezési, ütemezési problémák megoldását, rugalmasan figyelembe veszik a kivitelező módosítási kérelmeit, azonban a szigorú műszaki feltételek érvényesítéséhez továbbra is ragaszkodnak.


Január 15-e volt a határideje a vágányzár feloldásának is az 1-es villamosvonalon. Az időjárásra és technológiai okokra hivatkozva erre a határidőre módosítást kért a konzorcium. A Metróber jelenleg vizsgálja, hogy a benyújtott igényből hány nap módosítás tekinthető jogosnak. Ezzel párhuzamosan folynak a tárgyalások a felek között az új határidők meghatározására.

Forgalmi változások

Péntektől garanciális javítás a jelzőlámpás körforgalomban >>

Az őszi iskolaszünetben, október 24. és november 2. között a kivitelező garanciálisan javítja a burkolatba épített világító fényeket a Kossuth L. sgt.-Vásárhelyi Pál utcai jelzőlámpás körforgalomban. A javítás alatt a jelzőlámpák nem működnek, egysávos körforgalmi rend lesz érvényben. Kérjük az autósokat, hogy fokozott figyelemmel közlekedjenek a körforgalomban, különös tekintettel a villamosra!

2014. október 21.

Június 16-tól javítják a Kossuth Lajos sugárúti tömegközlekedési sáv burkolathibáit >>

Szeged, június 10. – Június 16-tól az 1-es villamosvonal Kossuth Lajos sugárúti szakaszán vágányzónán belüli útburkolati javítások kezdődnek, amely során a tömegközlekedés rendje ideiglenesen megváltozik. A garanciális javítás keretében zajló munkálatok várhatóan augusztus elejéig tartanak majd. Kérjük, közlekedjenek figyelmesen!

2014. június 12.
Hírek

Meghívó Szeged új tömegközlekedési térképeinek sajtóbemutatójára >>

Szeged elektromos tömegközlekedés fejlesztése projekt sajtótájékoztatójára Szeged elektromos tömegközlekedés fejlesztése projekt keretében elkészült Szeged aktuális tömegközlekedési térképe hagyományos és sematikus változatban is.

2015. november 02.

SAJTÓKÖZLEMÉNY 10. 07 >>

LEZÁRULT A NAGYPROJEKT

Szeged, október 7. – A Szeged elektromos tömegközlekedés fejlesztése projekt 2008 nyarán kezdődött és most sikeresen zárul. A projekt szakmai tartalmát teljes mértékben sikerült megvalósítani, sőt az eredeti célkitűzésekhez képest több mint egy milliárd forint értékben többletberuházások is megvalósultak.

2015. október 28.

SAJTÓKÖZLEMÉNY 09. 30 >>

ÜZEMBIZTONSÁGOT NÖVELŐ, KIEGÉSZÍTŐ BERUHÁZÁSOK VALÓSULTAK MEG

Szeged, szeptember 30. – A Szeged elektromos tömegközlekedés fejlesztése projekt keretében üzembiztonságot növelő, kiegészítő beruházások valósultak meg a 13 új járműből álló trolibuszflotta leszállítása óta eltelt időszakban, egyrészt a projekt maradék pénzforrásainak felhasználásával, másrészt a Kormány által jóváhagyott többlettámogatási összegből.

2015. október 28.